annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Een link naar de TARIC-codes, waarmee je het percentages DR kun opzoeken, vind je onderaan deze pagina: http://members.ebay.nl/aboutme/geldspeelteenrol

Je kunt ook de Belastingtelefoon Douane bellen. Vraag dan meteen wat die aanvullende rechten inhouden, want dat snap ik ook niet.
Bericht 741 van 804
laatste antwoord

"'de vieze UPS' moest verboden worden! "

Ja die UPS en Fedex ben ik zelf ook niet zo'n fan van.
Bericht 742 van 804
laatste antwoord

Trouwens, weet iemand een link naar een overzicht met de precieze evt. extra invoerrechten percentage per artikel (bv schoenen, broeken etc.) naast de btw?
op douane.nl kon ik het niet vinden
Bericht 743 van 804
laatste antwoord

"Ik heb onlangs kleding in Amerika besteld en weet dat je dan met douanerechten en BTW te maken krijgt. Van de sites die in de diverse 'invoerrechten' topics' genoemd worden had ik opgemaakt dat het voor kleding 12% douanerecht en 19% BTW is. Nu ontving ik een rekening waarop naast 12% en 19% ook nog 15% voor 'aanvullende rechten' wordt berekend."

jeezus en waar slaan die aanvullende rechten nu weer op is dat nieuw?
Bericht 744 van 804
laatste antwoord

'de vieze UPS' moest verboden worden! B-)

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 745 van 804
laatste antwoord

Je hebt gelijk. Je zou meer DR maar veel minder BTW moeten betalen.
Bericht 746 van 804
laatste antwoord

Ik heb die link gelezen.

Ik kom dan uit op 33,80 incl. alles.
Plus 10,- voor de vieze UPS aan "provisiekosten"
kom ik op 43,80 uit en niet 54,- euro

berekening:

$80+$70 verz. = $150 = 101,55 Euro

-12% van 101,55 = 12,20 euro DR
-19% friggin btw voor de staat van 113,75 (12,20DR + 101,55) = 21,60
-Plus 10,- voor UPS

=43,80
En niet 54,- UPS kan mij weer niet helpen omdat de douane voor de berekening verantwoordelijk is.
Wat klaart UPS dan in godsnaam zelf in?????
Weer bellen met die zakken.
Bericht 747 van 804
laatste antwoord

#52 Heb je de link onderaan mijn bericht aangeklikt? Daar staat een hoop informatie in. Het douanerecht wordt eerst berekend over waarde+porto, en daarna wordt over het totaal (waarde+porto+DR) nog eens BTW geheven

#53 Lees mijn bericht #49 nog eens opnieuw.
Bericht 748 van 804
laatste antwoord

@50

yeah right. t is gwoon hup kassa voor jullie.
hoppa 10,- euro voor welk bedrag dan ook dat jullie moeten voorschieten?
Weetje wat ik niet snap? Als groot koeriers bedrijf weetje vantevoren dat je invoerrechten moet voorschieten aan de douane voor de klant. Daar houdt je dan toch rekening mee?
Ik durf te beweren dat het koeriersbedrijven geen donder uitmaakt of er nou veel geld moet worden voorgeschoten aan de douane voor de klant of niet. Het is gewoon een smoes om meer geld bij de klant uit de zakken te kloppen.
We betalen als klant toch al voor vervoerskosten?
Bericht 749 van 804
laatste antwoord

wederom sorry voor de typefouten.
Bericht 750 van 804
laatste antwoord