- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 30-10-2011 11:46
Kreeg vandaag onverwacht enige informatie van PayPal per email, dat is dan voor het eerst in deze vorm, en wilde dat even delen met de communitie.
PayPal adviseert om uw bankrekening toe te voegen zodat u ten volle gebruik maakt van alle voordelen. Hierbij de voordelen op een rij:
1. Betalen met uw bankrekening is veilig omdat uw bankgegevens niet worden gedeeld met ontvanger.
2. Als u uw bankrekening heeft bevestigd dan worden uw verzend- en opnamelimiet verwijderd. Dit geldt niet voor creditcards.
3. U heeft controle over uw uitgaven door helder overzicht op uw bankrekening als u iets betaald of ontvangen heeft met PayPal.
4. Het is eenvoudig om geld op te nemen van uw PayPal-rekening.
Punt 1 is op zich waar maar het begrip veilig kan je zelf invullen en/of verontachtzamen.
Punt 2 was nieuw voor mij.
Uiteraard heb ik naast een creditcard ook een bankrekening gekoppeld omdat PayPal dat nou eenmaal wil maar ik verander bij elke betaling via PayPal toch altijd de standaard keuze bankrekening in creditcard omdat pas dan werkelijke bescherming geboden wordt.
Punt 3 is onzin omdat je dat overzicht ook met een creditcard en ook al in PayPal zelf hebt.
Punt 4 is waar maar dat komt alleen omdat PayPal niet rechtstreeks naar creditcard crediteert.
Al met al duidt deze informatie erop dat PayPal liever niet ziet dat je via een creditcard werkt. Dit komt behalve de betere bescherming ook omdat PayPal via bankrekeningen minder kosten voor PayPal met zich mee brengt dan via creditcards terwijl voor beide transacties dezelfde hoge tarieven voor de ontvanger worden gehanteerd. Met bankrekening meer winst dus.
Ik vond dat dit onder het draadje van de betrouwbare informatie van PayPal geplaatst kon worden, ook al vanwege de extra attentiewaarde voor het oorspronkelijke onderwerp.