annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geld weg! En nu?

zeelandcampers
Community-lid

Ik heb een winkeltje op de Duitse Ebay. Daar is het beleid dat als je wat verkoopt, de koper betaald aan Ebay, je moet dan je spullen verturen, en als er een beoordeling afgegeven word maakt Ebay je geld over op je Paypal.


Dit alles onder de noemer veiligheid.....


Na twee weken heb ik nog steeds geen geld gezien van Ebay/Paypal.


Mail sturen naar deze instanties heeft zowiezo geen nut, ze antwoorden domweg niet.


Wie weet raad?


 


Met vriendelijke groet,


Ron

Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Geld weg! En nu?

Niemand  weet raad ik heb een tas verkocht 15 januari aan 1 persoon uit Duitland tot op heden heb ik mijn geld nog steeds niet.


Ik weet ook niet of ik het ooit krijg.


Paypal en ook ebay geeft geen  reactie terug op mijn email


Ik denk dat ik mijn geld kwijt ben maar het is wel een leer voor de volgende keer ik verkoopt nooit meer iets op ebay


Het was voor mij de 1 en de laatste keer.

Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Geld weg! En nu?

stephanthecollector
Community-lid

eBay/PP hebben een (nieuwe) regel waabij er een periode is dat men het geld vast kan houden hoe lang die termijn kan zijn weet ik niet maar ik vermoed dat u het geld binnenkort wel heeft want ik meen ergens te hebben gelezen is dat het geld wordt vrijgegeven als de claimtijd van 45 dagen verstreken is

Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Geld weg! En nu?

Nadat een koper iets gekocht heeft op ebay.de dient deze koper ebay te betalen. Pas als Ebay je een bericht heeft gestuurd dat de betaling is ontvangen moet je het gaan versturen.


Daarna wordt het geld door ebay overgemaakt op jouw rekening.


Hoeft geen Paypal te zijn kan ook bankrekening. Heeft niks met beoordeling te maken.


Wel moet je aangeven dat je het verstuurd hebt!


 


Daarvoor staan termijnen, reken er maar op dat dit niet binnen een week is maar zal inderdaad eerder na 30 dagen gaan.


 


Totaal niet werkbaar natuurlijk voor een verkoper, maar goed daar moet iedereen weer zijn manier op vinden.


Ondertussen pakt ebay wel mooi extra rente op ONS geld.


 


Schandalig: JA, kun je er wat aan doen? Nee....hooguit niet meer verkopen op Ebay.de.....

Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Geld weg! En nu?

stephanthecollector
Community-lid

15 jan verkocht het is nu eind feb dus al meer dan 30 dagen geleden! en nee ik zal nooit iets verkopen op ebay.de

Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Geld weg! En nu?

zeelandcampers
Community-lid

Heel gek! Nadat ik op zondagavond een mail stuurde naar Paypal met de aankondiging dat ik aangifte van diefstal ging doen, stond er prompt een aanmerking bij mijn account dat ze twee dagen later gingen betalen. Toen was mijn geld dus al dertig dagen weg. Op de mail heb ik trouwens geen antwoord gehad, maar dat was te verwachten.


Tegenwoordig zet ik in de veiling dat ik geen Paypal meer neem, en als men aan toch Ebay betaald, ik €50,- extra kosten in rekening breng.

-- Bewerkt door zeelandcampers op 4 Mar 2012 23:47 CET
Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Geld weg! En nu?

stephanthecollector
Community-lid


Tegenwoordig zet ik in de veiling dat ik geen Paypal meer neem, en als men aan toch Ebay betaald, ik €50,- extra kosten in rekening breng.




Nieuwe verkopers zijn verplicht PayPal te accepteren!



Extra kosten in rekening brengen is verboden!



Dus mocht u dit willen volhouden voorspel ik u geen lang leven op eBay!

Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Geld weg! En nu?

zeelandcampers
Community-lid

Ik verkoos ook geen lang leven meer op Ebay.


Ik heb mijn shopje gesloten, en ben weg.

Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Geld weg! En nu?

 


 


 


Deze mail kreeg ik van de week maar die heb ik al 3 keer gehad


Het rare is dat ze mij vragen om mijn paypal te koppelen waarom weet ik niet deze heb ik al tig keer proberen te koppelen wat niet gaat en krijg het bericht


Wir haben derzeit technische Probleme. Bitte versuchen Sie später noch einmal en je komt weer terug om het overnieuw te doen.


 


 


Guten Tag,

wir schreiben Ihnen heute, da wir keine Auszahlung für Ihre verkauften Artikel vornehmen können.

Um schnellst möglichst die Auszahlung auslösen zu können, bitten wir Sie eine Auszahlungsmethode festzulegen.

Rufen Sie sich dazu bitte den folgenden Link auf:

Unter der Option für die Auszahlungsmethode klicken Sie auf „Jetzt Auszahlungsmethode einrichten oder ändern“.

Sie werden aufgefordert, sich einzuloggen und haben dann die Möglichkeit Ihre Auszahlungsmethode zu hinterlegen.

Sobald Sie die notwendigen Schritte unternommen haben, werden Sie, gemäß Ihrer Auszahlungsfristen, die Beträge Ihrer verkauften Artikel erhalten.

Weitere Fragen zur neuen eBay-Zahlungsabwicklung beantworten wir Ihnen gerne.

Wir wünschen Ihnen viel Erfolg für Ihre Transaktionen auf eBay.

Mit freundlichen Grüßen

Ihr eBay-Kundenservice

eBay - Der weltweite Online-Marktplatz!

-- Bewerkt door verseveld2007 op 12 Mar 2012 10:01 CET
Bericht 9 van 9
laatste antwoord