annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Pakket geweigerd

Hallo mede eBayers,

 

Ik heb een probleem met een Deutsche koper, heb een telefoon gekocht wat allemeaal prima leek. Tot dat ik later de advertentie terug keek, tegenwoordig heeft eBay zijn scherm veranders en kan een object 3 statussen hebben: Nieuw, Gebruikt/volledig bruikbaar en Defect.

 

De telefoon had als status gebruikt wat prima voor mij is, tot dat ik had betaald stond er onder in kleine letters dat de telefoon defect was door middel van een netwerk blokkade.Gevraagd aan de verkoper of ik het object nog kon annuleren maar dit was niet het geval het was al verstuurd, ik heb dus het pakket geweigerd aan de deur. Voorgesteld aan de verkoper dat ik de verzendkosten betaal en dat hij de rest van het bedrag terugstort, en hiermee wil de verkoper niet akkoord gaan.

 

Ik had beter de advertentie uitgebreider kunnen lezen besef ik mij nu achteraf weer een dure les, nu is mijn vraag wat zijn mijn rechten/plichten hierin?

 

Bericht 3 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Pakket geweigerd

Verkoper had het in de beschrijving gezet, heb onderhand mijn geld terug gekregen was een heel gedoe. Eerst had de verkoper een geschil gestart met eBay, welke hij in eerste instantie had gewonnen. Dit heb ik eerst 2 weken laten rusten en een paar keer de verkoper "gesommeerd" om mij terug te betalen waarbij ik de verzendkosten op mij nam. Dit accepeteerde hij niet en wilde van mij nog een keer verzendkosten om de telefoon "terug te sturen", maar ondertussen hield hij wel het geld (naar mijn idee diefstal). Dus een "Appeal" geopend waarbij dit keer eBay in mijn voordeel beslisste door zijn foute "listing" van het product:


 "Since your seller should have listed the item as "for parts or not working" that mislead you in purchasing this phone. I'm happy to inform you that based on the information that I have gathered, item is covered by eBay Money Back Guarantee. That being said, I already processed your refund for this transaction."

 

 

Bericht 1 van 3
laatste antwoord

Pakket geweigerd

Heeft de verkoper ook daadwerkelijk bevestigd dat het Defect was? (prijs is te hoog voor defecte)

 

Op ebay bij je bestelling: Meer acties > Een probleem oplossen  > Geschil openen

  • Klik op Doorgaan naar PayPal.
  • Log in bij je PayPal-rekening.
  • Klik op de tab Transactieproblemen oplossen.
  • Klik op de link Transactieproblemen oplossen.
  • Communiceer met de verkoper op PayPal.
  • Als het geschil niet kan worden opgelost, kun je een claim voor kopersbescherming indienen op PayPal.

-Geschil/claim Paypal openen: product voldoet niet beschrijving is defect ipv gebruikt en is geweigerd dus retour afzender plus tracking vermelden als retour bewijs.

-Probleem oplossen door geld retour of opnieuw een werkend exemplaar opsturen

Bericht 2 van 3
laatste antwoord