Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.
Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.
Ik kan het je precies zeggen de lampen zelf waren 179 dollar en de verzendkosten waren 80 dollar.Heb net gebeld met de tnt hij had het er over dat ik een formulier gekregen had van hun,weten ze meer als ik heb niets gezien.Ze willen een aankoopbon hebben van mij zodat ze kunnen zien of het allemaal klopt (denk ik )Wat moeten ze anders met die bon? Bedankt voor jullie uitleg
Groetjes
ik zeg ook niet dat verkoper minder of gift op de verpakking moet zetten..maar de vraagsteller geeft aan dat
het ongeveer 170 euro is, door de koers kan het gunstig uitpakken en onder de 150 euro zijn...en dan betaal je geen douanerechten alleen maar btw.