annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

internationale aanbieding "free shipping"

Hallo, Ik heb een veiling gewonnen in ebay.de ( 160780283711) met "free internationaal shipping"  Ik heb betaald met Paypal, maar de verkoper heeft het geld weer teruggestuurd met de vermelding dat ik 8 euro extra moet betalen voor verzenden. Ik heb al een aantal mails gestuurd over wat nu de bedoeling is, maar ik krijg geen antwoord meer...Ik wil de goederen wel erg graag...Is een verkoper verplicht de goederen te sturen voor free shipping als dat aangegeven staat? Ik weet niet wat ik moet doen..


doeidoei

Bericht 8 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Betreft: internationale aanbieding "free shipping"

stephanthecollector
Community-lid

weleens stil gestaan bij het feit dat er minder ervaren verkopers zijn die denken voor hun eigen land frees shipping te hebben aangegeven maar waar later blijkt dat ze per ongeluk wereldwijd hebben aangevinkt!



verkopers zijn ook maar mensen en de meesten zijn geen professionele verkopers, om dan als koper uit principe op je strepen te gaan staan vind ik dan ook niet correct.



in dit geval heeft OP het netjes opgelost met de verkoper dus niets aan de hand verder!

Bericht 1 van 8
laatste antwoord

Betreft: internationale aanbieding "free shipping"

stinkerbel
Community-lid

Maar u had wel op voorhand kunnen weten dat het geen gratis verzending betrof!



Als de verkoper dit zo aanbied dan heeft dat niets te maken dat je dat op voorhand zou moeten weten.


Ik handel veel met het buitenland en heb zelf wel eens de fout gemaakt door niet goed te lezen bij verzending aan welke landen wel en niet want er zitten clausules in. De betreffende verkoper zou vanuit Maleisië niet naar NL zenden maar in overleg en na 2 email GRATIS verzonden en in perfecte staat ontvangen.


 


Dus deze statement is niet echt gegrond.


 


Wij (kopers) moeten het doen met de informatie die door de verkopers wordt verschaft ervan uitgaande dat dit de waarheid betreft want meer heb je niet om aan vast te houden.

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Betreft: internationale aanbieding "free shipping"

Nu is er eindelijk een antwoord; ze wil 4 euro verzend kosten..Ik heb haar voorgesteld om een nieuwe rekening te sturen, die ik dan via Paypal kan betalen, waardoor ik kopers bescherming heb....na al deze strubbelingen misschien wel nodig...

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Betreft: internationale aanbieding "free shipping"

stephanthecollector
Community-lid

Nee in principe geldt het aangegeven tarief voor verzending niet wat in de advertentie tekst staat, ik zou even wachten op een antwoordt!



Maar u had wel op voorhand kunnen weten dat het geen gratis verzending betrof!



U kunt de verkoper er nogmaals op wijzen en nogmaals de betaling doen, komt die betaling dan weer terug of reageert de verkoper nergens meer op dan kunt u eventueel de zaak voorleggen aan ebay en het terug laten komen in de feedback!



Ik ga vooralsnog van een vergissing uit maar kan me vergissen :^O

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Betreft: internationale aanbieding "free shipping"

En..ik weet eigenlijk niet of het per ongeluk is..ze heeft na deze veiling nog een aantal veilingen ingesteld, waarbij alleen de eersten zonder "free shipping internationaal" waren, nu zijn ze weer met "free shipping"....ik begrijp het eigenlijk niet goed.. kan ze mij nu aangeven als wanbetaler?

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Betreft: internationale aanbieding "free shipping"

Dat heb ik ook gelezen, en ik heb aangeboden om de verzend kosten te betalen met Deutsche Post Gross Brief International, 3,45 euro, waar dit heel goed in zou passen, maar daar reageerd ze helemaal niet meer op..

Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Betreft: internationale aanbieding "free shipping"

stephanthecollector
Community-lid

De verkoper heeft inderdaad gratis verzending aangevinkt voor wereldwijd, waarschijnlijk per ongeluk u kunt zelfs lezen in de advertentie dat voor verzending naar het buitenland naar het buitenland het normale tarief geldt!



Bericht 7 van 8
laatste antwoord