annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Opgelicht en bedreigd

Heb even nagedacht maar post dit toch maar. Hoop dat dit ik hiermee misschien nog iemand kan waarschuwen dan is het nog ergens goed voor.


 


Ik ben al 8 jaar lid van Ebay en heb al wat behoorlijk wat gekocht, ook via MP en heb nog nooit iets dergelijks meegemaakt.


 


Ik heb in november op Ebay UK een Chopard ring gekocht voor 2.700e. Het geld heb ik per bank overgemaakt (stom om dit ipv paypal te doen maar dat is niet meer terug te draaien) naar een Engelse bankrek. van Barclays Bank tnv een Engelse Ebay verkoper. Paar keer gemaild of hij het geld al had, volgens mijn bank moest het er al zijn.Toen ik geen antwoord kreeg nadat ik hem had gemaild dat ik de bank had gebeld en dat het geld op zijn rek. moest staan, heb ik Ebay verzocht om zijn tel.nr. Nummer gebeld, blijkt deze verkoper het tel.nr. van zijn moeder te hebben gegeven in Engeland. Hij woont al jaren in Thailand, zijn zoon woont wel bij zijn moeder. Vind het dan raar dat hij zich als UK verkoper presenteert en ook bij de objectlocatie UK aangeeft. Zijn moeder snapte er niets van en had geen contact met hem, zijn zoon uiteraard wel. Toen kreeg ik dus al schrik. Ik zou sowieso niets van iemand die in Thailand woont kopen ivm invoerrechten en btw en omdat het een land is wat toch wat vreemd bekend staat. Maar nog steeds te goeder trouw, maar weer gemaild, Ring zou immers wel bij iemand in de UK kunnen zijn (geloofde ik al niet meer maar goed, gehoopt natuurlijk). Track & trace nummer gevraagd en ik had zijn tel.nr., werd uiteraard niet opgenomen, emails niet beantwoord en na herhaaldelijk aandringen gehad en daarna gevraagd om een ingescande receipt van het T&T nummer omdat ik het niet kon traceren. Bleek dat het vanuit Thailand was gestuurd en ook nog via aangetekende post vanuit een Thais postkantoor dus niet via DHL/FEDEX of iets anders wat betrouwbaarder zal zijn. Hij had het verzekerd en aangetekend opgestuurd, zei hij. Ik heb overigens ook gewoon verzendkosten betaald en eigenlijk het tarief wat meestal in de UK wordt gerekend. Pakje kwam aan, was open, zat alleen een touwtje om. Ik maak het open, race de postbode achterna (zat 2 straten verderop) en haal hem uit zijn bus. Er zat namelijk een doosje Thaise bonbons in. Ik was compleet in shock. Hem gebeld diverse keren, uiteindelijk nam hij aan. Hij zou het oplossen, mij een refund storten en naar het postkantoor gaan ivm de verzekering. Zijn zwager werkt bij de politie in Thailand (zegt hij), zijn partner zou mee gaan om te vertalen. Of ik even een paar dagen geduld had. Niks gehoord, zelf weer gemaild, kreeg ik antwoord dat de zaak in onderzoek was en dat ik een paar dagen later meer zou horen. Weer niets gehoord, nog een dag langer gewacht en gevraagd hoe eea nu opgelost ging worden. Kreeg ik een mail binnend dat ik dit zelf zou hebben gedaan en dat ik de ring had en het geld terug wilde. Ik zou een oplichtster zijn. Daarom zit er ook een doos bonbons in van een Thais fabrikaat en daarom heeft de postbode dit ook gezien en ik had ook nog meteen via mijn Blackberry foto's gemaakt en gemaild, in die tijd kan ik nooit van een plattelandsdorpje waar ik woon en waar geen enkele supermarkt is ergens een of ander Thais merk bonbons opduikelen. Toen heb ik zijn moeder gebeld, kreeg hem niet te pakken en hij reageert trouwens al vanaf zaterdag ook niet op het geschil wat ik bij Ebay geopend had. Zijn moeder vond het heel erg en schaamde zich voor haar zoon. Had het idee dat zij echt oprecht was.Blijkbaar heeft hij daarna met zijn eigen zoon gesproken en heeft hij hier iets overgezegd. In ieder geval gisteravond kreeg ik een email terug n.a.v. mijn antwoord op zijn beschuldiging van oplichting. Ik mag zijn familie niet meer lastigvallen, hij zal zorgen dat ik wordt lastig gevallen, er zal iemand mij thuis komen opzoeken. En dit was geen waarschuwing, hij ging dit meteen laten uitvoeren. Ik had gisteren al de bank gebeld die kunnen weinig doen, tevens had ik de politie gebeld die kunnen ook weinig omdat blijkt dat hij in Thailand woont. Ook mijn rechtsbijstand dekt alleen EU zaken. Het allerergste vind ik nog dat ik een aantal maanden geleden een inbraak heb gehad waarbij er een Chopard ring van mij is gestolen, die had ik ook op Ebay gekocht en die had voor mij grote emotionele waarde. Ik was dus zo ontzettend blij dat ik de ring had "gewonnen" en dan nu eindigt het zo. Ik wil morgen de politie bellen om toch aangifte te doen, die mw. was er morgen weer, omdat ik mij niet wil laten bedreigen en ook niet het gevoel wil hebben dat ik niet alles geprobeerd heb wat in mijn macht lag. Ik heb tevens zijn moeder vandaag gebeld om te vertellen wat haar zoon mij had gemaild. Zij was/is heel aardig en vriendelijk en had mij zelf gevraagd haar op de hoogte te houden. Ik ben blij dat ik hier een grote waakhond heb en alarm op de meldkamer etc., ik ben dus niet zo gauw bang. Maar ik begrijp dit gewoon niet. Hoe kunnen mensen zo slecht zijn en mij zo onterecht beschuldigen. Lang verhaal, maar wilde het toch even kwijt. Omdat ik zo stom ben geweest om per bank te betalen denk ik ook dat ik alles kwijt ben.Ik weet niet of julie het objectnummer willen weten, anders zal ik dat nog even neerzetten. Als er iemand nog tips heeft, dat ik hier wel wat aan kan doen, dan zou ik dat superfijn vinden. Ben hier zo verdrietig van.

