annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Je moet niet naar de bekende weg vragen.
En met dat soort plannen al helemaal niet wat vinden.

TAKE IT OR LEAVE IT.

het Nederlandse vingertje

Bericht 281 van 804
laatste antwoord

Wie heeft er ervaringen met gereedschap kopen uit de USA?
Waar kan ik de kosten voor het verzenden vinden?(een paar schroevendraaiers versturen voor 39$ vindt ik vrij prijzig) De BTW wordt die berekend over de koopprijs,of over de nieuwwaarde/dagwaarde?
Bericht 282 van 804
laatste antwoord

Welke goedbedoelde raad hebt u dan opgevolgd?
Bericht 283 van 804
laatste antwoord

Aan de mensen die klachten hebben mbt buitenlandse verkopers die hun claims dichtspijkeren met legale UPS zendingen, maar toch rotzooi verkopen die je niet besteld hebt en waar je nog torenhoge invoerrechten over moet betalen zodat je het niet meer terug stuurt!
Ik heb net een tutorial gevonden (in het engels) How to claim, and get refunded.
http://reviews.ebay.com/How-to-win-a-Paypal-dispute-for-Buyers-amp-Sellers_W0QQugidZ10000000001676577
De tips hier zijn zo misleidend dat je zeker niet de raad op moet volgen van bepaalde figuren hier, want je hebt er niets aan en bent je geld kwijt!
Ik was mijn geld in ieder geval kwijt bij het kopen van een amerikaanse seller die nep emu's verkocht voor echte.

En ik heb geen refund gekregen, terwijl ik de waarschijnlijk goedbedoelde raad die je hier krijgt opgevolgd heb.
Bericht 284 van 804
laatste antwoord

Belasting is inderdaad vervelend en dient helemaal afgeschaft te worden.
Bericht 285 van 804
laatste antwoord

Hallo ik heb nu eindelijk na een maand mijn pakketje (motorfiets electronica) binnen. 2nov betaald en was 18 nov aangekomen in new york om te worden getransporteerd naar holland (Priority Mail). Kwam gisteren om 8:00u aan in schiphol en vanavond nog bezorgd door tnt, en er moest toch helaas zo'n 23% van "geprofiteerd" worden.
Heb ik nu gewoon pech want een maat van mij die besteld vaker wat uit de usa maar heeft geen tax gehad nog.
Of miss omdat het zo lang duurde voordat het ding hier was.
Btw, op het pakket staat uitvoerig wat er in zit en wat het kost..
Bericht 286 van 804
laatste antwoord

ja, alles wat van buiten de eu komt met een waarde boven de vrijgestelde bedragen wordt belast met btw en invoerrecht (verschillende drempelbedragen)
Bericht 287 van 804
laatste antwoord

Moet je zelfs belasting betalen voor oude speelgoed uit USA?
Ik moest ineens 25 euro betalen voor twee 1986 Transformers poppetjes??:|
Bericht 288 van 804
laatste antwoord

Nee, maar de kans is erg groot dat hij niet aankomt.

Bericht 289 van 804
laatste antwoord

Hallo,
Ik heb geen ervaring met aankopen uit het buitenland.
Ik wil een diamanten ring kopen voor mijn vrouw uit Engeland.
Moet ik dan invoerrechten en of btw of andere soort belasting betalen als hij in Nederland aan komt?
b.v.d. allen!
Bericht 290 van 804
laatste antwoord