annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Betrouwbare informatie van PayPal

kopersbescherming
Community-lid

10.5 Betalingsblokkering


a. U gaat ermee akkoord dat zowel in het geval dat:


i. u een betaling ontvangt waarbij sprake is van een transactierisico, als datii. er sprake is van een hoger dan acceptabel niveau van risico of blootstelling van uw rekening (gebaseerd op de informatie die beschikbaar is bij PayPal op de relevante tijd en wat naar eigen inzicht wordt beschouwd als een acceptabel niveau van risico of blootstelling onder alle omstandigheden),


PayPal geheel naar eigen inzicht (redelijk handelend) de betreffende betaling of een andere betaling kan blokkeren. Als door PayPal een bedrag op uw rekening wordt vastgehouden, wordt u hiervan op de hoogte gesteld (inclusief, zonder beperking, de duur van de blokkering). Het bedrag wordt op uw reserverekening vastgehouden en wordt op uw PayPal-saldo weergegeven als 'In behandeling'.



b. PayPal zal de blokkering van uw betaling opheffen als PayPal bepaalt dat het transactierisico, of het risico/de blootstelling met betrekking tot uw rekening, niet langer van toepassing is. PayPal kan bijvoorbeeld de blokkering van een betaling voor een object dat is gekocht via eBay opheffen als de koper positieve feedback geeft. Houd er rekening mee dat als u, niettegenstaande het bovenstaande, een geschil, claim of terugboeking op de transactie ontvangt die betrekking heeft op de blokkering, PayPal het bedrag (of een bedrag gelijk aan de relevante betaling) op uw reserverekening kan blokkeren totdat de kwestie is opgelost in navolging van deze overeenkomst.



c. U stemt ermee in alle informatie te leveren waar PayPal redelijkerwijs om verzoekt, zodat PayPal kan bepalen of het transactierisico of het risico/de blootstelling van uw rekening niet meer van toepassing is. U kunt uw rekening opheffen als u het niet eens bent met de blokkering onder deze voorwaarde. Als uw rekening om wat voor reden dan ook wordt opgeheven, heeft PayPal onder deze voorwaarde het recht een betaling te blokkeren gedurende een periode van 180 dagen vanaf de datum dat aan de volledige verplichtingen volgens het verkoopcontract (waarop de betreffende betaling betrekking heeft) is voldaan.




10.6. Blokkering voor eBay- en Marktplaats-objecten.


a. U stemt ermee in dat als PayPal, naar eigen inzicht, van mening is dat een betaling die u ontvangt voor een eBay- of Marktplaats.nl-transactie een hoog risiconiveau met zich meebrengt, het bedrag op uw reserverekening wordt geblokkeerd totdat wij naar redelijk inzicht hebben bepaald dat een dergelijk risico niet meer van toepassing is. Als PayPal een bedrag blokkeert op uw reserverekening, kan het op uw PayPal-rekening worden weergegeven als 'In behandeling'.



b. Vrijgave van een geblokkeerd eBay- of Marktplaats-object. Na 21 dagen heft PayPal de blokkering van een eBay- of Marktplaats-object op en stelt het bedrag beschikbaar op uw betaalrekening, tenzij er een geschil of claim is ingediend of een terugboeking is aangevraagd voor de transactie waarop de blokkering van toepassing is. PayPal kan de blokkering eerder vrijgeven als de koper positieve feedback geeft op eBay of, als het een Marktplaats-transactie betreft, als de koper ontvangst van het object bevestigt.



c. Aanvullende blokkeringsperiode. Als u een geschil, claim of terugboeking op de transactie ontvangt die betrekking heeft op de blokkering van het eBay- of Marktplaats-object, kan het bedrag op uw reserverekening worden geblokkeerd (of een bedrag gelijk aan de relevante betaling) totdat de kwestie is opgelost in navolging van deze overeenkomst

Bericht 1 van 23
laatste antwoord
22 ANTWOORDEN 22

Betrouwbare informatie van PayPal

paypal doet de deal KB


 


herinner je nog die reklameslogan en dan iemand


die lui op de sofa ligt. Het gemak dient de mens


KB.


 


ja en als je iets verkoopt met Paypal.


 


tip: lever het a tempo af des te eerder heeft de


koper zijn produkt binnnen en jij positieve feedback


wat ertoe bijdraagt dat jij sneller van de sofa af kan


komen en je door hard te werken toekomend geld voor


andere zaken kan  aanwenden.


 


Voordeel van snel afleveren is ook nog dat


je sterrenscore door de vraag hoe snel heeft


verkoper het afgeleverd op peil blijft.


 


Maar ja wie ben ik, jij weet uiteindelijk veel meer


van Paypal dan ik.


 


Nu veel succes met Ebay en natuurlijk ook met


Paypal.


 


Het is weer een prachtige dag, morgenstond heeft


goud in de mond, dat heb ik vanochtend weer eens mogen


ervaren.


 


groetjes Niek

Bericht 2 van 23
laatste antwoord

Betrouwbare informatie van PayPal

je ligt zeker op de sofa KB


 


en Paypal doet de deal en jij dus niet meer


en over de goede afloop ben jij in het ongewisse.


 


prettig geregeld noemen ze dat.


 


En het is weer prachtweer vandaag, dus ik zou zeggen


van de sofa af en er op uit.


 


groetjes Niek


 


 

Bericht 3 van 23
laatste antwoord

Betrouwbare informatie van PayPal

kopersbescherming
Community-lid

Kreeg vandaag onverwacht enige informatie van PayPal per email, dat is dan voor het eerst in deze vorm, en wilde dat even delen met de communitie.


