annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Uit welke EU-land kan je het voordeligst kleren kopen?
Bericht 431 van 804
laatste antwoord

als je het verzekerd laat verzenden, wat ik aanneem dat die verkoper toch niet anders wenst ivm paypal, zal het wel aankomen..zoniet kun je altijd weer bij paypal claimen.

maar als je de garantie niet belangrijk vindt, kun je net
zo goed hier in NL er een kopen, op elke markt kun je ze
simlockvrij laten maken.

en die redenering van je vader naar dubai begrijp ik ook niet, laat die er dan 1 meenemen.

dromen

dromen
Bericht 432 van 804
laatste antwoord

#365 :^O de mooiste eifoon die ik tot nu toe heb gezien.
Bericht 433 van 804
laatste antwoord

ook hele positieve accounts kunnen worden gehacked

op het prikbord Kopen & Verkopen staan resp. discussies over problemen met pakjes uit Engeland en pakjes met USPS

als jij dan meent dat je een eifoon uit dat soort landen moet halen van verkopers waarvan je de identiteit niet zult kennen, vráág je er gewoon om opgelicht te worden

en dan hebben we het nog niet eens over of dat soort apparaten hier wel zal werken (met de aanwezige providers en technische specificaties, denk alleen maar eens aan de oplader; in de USA krijgen ze bijv. de stroom via een ander voltage en dus een andere stekker)

het Nederlandse vingertje

Bericht 434 van 804
laatste antwoord

Tja spekzevers mischien heb je wel gelijk, maar als iemand 350+ aan positieve feedback heeft lijk mij dat toch wel betrouwbaar, of ben ik zo naief? 🙂
Bericht 435 van 804
laatste antwoord

Uit welke EU-land kan je het voordeligst kleren kopen?
Bericht 436 van 804
laatste antwoord

de logica is weer ver te zoeken bij onze jeugd :O

Bericht 437 van 804
laatste antwoord

Tja maar in Nl zijn ze alleen te koop met abonnement, en daar heb ik geen zin in.

Had ik verder dus gelijk over het niet hoeven te betalen van of BTW of invoerrechten? Zo niet hoeveel kan ik verwachten voor een object van 600 euro, en ook of dit geldt voor alle andere landen, vb; een verkoper uit Duitsland op ebay.nl.

Ik heb vaker wat gekocht vanuit de UK, maar nooit voor zo'n bedrag. En over reparatie enz maak ik mij geen zorgen, mijn vader gaat vaak naar Dubai en vroeg ik hem dus vaak een nieuwe Nokia mee te nemen (van mijn eigen geld ofc 😉 ) dus dat zit wel goed.
Bericht 438 van 804
laatste antwoord

EU is goedkoper denk ik, maar inderdaad koop dat gewoon
lekker in NL voor die prijs heb je in Nederland ook genoeg
iphones en je krijgt er garantie op.

wat als hij stuk is (als je hem uberhaupt binnen krijgt)
terugsturen naar het land van herkomst voor reparatie?

dromen

dromen
Bericht 439 van 804
laatste antwoord

Je mag de mijne ook wel hebben ...

Bericht 440 van 804
laatste antwoord