Heb ondertussen het nodige gedaan en kom tot dit:
Verkoper heeft Ebay gebeld en kreeg te horen dat er een invoerbeperking geld voor schokbrekers naar Nederland.
Heb zelf de douane gebeld en krijg te horen dat er geen importbeperking geld voor Nederland.
Kreeg vervolgens deze mail van Ebay:
Beste janv4621,
Hierbij willen we je te laten weten dat je recente aankoop van Harley-Davidson Vrod V rod VRSC Chrome Rear Shocks 54735-04 Rare New In Box via het programma voor wereldwijde verzending niet bij je kon worden afgeleverdomdat de verzending objecten bevatte waarop een importbeperking bleek te zijn naar NL.
We storten het volledige bedrag terug op je PayPal-rekening.
Als je het bedrag in de komende 72 uur niet op je PayPal-rekening ziet staan of als je vragen hebt of hulp nodig hebt, kun je contact opnemen met Customer Support.
Heb daarna het volgende teruggemaild:
k heb schokbrekers besteld en krijg nu de melding dat deze op het postcentrum in Kentucky zijn geblokkeerd. Heb ook deze mail met onderstaande tekst ontvangen van ebay: Dear Jan, We are contacting you in regards to your recent question concerning item# 151213345117. The reason we initiated a refund is automatic. If an item arrives to our hub and the weight and/or dimensions are off greatly than what was originally provided to us or the item is under one of our restricted categories, our hub will not proceed with the shipment and will liquidate the item in order retrieve some asset back. They will then allow the seller to keep the money while paying the buyer in full. We apologize for the inconvenience of this situation and want to wish you the best of luck on your future transactions. Sincerely, Sean M. eBay Global Shipping Specialist Heb contact opgenomen met de verkoper en hij heeft te horen gekregen van Ebay dat de schokbrekers niet mogen worden ingevoerd in Nederland. Heb contact opgenomen met de douane in Nederland en zij geven aan dat het invoeren van schokbrekers geen probleem is. Mijn vraag is nu: Wat is de reden dat mijn schokbrekers niet worden verstuurd. Wil hier graag een duidelijk antwoord op krijgen.
Kreeg dit als antwoord:
Geachte heer Vlieger,
Hartelijk dank voor uw email waarin u vraagt waarom de schokbrekers niet naar Nederland verscheept konden worden.
Het spijt me dat de transactie niet door kon gaan.
Wat ik begrepen heb uit de email van mijn collega kwam het gewicht en de grootte van de schokbrekers niet overeen met wat in eerste intantie was doorgegeven aan de leverancier. Hierdoor konden de schokbrekers niet meer verzonden worden.
Het object mocht dus wel geimporteerd worden, maar kon daarentegen niet geimporteerd worden wegens logistieke problemen.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog meer vragen hebben dan kunt u gerust opnieuw contact met ons opnemen, wij helpen u graag verder.
Ik wens u een prettig weekend toe.
Met een vriendelijke groet,
Mirjam Flink
eBay Customer Support
Nu blijkt het opeens om de afmetingen en gewicht te gaan, heb hier devolgende mail over gestuurd:
Geachte mevrouw Flink,
Als het gewicht en grootte niet overeenkomen, is het dan niet erg klantonvriendelijk om de zending te annuleren?
Wat ik uit uw antwoord opmaak is het dus zo dat als er iets niet exact overeenkomt zoals opgegeven, wordt er niet gezegd van we sturen het pakket en rekenen wat extra aan verzendkosten. (Waarbij ik wil opmerken dat de service van het Global shipping program beduidend duurder is dan andere aanbieders) Nee we zenden het helemaal niet meer!!
Als Ebay zijnde zou ik nog maar eens goed naar de samenwerking met Pitney Bowes Inc kijken.
Heb contact gehad met de verkoper en hij geeft aan dat de grootte en gewicht netjes waren aangegeven. Wat ik van de verkoper begrijp is dat hij nu zijn geld en schokbrekers kwijt is. Eerlijk gezegd heb ik voor deze handelswijze geen goed woord over, en heb, net als de verkoper, het gevoel dat de schokbrekers, welke vrij uniek zijn, door iemand bij het sorteercentrum wel goed kunnen worden gebruikt.
Uit uw antwoord maak ik op dat ik van Ebay geen oplossing hoef te verwachten
En nog deze mail:
Geachte mevrouw Flink,
Nog een aanvulling op mijn eerste mail. Dit is wat ik van de verkoper te horen kreeg:
Beste janv4621,
This is not good at all, They said that your country will not allow this item into your country...So ebay will refund you all your money, and the shocks will be liquidated!!! This sucks because I also included a pack of rare mounting hardware for you..I don't get them back either...These were a great item Im so sorry...But you will get all your money back from this..But im sure you wanted these more than you money. Take Care
- blackmatsuura
Zou u sieren om dit goed uit te zoeken, daar er nu klanten welke te goeder trouw zijn de dupe worden.
Als u met een standaard mail wilt antwoorden ( als er überhaupt 1 komt ) kunt u die wat mij betreft achterwege laten.
Met vriendelijke groet,
J.Vlieger
Krijg de volgende reactie:
Geachte heer Vlieger,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Het spijt me als u niet tevreden was met mijn vorig antwoord, maar dit is de informatie die wij hebben gekregen van de leverancier.
Er is geen andere informatie hierover bij ons bekend, ik kan u dus niet verder helpen hierin.
Mijn excuses voor het ongemak.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog meer vragen hebben dan kunt u gerust opnieuw contact met ons opnemen, wij helpen u graag verder.
Ik wens u een prettig weekend toe.
Met een vriendelijke groet,
Mirjam Flink
eBay Customer Support
Zoals jullie zien gaat Ebay niets oplossen komt er op neer dat als je pakket afwijkt van wat je opgeeft (wat volgens de verkoper niet het geval is) je kunt barsten. Verder kost het mij ook geld want als je je geld terugkrijgt betaal je bij PayPal weer voor het terugrekenen van dollars naar euro's. Ik wacht op mijn geld en daarna nooit meer Ebay...... Is mij wel duidelijk dat het alleen maar om geld,geld en nog eens geld gaat.