op 01-03-2011 14:15
Beste iedereen,
Via ebay Duitsland een object gewonnen voor € 51,- Ik wist dat er €19,- verzendkosten berekent zou worden. Na op nu betalen geklikt te hebben staat er in de factuur ineens een bedrag van €60,90 bij met als omschrijving "Kortingen (-) of kosten (+) van verkoper:(kortingen, services, etc. van verkoper)". Nu heb ik het totaal overgeboekt €131,80 (dom) en de verkoper geraadpleegd en die zegt van niks te weten, en dat ik alleen die €70,- had over moeten maken.
Mijn vragen:
Is het mogelijk om naast de waarde van het item ook nog servicekosten in rekening te brengen als verkoper? Of is dit een manier om extra geld te verdienen? Het enige wat ik kan doen is een slecht feedback geven?
met groet,
G. van de Kolk
op 10-06-2011 16:52
het kan ook zijn dat hij het totaal bedrag bij de kortingen heeft gezet. ik heb dat zelf ook gehad en de koper gaf aan dat hij dubbel moest betalen, ik snapte er niets van, ik ging eens kijken bij de objecten en toen zag ik dat hij 8,00 moest betalen in totaal incl verzedkosten en toen heb ik per ongeluk nogmaals 8,00 ingetoetst, dat was dus niet de bedoeling. heb mijn excuses aangeboden en meteen het object verstuurd
op 01-03-2011 16:36
Dus je betaald gewoon klakkeloos 61,80 teveel zonder van te voren te vragen waarom en hoe dat kan?
Vraag de verkoper het teveel betaald bedrag terug te betalen voordat je al aan negatieve feedback gaat denken.
En ja servicekosten/verpakkingskosten kan berekend worden maar dit moet in de prijs of de verzendkosten verwerkt worden zodat kopers niet achteraf voor verassingen komen te staan.