Bericht 19 van 19
laatste antwoord
18 ANTWOORDEN 18

Re: Opgelicht en bedreigd

Bedankt voor je feedback mbt alinea's... dit is echter een zaak van 2,5 jaar terug.  Je hebt inderdaad gelijk maar ik vermoed dat ik toen iets anders aan mijn hoofd had dan alinea's...

 

Ook is de zaak niet opgelost, zoals gesuggereerd. Ik heb het geld nooit meer teruggekregen. 

Bericht 1 van 19
laatste antwoord

Re: Opgelicht en bedreigd

Misschien moet je alinea's gebruiken, dat maakt het verhaal wat overzcihtelijker.

Bericht 2 van 19
laatste antwoord

Re: Opgelicht en bedreigd

Zaak opgelost verkoper heeft eindelijk gereageerd en vermeld dat het terug is betaald

 

Als verkoper maanden nergens op reageren krijg je zulke meldingen

 

mvg Ton

 

 

 

 

Bericht 3 van 19
laatste antwoord

Re: Opgelicht en bedreigd

stephanthecollector
Community-lid

Ik zou in ieder geval bij uw plaatselijke politie bureau hier melding van maken, en gewoon vertellen dat u ook bedreigd wordt! dan is het in ieder geval bekend!

Bericht 4 van 19
laatste antwoord

Re: Opgelicht en bedreigd

Overigens heeft hij toch nog een beetje zijn zin gekregen, ik durf mijn email bijna niet meer te openen. En baal er dus van dat hij inderdaad mijn adresgegevens heeft. Heb hier gelukkig dus wel een hond en denk ook echt niet dat het zover zal komen. Eigenlijk kan ik hier best boos om worden. Maar nu weet ik gewoon dat ik het moet proberen achter me te laten en hopen dat hij op de een of andere manier toch door de mand zal vallen of vervolgd wordt (ooit).....

Bericht 5 van 19
laatste antwoord

Re: Opgelicht en bedreigd

Ja, ik weet het. En ik weet eigenlijk ook niet goed of ik hem nog antwoord moet sturen. Ik vind niet dat ik me hoef te verdedigen naar hem toe, hij weet de waarheid echt wel. Maar ik wil hem ook niet zomaar zijn gang laten gaan".