 


PayPal adviseert om uw bankrekening toe te voegen zodat u ten volle gebruik maakt van alle voordelen. Hierbij de voordelen op een rij:

1. Betalen met uw bankrekening is veilig omdat uw bankgegevens niet worden gedeeld met ontvanger.


2. Als u uw bankrekening heeft bevestigd dan worden uw verzend- en opnamelimiet verwijderd. Dit geldt niet voor creditcards.


3. U heeft controle over uw uitgaven door helder overzicht op uw bankrekening als u iets betaald of ontvangen heeft met PayPal.


4. Het is eenvoudig om geld op te nemen van uw PayPal-rekening.


 


Punt 1 is op zich waar maar het begrip veilig kan je zelf invullen en/of verontachtzamen.


 


Punt 2 was nieuw voor mij.


Uiteraard heb ik naast een creditcard ook een bankrekening gekoppeld omdat PayPal dat nou eenmaal wil maar ik verander bij elke betaling via PayPal toch altijd de standaard keuze bankrekening in creditcard omdat pas dan werkelijke bescherming geboden wordt.


 


Punt 3 is onzin omdat je dat overzicht ook met een creditcard en ook al in PayPal zelf hebt.


 


Punt 4 is waar maar dat komt alleen omdat PayPal niet rechtstreeks naar creditcard crediteert.


 


Al met al duidt deze informatie erop dat PayPal liever niet ziet dat je via een creditcard werkt. Dit komt behalve de betere bescherming ook omdat PayPal via bankrekeningen minder kosten voor PayPal met zich mee brengt dan via creditcards terwijl voor beide transacties dezelfde hoge tarieven voor de ontvanger worden gehanteerd. Met bankrekening meer winst dus.


 


Ik vond dat dit onder het draadje van de betrouwbare informatie van PayPal geplaatst kon worden, ook al vanwege de extra attentiewaarde voor het oorspronkelijke onderwerp.


 

Bericht 4 van 23
laatste antwoord

Betrouwbare informatie van PayPal

I have had very nice friends.


 


they sure know very fine ways to find the one who pays


and how you do.


 


 


groetjes Niek

Bericht 5 van 23
laatste antwoord

Betrouwbare informatie van PayPal

kopersbescherming
Community-lid

I'm doing great, sounds fine to me, you're right as always.



Makes one wonder, why on earth does PayPal send me an invitation to add a bank account whereas i already (for many many years) have one attached to my PayPal account.



Very trustworthy and reliable.





Bericht 6 van 23
laatste antwoord

Betrouwbare informatie van PayPal

Nu KB


 


Ik kan me een situatie voorstellen dat creditcardbetalingen


in de toekomst bij ebay niet meer toegestaan zijn.


 


dingen die ik niet voor mogelijk gehouden heb


zijn al de afgelopen jaren doorgevoerd.


 


en of het hier nu zo leuk winkelen nog is, zoals ebay


het hier doet voorkomen?


 


groetjes Niek


 


 


 


 

Bericht 7 van 23
laatste antwoord

Betrouwbare informatie van PayPal

kopersbescherming
Community-lid

Je hebt al vaker blijk gegeven van de juiste profetie.


Ik denk dat je gelijk hebt.


Weg met die creditcard, hardstikke onveilig.


Bericht 8 van 23
laatste antwoord

Betrouwbare informatie van PayPal

laat Paypal maar de deal doen KB


 


Als ik merk dat ervaren ebayverkopers zich


zonder meer confirmeren aan Paypal's 21 dagen


policy en dat kan natuurlijk ook nog wel langer


duren, dan heeft Paypal ruim de tijd om bij eventuele


claims de juiste beslissing te nemen.?:| Ja en


met zo een creditcardbetaling kunnen verkopers


prolblemen ondervinden met kopers die geen


zuivere koffie zijn.


 


Ja en voordat internet bestond moest je ook bij veilingen zo een 6 weken wachten voordat


je geld overgemaakt was naar je rekening. reden


daarvoor was dat een koper de tijd had om te reclameren.


 


Nu nog aan ebay en Paypal de taak om dat verhaal


duidelijk uit te gaan leggen aan de kopers die met


Paypal betalen dat ze hun spullen later krijgen.


 


groetjes en iedereen weer een prettige dag,


 


Niek

Bericht 9 van 23
laatste antwoord

Betrouwbare informatie van PayPal

stephanthecollector
Community-lid

PP wil juist dat je wel verzend, de betaling kan dan worden vrij gegeven zodra de koper een positieve fb heeft achter gelaten, ik heb dat één keer gehad als verkoper en heb toen een boze mail gestuurd naar PP en heb toen ook vermeld dat ik zeker niet van plan was te verzenden voordat ik het geld binnen had!



Ik heb het idee dat het een grote willekeur is, ik bedoel ermee dat het de ene keer wel wordt toegepast en de andere keer niet, en als je als verkoper maar kwaad genoeg wordt dan wordt de betaling wel opeens vrij gegeven, althans zo is het toen bij mij gegaan, ik wil niet afhankelijk zijn van een koper die wel of niet meteen fb achterlaat zo gauw het item is aangekomen.



PP kan wel zeggen dat ze het geld 21 dagen vasthouden of tenminste tot de transactie is afgerond(de koper heeft de spullen) maar daar doet Stephan niet aan mee.



Volgens mij was de termijn eerst 10 dagen!



Ik ga maar wat nuttigers doen en foto's maken voor MP

Bericht 10 van 23
laatste antwoord