annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Buyer Protection uitschakelbaar?

Goedendag,



Ik heb laatst een modelauto verkocht aan een israelische ebayer, in mijn veiling staat altijd met koeienletters wat de verzendkosten zijn  Geregistreerde en niet geregistreerde verzendkosten, de koper koos voor ongeregistreerd, nu bleek de postbode ook wel interesse te hebben in het modelletje of de koper wilde gewoon het modelletje en zijn geld terug, dus ik kreeg een claim aan de broek dat het item niet was ontvangen.


Nu heb ik natuurlijk geen track nummer en blijkt dat een koper gewoon zijn geld terug krijgt via het "buyers protection program".


Ze kunnen via ebay zien dat de koper 5,70 verzenden heeft betaald van Nederland naar israel dus dat kan nooit met een tracknummer



Maar ik wil heel graag lage verzendkosten kunnen rekenen,.. wie koopt er nou een modelauto van 17,50 met 26 euro verzendkosten???



En dan nu de vraag, ik heb al even lopen zoeken,..kan je dat "buyers protection" gebeuren ook uitschakelen in je advertentie??



Alvast hartelijk dank.

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Re: Buyer Protection uitschakelbaar?

abeldoorn
Community-lid

nee dat kan helaas niet. Ongeacht wat je allemaal aan voorwaarden in je advertentie opneemt; heb je geen track-trace nummer dan verlies je altijd bij pay-pal.


Helaas staat de koper wettelijk ook nog eens in zijn gelijk. Hij kan er niks aan doen dat een postbode het pakje steelt (jij ook niet, maar jij bent een transactie aan gegaan met de post om het pakje in israel te krijgen, dus moet jij de post aanspreken op hun wangedrag. Daar trekken ze zich dan weer niks vanaan, tenzij je een track-trace nummer hebt, en zo is de circel weer rond en verlies je als verkoper altijd zonder TTnummer).

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Re: Buyer Protection uitschakelbaar?

stephanthecollector
Community-lid

zelf met T-T nummer verlies je bij PP, je hebt alleen kans als je het aangetekend opstuurd!

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Re: Buyer Protection uitschakelbaar?

@ Abeldoorn @Enschede, alvast bedankt voor de antwoorden.



Het is toch wel een bizzare gedachten dat je enkel met torenhoge verzendkosten je je zelf kan indekken tegen iemand die simpelweg op de button "buyer protection" kan klikken en zonder wikken en wegen gewoon het item krijgt en het geld terug!!!!


Dat is wel een hele hoge prijs die je moet betalen als iemand misbruik maakt van het vertrouwen van de verkoper en de goede bedoelingen om leuke spullen aan te bieden voor een lage totaalprijs.....



Is het trouwens niet zo dat aangetekend niet overal word ondersteund zodat je ook met aangetekend met een torenhoge rekening komt te zitten?



Het lijkt wel op dat de enige mogelijkheid is om gewoon lage verzendkosten te rekenen en dan een risicopercentage in te calculeren dat je eens in de zoveel tijd je item + verzendkosten kwijt bent.


Want met de torenhoge verzendkosten verkoop je niets.

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Re: Buyer Protection uitschakelbaar?

stephanthecollector
Community-lid

dat laatste kan ik alleen beamen!

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Re: Buyer Protection uitschakelbaar?

abeldoorn
Community-lid

yep, ik ook...



Ik weet niet of het inmiddels al veranderd is, maar tot een paar jaar gelee, als je iets aangetekend naar de usa stuurde (en daar fors voor betaalde), en het kwam niet aan, kreeg je van de toemalige PTT en opvolger TPG geen cent terug omdat ze geen overeenkomst hadden met de usa voor dit soort gevallen (en dat vertellen ze niet als je voor veel geld 'zekerheid' bij de balie staat te kopen. Als je niet al te dure spullen verkoopt kan je helaas beter eens op de af en toe een verlies op de koop toe nemen zoals mijn voorganger uit enschede ook al zei

Bericht 6 van 6
laatste antwoord