 


Dankje Enschede39, jij ook! En dat geldt voor iedereen hier natuurlijk, ik wens jullie een heel goed en vooral gezond 2012!

Bericht 6 van 19
laatste antwoord

Re: Opgelicht en bedreigd

stephanthecollector
Community-lid

ik zou bijna zeggen geef het mailadres maar dan zal ik hem zijn oren wel even wassen! jammer genoeg mag je het niet openbaar maken want dan schend je de privacy, ja oplichters worden ook hier beschermd!



Het zou mooi zijn als die kl**tz*k gebombardeerd werd met mailtjes zoveel dat hij er helemaal ziek van werd!



Ik kan niet tegen dat soort onrecht! mocht het nodig zijn dan kom ik desnoods je te hulp ik heb wel een grote mond maar ik houd me altijd aan mijn woord!



ondanks dit hoop ik dat je toch een goede jaarwisseling hebt een een goed en gezond 2012

Bericht 7 van 19
laatste antwoord

Re: Opgelicht en bedreigd

En de uitkomst: de verkoper is nog sluwer dan gedacht. Nou ja, als dit je "beroep" is, dan ken je het klappen van de zweep natuurlijk. 


 


Hij heeft Ebay gemeld dat ik niet betaald zou hebben. Dat was het dan, einde van het verhaal. Overigens meldt Ebay  tevens als reden dat ik niet heb betaald met Paypal (ik heb 2 mails van ze ontvangen).


 


Ik heb een kopie van het bankafschrift geprint en ingescand en gemaild naar Ebay maar hier zal toch niets positiefs uitkomen voor mij vermoed ik. Tevens heb ik zijn bedreigingen naar ze gemaild, daar vroegen ze om. Ik vind het heel jammer en teleurstellend dat Ebay dit soort mensen zijn gang laat gaan, ik vermoed namelijk dat ik niet het eerst en ook niet het laatste slachtoffer zal zijn. Tevens blijft hij mij scheldmails sturen (ik denk omdat ik heb gezegd dat ik aangifte heb gedaan en dit ook ga doen in de UK) en bedreigt nu ook mijn kind. Hij heeft "onderzoek" naar mij gedaan en ik moest mijn kind een gelukkig nieuwjaar wensen. Nou ja, dat zal wel meevallen die dreigementen anders had hij wel geweten of ik een zoon of dochter had. Heb een soortgelijk geval gelezen op internet en het trieste is dat de politie tot 5.000 euro niet tot vervolging over gaat. http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1319404728

-- Bewerkt door angelica1408 op 31 Dec 2011 16:28 CET
Bericht 8 van 19
laatste antwoord

Re: Opgelicht en bedreigd

ja het is wel een " sluwe "oplichter.


 


de advertentie ook nog gelezen en daar had


die zogenaamd zijn veel en veel duurdere aankoopprijs


uit 1995 vermeldt.


 


ja en de feedback van deze ` verkoper ` doorgenomen.


mij benieuwen of ebay.uk deze oplichter van de site


verwijdert.


 


Ja en dat de zon weer gaat schijnen was bedoelt


voor een hele goede prikborder Kopersbescherming ( KB )


die al jarenlang vragenstellers hier van goede adviezen


voorziet.


 


Maar voor jou hoop ik natuurlijk ook dat weer de zon


gaat schijnen, en nogmaals fijne feestdagen toegewenst.


 


groetjes Niek

Bericht 9 van 19
laatste antwoord

Re: Opgelicht en bedreigd

Nee, dit is niet achteraf buiten Ebay omgegaan. Maar wel wat je zegt, met kleine transakties een goed FB opgebouwd. Echt wel zo dom van mij en een hele dure les helaas.


 


Idd met Paypal was het ook onzeker geweest omdat ik nu eenmaal heb getekend voor ontvangst. Nou ja, ik heb mijn lesje geleerd. Als ik weer iets duurs zou kopen, zorg ik dat het niet te ver weg is, bv Duitsland ofzo en dat ik het af kan halen.


 


En de zon gaat echt wel weer schijnen, lief van je. Ik heb ergere dingen meegemaakt en ook toen kwam de zon weer B-).

Bericht 10 van 19
laatste antwoord