annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Bedankt voor je snelle reactie
Ja tuurlijk begrijp ik dat, heb het vaak aan de deur betaald.
Maar nog nooit van te voren een formulier hoeven invullen.
Ook niet een afschrift van de betaling hoeven laten zien.
Vandaar dat ik vraag of iemand dat eerder heeft gehad.
Over het horloge het is een Armani horloge. In de beschrijving staat:gegarandeerd authentic.
Dus ik neem aan dat het zo is.
Nogmaals bedankt.
Elisa
Bericht 681 van 804
laatste antwoord

Wat versta jij onder "problemen"? Als je netjes de gevraagde informatie opstuurt krijg je een rekening voor BTW en inklaringskosten, te betalen aan de postbode. Maar dat zou je eigenlijk vanzelfsprekend moeten vinden als je artikelen van buiten de EU importeert.

Echte problemen krijg je pas als de douane vindt dat het artikel niet "authentic" is, maar dat lijkt hier niet het geval te zijn.

Lees http://members.ebay.nl/aboutme/geldspeelteenrol
Bericht 682 van 804
laatste antwoord

Hallo allemaal

Ik had een vraag over een item dat ik gewonnen hebt uit de USA.
Het betreft een merkhorloge-authentic.Heb heb het betaald met payal.
Het ligt al een aantal dagen bij de douane, had het gecheckt met track en trace.Dus ik zat er op te wachten.
Nu kreeg ik brief van TNT met een formulier met allerlei vragen en ik moet er een kopie van mijn pp=betaling bij doen en dan opsturen.
Heeft iemand dit ook eerder meegemaakt.
Ik heb nl. vaker wat gekocht, maar dit nog niet eerder meegemaakt.
Ben bang dat ik hier problemen mee krijg.
Het gaat om een gewonnen item van $51 dollar en verzendkosten.
Totaal kwam het op ong. 52 euro omgerekend.
Wie kan mij hier meer over vertellen.
En wat kan ik doen?
Graag jullie hulp
Groetjes Elisa
Bericht 683 van 804
laatste antwoord

Het is toch vaker niet dan wel.
Bericht 684 van 804
laatste antwoord

Kortom: stoppen met kopen op ebay e.d. !
Hoe vaak ik wel niet pakketjes uit de hele wereld de laatste 2 á 3 jaar heb ontvangen, zonder dat ik ook maar één keer invoerrechten/btw heb moeten betalen. (De waarheid gebiedt mij te zeggen, dat ik een mogelijkheid van invoerrechten niet eens goed heb gerealiseerd...) Tot voor kort, echter. De laatste 2 keer viel me dat zuur op mijn dak. Enfin, we schijnen het allemaal te moeten weten. Maar geldt het dan ook van particulier naar particulier? en/of voor 2e hands goederen? Vraag ik mij nog af. Ik ben er wel van genezen, van dat ebay. Zul je zien hoe snel de handel afneemt en dus de bezorging van pakketten. (ze varen er wél bij die tnt/ups enz!) Want er wórdt wat afbezorgd door de vervoerders hier en daar.... Groet, JH
Bericht 685 van 804
laatste antwoord

Ja dat weet ik ook wel 😉
heb wel vaker via ebay stuff gehaald..

Wilde alleen weten hoeveel belasting (precies dan).
Voor schoenen is het weer 17% ofzo?
Maar voor mobiels nso..
Hm nvm we'll see.
Zal wel rond de €75 liggen.

Thanks.

Ciao
Bericht 686 van 804
laatste antwoord

Als het je geruststelt: die moeten allemaal in Euro's worden betaald.

het Nederlandse vingertje van het eBay-Café

het Nederlandse vingertje

Bericht 687 van 804
laatste antwoord

Ik weet wel dat ik invoerrechten moet betalen maar ik weet dus niet precies hoeveel belasting voor mobiels.
Ik weet wel voor schoenen en dergelijke maar ik weet niet of het zelfdegeld als voor mobiels.
Bericht 688 van 804
laatste antwoord

Omdat ik nog nooit via ebay een telefoon hebt gehaald weet ik ook niet hoeveel belasting ik moet rekenen en dergelijke

?? waarom verdiep je daar pas in NA het kopen?

Overigens staan in deze draad, en ook in enkele andere, heel wat rekenvoorbeelden hoe je die kosten kunt inschatten.

Cor

Cor

Bericht 689 van 804
laatste antwoord

Ik heb een telefoon gewonnen op ebay en ik vroeg me af of iemand weet hoeveel invoerrechten ik moet betalen.

Telefoon was $200 + $37 verzendkosten.

Nu heeft de verkoper aangegeven dat er een telefoon van $200 verzekerd is en ik ben bang dat ik veel moet betalen.

Omdat ik nog nooit via ebay een telefoon hebt gehaald weet ik ook niet hoeveel belasting ik moet rekenen en dergelijke.

Kan iemand mij helpen? 😄
Bericht 690 van 804
laatste antwoord