op 03-02-2012 22:31
Hallo allemaal,
Alle eerst bedankt voor dit mooie forum en goede informatie:-)
Ik heb de volgende item gewonnen:
http://www.ebay.nl/itm/260944229525?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649#ht_728wt_698
Zoals je kan zien staat in de beschrijving dat het goed functioneert.
Gelijk de winning heeft de verkoper een geschil geopend en gesloten!
Hij geeft aan dat het niet verkochtkan worden, omdat het defect is. Dat is natuurlijk een smoes!
Hij wilt het gewoon niet verkopen voor die gewonnen bedrag.
Ik heb nog niet betaald, omdat ik de verzendkosten nog niet weet. Ik ben bang dat de verkoper toch niet de verzendkosten wilt noemen.
Wat ik kan ik hier het beste doen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
op 04-02-2012 10:48
Met de meeste verkopers bedoel ik dan ook uit mijn ervaring.
Dus niet met de verkopers warvan ik nog niets heb van gekocht.
Achja idd rotte appel zit al er tussen.
In ieder geval weer wat geleerd!
U ook een prettige dag:-p
op 04-02-2012 10:45
dat is al weer heel anders dan uw vorige posting waarin u claimde dat de meeste verkopers slechte service verlenen, dat u af en toe een rotte appel treft wil nog niet zeggen dat de hele fruitmand verrot is!
Persoonlijk denk en weet ik dat veruit de meerderheid van de verkopers een zeer goede service verlenen
prettige dag verder!
op 04-02-2012 10:03
Uit mijn ervaringen uit het verleden.
Maar er zijn gelukkig ook verkopers die wel netjes oplossen als problemen zijn (ook uit ervaring). Problemen kunnen ontstaan, we zijn allemaal mensen. Maar oplossen.......
op 04-02-2012 09:58
nee natuurlijk kan hij niet aantonen of het verzonden is, een verkoper verzend namelijk niets als er niet btaald is! of hij nu van plan was te verzenden of niet.
de meeste verkopers haken af als het op service aankomt?
waar haalt u die wijsheid vandaan?
op 04-02-2012 09:46
Ja als geen problemen zijn dan is alles toch goed?
Dan geef ik ook graag een goede feedback.
Blijkbaar haken de meeste verkopers af als het aankomt op service!
Ik vind het raar als het op verkopen aankomt wordt altijd snel gereageerd. Als het aankomt op service, zijn ze dood.
O ja hij kan ook niet aantonen dat het niet verzonden is.
Maargoed ik heb genoeg in het verleden meegemaakt dat ik veel geld kwijt ben aan zulke verkopers.
op 04-02-2012 09:38
klopt je kan markeren als betaling verzonden en ja je kan dan na een aantal dagen negatief geven alleen kan de verkoper die negatief ongedaan laten maken als je niet kan aantonen dat de betaling daadwerkelijk verzonden is!
aan uw fb historie te zien bent u nogal tja hoe zal ik het zeggen? wispelturig! de ene maand is een verkoper de beste die er is een maand later is die geen knip voor de neus meer waard!
maar goed als u zo nodig negatief wilt geven moet u dat vooral doen (terrecht of onterecht)
op 04-02-2012 08:38
Ja wel heel toevallig he?
Eerst proberen te verkopen voor 70 euro.
Heb ik gewonnen voor 2 euo, dan is het ineens defect?
Hij mag als defect opsturen, maar dat doet die ook niet hoor.
Ik ben een eerlijke koper!
Verder reageert hij ineens niet meer.
Voorheen deed hij het direct.
Gewoon een verkoper die niet wilt verkopen voor een lage prijs!
O ja als betaling markeer ik als verzonden.
Maar zo te zien hoef dat niet persee om een feedback te kunnen geven.
op 04-02-2012 08:21
een koper kan een item niet als verzonden markeren! en negatief geven voor er betaald is kan ook niet, trouwens wie weet is het item wel degelijk defect! of wilt u graag een defect item ontvangen?
als het geschil is gesloten dan heeft u al helemaal geen poot meer om op te staan (indien het om een annuleringsverzoek gaat)
Weet waar je aan begint als je op eBay verkoopt is een waar woord je moet steeds maar weer rekening houden met kopers die altijd meteen het slechtste denken en meteen met een rode fb klaar staan! Wat is het soms toch jammer dat je als verkoper geen negatief meer kunt geven!
op 03-02-2012 23:41
Ik had van tevoren een mail gestuurd over de verzending naar NL.
Verkoper verzendt naar NL, al geeft hij dat niet aan op zijn Ebay shop. Alleen hij deed een voorstel van 70 euro inclusief verzenden, maar ik bied liever.
Maargoed ik markeer wel als verzonden en zo kan ik feedback geven. Ik vind het terecht, weet waar je aan begint als je op Ebay verkoopt. Al heb je verlies:-).
De verschil is wel gesloten.
Ik gaf alleen alleen dat ik niet mee eens was met geschil.
Maar op ene andere manier is het wel gesloten.
-- Bewerkt door bmw318ti1984 op 3 Feb 2012 23:43 CETop 03-02-2012 23:13
een verkoper kan niet een geschil openen en gelijk weer sluiten. Bijv.éen geschil omdat de koper niet betaald kan pas na 4 dagen worden gesloten. Een geschil/ verzoek tot annulering kan de verkoper indienen, maar kan alleen de koper beindigen.
Overigens geeft de verkoper aan dat hij het object alleen binnen duitsland verzend. Heeft u geen duits adres, dan had u helemaal niet mogen/kunnen/moeten bieden. Geen wonder dan ook dat de verkoper niet aan u wilt verkopen. Een slechte feedback is dan ook zeker niet terrecht
-- Bewerkt door abeldoorn op 3 Feb 2012 23:16 CET