annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Ik vind het nu wel opvallend worden, maar ik wacht op een stuk of 6 pakjes/brieven uit Engeland, waarvan de oudste verstuurd op 12 juni en ik heb nog helemaal NIETS ontvangen.
Tijdje geleden ook via amazon.uk een boek gekocht en die is ook nooit aangekomen. Begin me wel zorgen te maken, want 6 dingen is niet weinig. Kan geen toeval zijn. Wie o wie herkent dit op dit moment ook?
Bericht 1373 van 1.373
laatste antwoord
1.372 ANTWOORDEN 1.372

Pakketjes uit UK worden in Nederland meestal bezorgd door de NPD (Nederlandse Pakketdienst, o.a. Selektvracht).

het Nederlandse vingertje

Bericht 981 van 1.373
laatste antwoord

Wat ik me ook afvraag: maakt het uit welke regio of plaats waar je woont? Het irritante is, je hebt geen optie om je beklag te doen; want TNT weet van nix...als je de klantenservice belt.
Bericht 982 van 1.373
laatste antwoord

Ja, het klopt nog steeds dat er om onverklaarbare reden post uit de UK wel/niet aankomt(waarom dit gebeurd is onduidelijk, wat wel opvallend is dat track & trace post wel aankomt & een gewone airmail zending vaak niet...); nu ook weer contact gehad met een vekoper (fb 100%) uit UK & vertelde me dat meer verkopers er last van hebben; daarom (helaas)ook besloten heeft om niet meer naar NL te verzenden. Te onzeker of het aankomt plus dat het voor beide patijen ergennis opleverd:_|
Bericht 983 van 1.373
laatste antwoord

is er dan eigenlijk wel iemand, behalve ik, die NOG STEEDS problemen heeft met post uit Engeland?
Bericht 984 van 1.373
laatste antwoord

Daar sla je de spijker op zijn kop: dat is nou net wat normale mensen onderscheidt van muntenverzamelaars B-) :-p

Bericht 985 van 1.373
laatste antwoord

Flauwekul. Ten eerste: een munt is doorgaans geen 'geld' maar een verzamelobject waar je niet (meer) mee kunt betalen en ten tweede: wie gaat er voor iets wat 4 euro kost nog eens 6 euro verzendkosten betalen? Niemand toch. Dit is voor muntenverzamelaars precies hetzelfde als voor 'normale', niet-gierige, mensen.
Bericht 986 van 1.373
laatste antwoord

Juist muntenverzamelaars zijn vaak gierige kopers die zelf veel problemen veroorzaken met niet-aankomende post omdat er niet goed verpakt wordt en niet voor aangetekende verzending wordt betaald. Juist muntenverzamelaars zitten altijd te zeuren terwijl ze door hun verkeerde zuinigheid problemen in de hand werken.
Nogmaals: BRIEVEN MET GELD STEEDS LATEN AANTEKENEN.
Doe je dat niet, dan is het voor eigen risico dus dan niet zeuren.
(N.B. ik ben koper en verkoper en dit is vanuit allebij geredeneerd :-p)

Bericht 987 van 1.373
laatste antwoord

Dat is wel erg vanuit de verkoper geredeneerd. 'Gierige' kopers moeten niet zeuren.
Als de post zo'n bende is dat aangetekende verzending de NORM moet zijn wil iets aankomen (dus niet meer als uitzondering bij waardevolle objecten) zou je als verkoper moeten overwegen geen gewone verzending meer aan te bieden en de keuze niet meer aan de koper te laten. De koper heeft het object betaald, moet hij dan ook nog aan risicomanagement gaan doen ? Maar verkopers zullen daarvoor huiverig zijn omdat ze weten dat ze met hogere verzendkosten dan potentiele kopers gaan verliezen. Hiermee hinken ze op 2 gedachten, ook zij hebben er belang bij dat de koper tegen een redelijke verzendprijs zijn object krijgt.
Bericht 988 van 1.373
laatste antwoord

Dus omdat de KOPER geen geld over heeft voor aangetekende verzending moet de verkoper het risico maar nemen dat de post z'n werk niet goed doet?

Cor

Cor

Bericht 989 van 1.373
laatste antwoord

Ja maar de koper is wel zijn geld kwijt. Moet die dan altijd maar automatisch de dupe zijn? Ontevreden kopers zorgen weer voor minder omzet waar de verkopers weer last van hebben. En natuurlijk wordt er gefraudeerd, maar ja, je kunt nu eenmaal niet bewijzen dat je iets niet hebt ontvangen. En het is voor een verkoper wel erg makkelijk om te zeggen dat je het dan maar aangetekend of verzekerd had moeten laten versturen. Stel: elke verkoper biedt alleen nog maar dure aangetekende verzending aan. Dan gaat niemand meer kleine dingen kopen waardoor een groot deel van de handel instort. Daarom vind ik dat je dit probleem niet alleen bij de koper kunt neerleggen.
Bericht 990 van 1.373
laatste antwoord