Ik heb al vaker reacties geplaatst en doe het nu wéér: post uit de UK ALTIJD laten aantekenen! (signed for of recorded delivery). Bij artikelen van enige waarde, misschien zelfs beter verzekerd verzenden. Het is helaas een feit, dat de bezorging vanuit de UK in Nederland een grote puinhoop is en alle partijen die zich met die bezorging bezig houden (en dat zijn er veel!) wijzen alleen maar met vingers naar elkaar als er iets fout gaat! Dat is ook wel zo gemakkelijk, want als gedupeerde ontvanger geef je de moed vanzelf wel op, als je zoveel telefoontjes moet plegen zonder resultaat! In Nederland raakte ik dit jaar zo'n 80 tot 90 % van de normale zendingen kwijt! Aangetekende kwamen allemaal aan. Nu laat ik naar een adres in Belgie versturen en daar komt álles zonder uitzondering op tijd aan, dus het is zeer zeker een Nederlands probleem naar mijn mening! Mijn ervaringen met Engelse verkopers zijn in de laatste jaren alleen maar positief geweest, dus het lijkt me sterk, dat ze ineens allemaal corrupt zijn geworden! De verkoper erop aankijken (zoals sommigen snel geneigd zijn te doen), als er iets zoek raakt wat je niet per aangetekende post wilde laten verzenden, vind ik dan ook een beetje voorbarig. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening. Ook zorgt aantekenen er voor, dat de bezorging op tijd plaats vindt, terwijl het met de normale post nog wel eens gigantisch wil vertragen (áls het al bezorgd wordt!). Ook wordt er naar mijn ervaring zorgvuldiger met deze post omgegaan, dus wellicht minder snel beschadigingen! Als je via Paypal betaald hebt, kun je dan wel je geld terug krijgen als het artikel niet bezorgd wordt, maar dit wordt dan weer op de verkoper verhaald door Paypal, omdat die niet kan bewijzen dat het daadwerkelijk verstuurd is, omdat zulk bewijs alleen geleverd kan worden met duurdere verzendmethoden. De verkoper moet dus uiteindelijk tóch boeten voor de "zuinigheid" van de koper, als die geen kosten voor extra zekerheid wil betalen! Ook een beetje oneerlijk, toch? (leuke "service" trouwens van Paypal, kost ze uiteindelijk helemaal niets!)