Ik wacht al weken op een tijdschrift uit USA en een uit UK. Overigens krijg ik ook wat claims van niet aangekomen items die ik heb verzonden naar UK maar dit terzijde.
Ik plaats deze reactie om jullie allen een hart onder de riem te steken, maar niet heus-helaas.
Het is gelukkig al jaren terug, maar ik heb een uitermate treurige historie van diefstal achter de rug. Weliswaar betrof dat enveloppen met geld daarin, maar dat was van geen kant te zien.
Om kort te gaan: het duurde tijden en vele vele klachten alvorens de Post reden zag onderzoek te laten doen door de Postale Recherche nadat zo'n 70 poststukken waren verdwenen incl.binnenlandse.
De meeste post was niet aangetekend dus viel feitelijk buiten hun plicht. Niets dan lof over de inzet van die recherche. Hoewel het nog maanden duurde alvorens we beet hadden. Zij stuurden zg. proefzendingen met geld: een munt vastgeplakt op een papiertje. Daar ging de dief niet op in. Ik heb mij toen 'amerikaanse enveloppen' en zegels laten toesturen, en zelf proefzendingen gemaakt met losse briefjes van dollars. In een papieren omslag.
Uiteindelijk gaat het maar om dat ene moment dat de potentiele dief je adres als ontvanger van geld, cd's of i.d. herkent, hij / zij zal daar altijd op azen.
De postbestellers keken mij ondertussen niet meer aan want ze werden allemaal nauwlettend gevolgd en dat is voor hun absoluut niet leuk geweest natuurlijk. Camera's werden in het distributiekantoor geplaatst en op een zeker moment was het bingo. Een collega besteller ging toen de rest aan het pauzeren was langs bij mijn post en viste daar de 'mooie' enveloppen uit. Hoewel uiteindelijk min of meer betrapt bij mij aan de deur is mij nooit verteld wat er precies met die man is gebeurd. Wel heb ik een prima vergoeding voor al deze treurnis ontvangen op het hoofdkantoor.
Ik vertel dit omdat het hier om een persoon ging die kort bij mijn woning de post stal. Dus niet op het Oosterdok of Schiphol en al helemaal niet in het buitenland.
In die periode verscheen er in -ik meen Het Parool- een uitgebreid artikel over (ik dacht toentertijd in het Oosterdok sorteercentrum) hoe sorteersters makkelijker dan sorteerders een moment naar de toilet konden en daar post openden enz.
Dit alles geldt natuurlijk voor elk post distributie kantoor.
Ik zou bijna denken dat als al je pakjes goed aankomen de betreffende dieven die dag vrij hadden.
En, ik ben het volkomen eens met wat een van de anderen zegt: geld terug, vergoeding, daar gaat het niet om. Post moet correct bezorgd worden.
En voor hen die geen paypal gebruiken maar cash geld sturen: het is een fabeltje dat dat 'natuurlijk gevaarlijk' is. Althans niet meer dan het versturen van welk andere inhoud. Iedereeen heeft denk ik wel eens een geldelijke bijdrage toegezonden gekregen van een familielid bij een verjaardag. En dat is naar ik aanneem altijd bezorgd.
Ik kreeg net een folder in de bus of ik me niet wil aanmelden als postbezorger in Amsterdam Zuid voor de firma Sandd. Aantrekkelijke buurt. Wordt je nog gescreend of wat dan ook? Iedereen is onschuldig tot het tegendeel is bewezen, maar ik houd mijn hart vast met die bedrijfjes.
Het zit me nogal tijd hoog, dat zal ondertussen duidelijk zijn.
Sterkte iedereen.