annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

OK, ik heb netjes ;-(( de belasting betaald, ik had al een beetje een vreemd gevoel over de inhoud van de doos.
Toen ik hem open maakte zaten er een paar fake emu's in.

Ik ben met de laarzen langs een paar authorized dealers in Rotterdam geweest.
Zonder uitzondering zeiden ze allemaal dat ze niet alleen nep waren, ze waren zelfs niet eens van leer/suede en de vacht van binnen was ook syntetisch.

Al met al voel ik me verschrikkelijk opgelicht.
Navraag bij degene die ze me verkocht: een standaard babbel dat ze nog nooit problemen hadden gehad, en dat ik een restitutie kan krijgen van 20 $.
Nog veel en veel te duur voor een paar man-made material boots lijkt me!
Kan iemand me vertellen wat ik het best kan doen, een claim indiemen of akkoord gaan met de 20 $?
Als ik een claim indien ben ik zowiezo de 37 $ kwijt die ik aan ups/staat heb moeten betalen voor het invoeren van een paar neppers!!
Dan ook waarschijnlijk de verzendkosten want ik ga er vanuit dat ik ze terug moet sturen.
Ik heb nog 2 weken de tijd een dispute te openen in paypal.
Iemand een goed advies?

eline
Bericht 371 van 804
laatste antwoord

OK, ik heb netjes ;-(( de belasting betaald, ik had al een beetje een vreemd gevoel over de inhoud van de doos.
Toen ik hem open maakte zaten er een paar fake emu's in.
Ik ben met de laarzen langs een paar authorized dealers in Rotterdam geweest.
Zonder uitzondering zeiden ze allemaal dat ze niet alleen nep waren, ze waren zelfs niet eens van leer/suede en de vacht van binnen was ook syntetisch.
Al met al voel ik me verschrikkelijk opgelicht.
Navraag bij degene die ze me verkocht. een standaard babbel dat ze nog nooit problemen hadden gehad, en dat ik een restitutie kan krijgen van 20 $.
Nog veel en veel te duur voor een paar man-made material boots lijkt me!
Kan iemand me vertellen wat ik het best kan doen, een claim indiemen of akkoord gaan met de 20 $?
Als ik een claim indien ben ik zowiezo de bijna 30 $ kwijt die ik aan ups/staat heb moeten betalen voor het invoeren van een paar neppers!!
Dan ook waarschijnlijk de verzendkosten want ik ga er vanuit dat ik ze terug moet sturen.
Ik heb nog 2 weken de tijd een dispute te openen in paypal.
Iemand een goed advies?

eline
Bericht 372 van 804
laatste antwoord

geen commentaar , zie www.douane.nl
Bericht 373 van 804
laatste antwoord

de douane doet alleen controles, de aangiftes worden verwerkt door de douaneafdeling van de betreffende transporteur, vandaar ook het verschil tussen de zeer efficiënte douaneafdeling van ups en de slome ###afdeling van tnt
Bericht 374 van 804
laatste antwoord

UPS berekent geen tax , dat doet de Nederlandse Douane
Te betalen zijn eventueel invoerrechten , deze hangt af van het product en van de waarde ( er zijn producten met weinig of geen invoerrechten ) en BTW die altijd over de totale waarde wordt berekend.
De waarde bestaat uit de kooprijs die op de officiele factuur van de verzender staat ( een krabbeltje met 18 E of D is niet voldoende ) PLUS de vrachtkosten.
Kunnen deze waarden niet zonder twijfel vastgesteld worden, hanteert de douane een waarde naar ervaring of schatting.
Als U b.v. een paar suede laarzen ( Objectnummer: 310164547659 ) met een winkelwaarde van E 200 voor 60 $ in US heeft gekocht met $ 25 vracht en dit is niet duidelijk herkenbaar , dan zullen invoerrechten en BTW over E 200 plus vracht , worden berekend. Met een eerlijke rekening was het dus goedkoper geweest.
Vooral bij nieuwe spullen geven de jongens van de douane het art nummer in bij google en ze hebben de prijs , dan kun je schrijven wat je wilt eventueel krijg je nog een boete wegens fraude.
Bericht 375 van 804
laatste antwoord

Nou ik ben wel bereid om hem de shipping te betalen hoor.

Maar het verzendbewijs van hem kondigde al een hoop officiele bombarie aan, ik bestel voortaan alleen nog binnen de EU.

Volgens mij kun je UPS shipments beter vermijden.
Ze hebben een goede deal met de douane!
2 pakketten via UPS - 2 x tax.
Ik was nog vergeten te vermelden dat de verkoper de zending met een waarde van 18 E of D had gekenmerkt.
Dan vind ik de invoer van 28 E vrij hoog?
Dus kan iemand het me uitleggen hoe dat berekend wordt want ik kom er niet uit via de douane site..
Bericht 376 van 804
laatste antwoord

Je kunt jezelf beter geenstijl-nl noemen voortaan B-) 😛

Of straks voedselbankklant-nl :)

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 377 van 804
laatste antwoord

u als koper bent verantwoordelijk voor belasting en heffingen bij invoer, hoe kunt u nu de verkoper laten opdraaien voor uw eigen onwetendheid van de wetten van het land waar u woont?
Bericht 378 van 804
laatste antwoord

Hallo,

Vandaag kwam de zending die ik afgelopen weekend had besteld vanuit USA.
Dit is nu de 2de keer dat ik invoertax moet betalen, terwijl ik al een hoog bedrag bij elkaar heb betaald voor shipping & goederen.
Bijna 30 E was het wat ik moet betalen.
Omdat ik het niet kon betalen heb ik het pakket mee terug moeten laten nemen zodat het morgen wederom aangeboden wordt, ik word dan geacht te betalen.

Ik ben er zo ziek van dat ik het pakket niet wil aannemen.
Kan ik dit doen, en zo mijn bedrag terug vragen aan de verkoper?
Bericht 379 van 804
laatste antwoord

Hong Kong Post is net als USPS is net als TNT Post.

Waar je je meer zorgen over moet maken is de Nederlandse douane, want die houdt niet zo van mensen die imitatie-merkproducten importeren.
Bericht 380 van 804
laatste antwoord