op 13-10-2011 22:12
10.5 Betalingsblokkering
a. U gaat ermee akkoord dat zowel in het geval dat:
i. u een betaling ontvangt waarbij sprake is van een transactierisico, als datii. er sprake is van een hoger dan acceptabel niveau van risico of blootstelling van uw rekening (gebaseerd op de informatie die beschikbaar is bij PayPal op de relevante tijd en wat naar eigen inzicht wordt beschouwd als een acceptabel niveau van risico of blootstelling onder alle omstandigheden),
PayPal geheel naar eigen inzicht (redelijk handelend) de betreffende betaling of een andere betaling kan blokkeren. Als door PayPal een bedrag op uw rekening wordt vastgehouden, wordt u hiervan op de hoogte gesteld (inclusief, zonder beperking, de duur van de blokkering). Het bedrag wordt op uw reserverekening vastgehouden en wordt op uw PayPal-saldo weergegeven als 'In behandeling'.
b. PayPal zal de blokkering van uw betaling opheffen als PayPal bepaalt dat het transactierisico, of het risico/de blootstelling met betrekking tot uw rekening, niet langer van toepassing is. PayPal kan bijvoorbeeld de blokkering van een betaling voor een object dat is gekocht via eBay opheffen als de koper positieve feedback geeft. Houd er rekening mee dat als u, niettegenstaande het bovenstaande, een geschil, claim of terugboeking op de transactie ontvangt die betrekking heeft op de blokkering, PayPal het bedrag (of een bedrag gelijk aan de relevante betaling) op uw reserverekening kan blokkeren totdat de kwestie is opgelost in navolging van deze overeenkomst.
c. U stemt ermee in alle informatie te leveren waar PayPal redelijkerwijs om verzoekt, zodat PayPal kan bepalen of het transactierisico of het risico/de blootstelling van uw rekening niet meer van toepassing is. U kunt uw rekening opheffen als u het niet eens bent met de blokkering onder deze voorwaarde. Als uw rekening om wat voor reden dan ook wordt opgeheven, heeft PayPal onder deze voorwaarde het recht een betaling te blokkeren gedurende een periode van 180 dagen vanaf de datum dat aan de volledige verplichtingen volgens het verkoopcontract (waarop de betreffende betaling betrekking heeft) is voldaan.
10.6. Blokkering voor eBay- en Marktplaats-objecten.
a. U stemt ermee in dat als PayPal, naar eigen inzicht, van mening is dat een betaling die u ontvangt voor een eBay- of Marktplaats.nl-transactie een hoog risiconiveau met zich meebrengt, het bedrag op uw reserverekening wordt geblokkeerd totdat wij naar redelijk inzicht hebben bepaald dat een dergelijk risico niet meer van toepassing is. Als PayPal een bedrag blokkeert op uw reserverekening, kan het op uw PayPal-rekening worden weergegeven als 'In behandeling'.
b. Vrijgave van een geblokkeerd eBay- of Marktplaats-object. Na 21 dagen heft PayPal de blokkering van een eBay- of Marktplaats-object op en stelt het bedrag beschikbaar op uw betaalrekening, tenzij er een geschil of claim is ingediend of een terugboeking is aangevraagd voor de transactie waarop de blokkering van toepassing is. PayPal kan de blokkering eerder vrijgeven als de koper positieve feedback geeft op eBay of, als het een Marktplaats-transactie betreft, als de koper ontvangst van het object bevestigt.
c. Aanvullende blokkeringsperiode. Als u een geschil, claim of terugboeking op de transactie ontvangt die betrekking heeft op de blokkering van het eBay- of Marktplaats-object, kan het bedrag op uw reserverekening worden geblokkeerd (of een bedrag gelijk aan de relevante betaling) totdat de kwestie is opgelost in navolging van deze overeenkomst
op 02-11-2011 13:02
Ja Stephan het is je allemaal wat.
Ja en je oproep aan ebay daar is ook niet zoveel
belangstelling voor lijkt het, wel valt mij op dat
de laatste tijd niet meer gegumd wordt en dat
de moderator ook niet meer aanwezig is.
groetjes Niek
op 02-11-2011 13:21
nee geen animo voor mijn oproep, de meesten vinden het allemaal wel best!
Nu ebay weer nieuwe verassingen doordrukt zoals ineens akkoord moeten gaan met voorwaarden zowel in de VS als de UK is het angstvallig stil! aan de andere kant ik mis de gum niet hoor!
op 02-11-2011 15:46
Beste Stephan,
ja die 21 dagen en meer regeling waar je
nu tegen aan loopt, zowel op UK en .com
je geeft zelf al aan dat lang niet alle kopers feedback
geven. dat is toch gauw zo een 10 tot 20% van het
totaal aantal kopers wat hier bij ebay rondloopt.
Maar ja kennelijk schijnt het toch nog interessant
te zijn om op die sites te plaatsen.
volgens mij maar wie ben ik?
1 a tempo afleveren, als paypalaccepterende onbeschermde
verkoper heb je volgens mij toch geen keuze want bij
een claim ben je toch de klos.
voordeel van snel afleveren is dat je dus ook snel
feedback krijgt van de meeste kopers.
en ook dat je sterrenscore intact blijft.
2 verder zou ik de paypalkoper middels je advertentie
het belang van de te ontvangen feedback goed duidelijk
gaan maken. Ik heb nu niet de indruk dat ebay/paypal
zich zo geroepen voelen om de communitie optimaal
daarover te informeren.
Ja en kopers die geen feedback geven?
daar heb ik niet zo gauw een antwoord voorhanden
want dat is natuurlijk waar de schoen wringt. maar
ja dat moet de klant/verkoper maar zien op te lossen.
want zo gaat het altijd bij ebay.
En dat dit nieuwe systeem ebay wel weer de
nodige centjes gaat opleveren is wel duidelijk
en waarom dit pas eind 2011 opgang doet?
motivatie zeker veilig kopen!?. komen ze
toch wel rijkelijk laat mee. Nee ik denk meer
dat het met centjes te maken heeft.
En wat op . .com begint dat komt ook wel deze kant
op.
groetjes Niek