annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

daar staat alleen hoe het berekent wordt wanneer je moet betalen.

als je onder de 150 euro blijft zonder vervoerskosten, betaal je alleen BTW...maar de btw berekenen ze dan wel
over het bedrag+vervoerskosten.

maar voor de vaststelling kijken ze dus alleen naar de waarde.

dromen

dromen
Bericht 331 van 804
laatste antwoord

# 472+473

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-01.html#P28_2318

hier staat dat het de waarde is inclusief vervoerskosten
Bericht 332 van 804
laatste antwoord

zie het voorbeeld van de fotocamera bij de link die ik gaf.

dromen

dromen
Bericht 333 van 804
laatste antwoord

om onder die 150 te blijven kijken ze alleen naar de aankoopprijs, niet de verzendkosten (je betaalt wel btw over het hele bedrag)

dus 179 dollar x de koers

dromen

dromen
Bericht 334 van 804
laatste antwoord

als je geen bon hebt dan doet een print van de ebayveiling het ook of de betalingsbevestiging van paypal.

259 dollar zijn dan in ieder geval meer dan eu 150 , maar bij de douane rekenen ze niet met de actuele koers
Bericht 335 van 804
laatste antwoord

Ik kan het je precies zeggen de lampen zelf waren 179 dollar en de verzendkosten waren 80 dollar.Heb net gebeld met de tnt hij had het er over dat ik een formulier gekregen had van hun,weten ze meer als ik heb niets gezien.Ze willen een aankoopbon hebben van mij zodat ze kunnen zien of het allemaal klopt (denk ik )Wat moeten ze anders met die bon? Bedankt voor jullie uitleg
Groetjes
Bericht 336 van 804
laatste antwoord

je hebt gelijk , dat was dan zeker bij mij nog nooit van toepassing.

Kan dan een reden tijn om te proberen daaronder te blijven kan een paar tientjes schelen.
Bericht 337 van 804
laatste antwoord

ik hoef de site niet te lezen, die kan ik wel dromen

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html#P57_4968

dromen

dromen
Bericht 338 van 804
laatste antwoord

hoe kom je aan die eu 150 ?
Bericht 339 van 804
laatste antwoord

ik zeg ook niet dat verkoper minder of gift op de verpakking moet zetten..maar de vraagsteller geeft aan dat
het ongeveer 170 euro is, door de koers kan het gunstig uitpakken en onder de 150 euro zijn...en dan betaal je geen douanerechten alleen maar btw.

dromen

dromen
Bericht 340 van 804
laatste antwoord