annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe goed is een koper beschermd op ebay

Op 3 oktober 2012 bestelde ik 2 zonnekapjes in china voor 1,99 US$ per stuk. Bestelling werd bevestigd (3,98 totaal) en de status werd aansluitend op 3 oktober gewijzigd in verzonden.

Op dezelfde dag werd het item op de site in prijs gewijzigd naar

31,99. Voor mij geen probleem want ik had reeds gekocht en betaald. 27 oktober nog steeds niets geleverd. verkoper verzocht mij nog maar even te wachten. Ik stelde voor tot 10 november te wachten en dat hij indien nog niet afgeleverd hij opnieuw zou verzenden. Daar ging hij via mail mee accoord.

U raad het al ook op 10 november niets geleverd. Appeleerde

aan onze afspraak ze opnieuw te zenden. Vroeg mij echter weer

te wachten tot 17 november en als ze er nog niet waren dan een refund te doen. Heb mij steeds verzet tegen een refund omdat ik intussen allang door had dat dat ook zijn bedoeling was om zijn schade van de verkeerde prijs te beperken.

Heb uiteindelijk maar een case geopend en eind van het liedje is dat verkoper daags na het openen van de case een refund van 3,98 doet ondanks dat ik in de case aangaf de items te willen. Ik kan verder niks meer want ebay heeft de case gesloten.  Als je belazerd wordt doet ebay kennelijk niks,en de verkoper komt vrij gemakkelijk weg.

Dat zou toch niet moeten kunnen.

Bericht 11 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

Dit is een hele oude truc, in allerlei varianten vaak uitgevoerd.

Probeert u deze site eens : http://www.actionfraud.police.uk/

Met al de gegevens die u heeft valt het te proberen.

Bericht 1 van 11
laatste antwoord

Nogmaals, je standpunt is begrijpelijk evenals je frustratie en boosheid! Daarnaast begrijp ik het standpunt van eBay ook. Als iemand een advertentie op eBay plaats is de bedoeling dat deze op eBay afgehandeld word. eBay kan natuurlijk niet voorkomen dat sommige mensen met kwade bedoelingen via uitgekiende manieren mensen daarna buiten eBay om willen benadelen. Hier valt ook op geen mogelijkheid zicht op te houden.

Dat er een normale overschrijving vanuit Nederland naar Engeland word geaccepteerd geeft al te denken gezien de enorme kosten die banken hiervoor rekenen (verschillende valuta). Als je via PP had betaald was er niets aan de hand mits op tijd een claim ingediend, dit heeft de verkoper dus willen vermeiden. Hoe vervelend ook, laat het een (duur betaalde) les zijn! Succes

Bericht 2 van 11
laatste antwoord

Jij hebt wel veel commentaar zeg! En ook nog eens om Ebay in bescherming te nemen, heb jij aandelen daar of zo?

Bij Ebay zitten ze gewoon op hun stoeltje te niksen. Ik heb daarentegen inmiddels al uitgevogeld dat deze oplichter al vaker op Ebay en zelfs marktplaats (appartementje huren in London) bezig is geweest. Ik heb zelfs de originele advertentie van een man uit Australie weten te traceren, die deze oplichter gewoon gekopieerd heeft, hier en daar wat aangepast, maar met exact de zelfde foto's en al. Terwijl de advertentie uit Australie alleen een "pick-up only" was. Tja, niemand gaat vanaf hier, daar een fiets halen om dan hier weer iemand op te lichten.

Al mijn bevindingen heb ik ook weer doorgestuurd naar Ebay.

En wat denk je... die gasten, waar jij zo'n grote fan van bent, reageren nog niet eens terug, helemaal niks.

Ik had al gezien dat je ook op andere discussies van mij hebt gereageerd en ik kan alleen maar zeggen,

Ik hoop dat jij dit binnenkort ook eens meemaakt. Laat mij als dit gebeurt wel even weten hoe jij je daarna voelt.

U blaast wel heel erg hoog van de toren zeg! ik een fan hahahaha integendeel zelfs alleen nu nam ik het even op voor ze ja, lijkt me nogal logisch! dat u in een truc tuint (hoe goed deze ook is) kan nooit de verantwoording zijn van ebay!

Hoe vervelend het ook is bent u helaas zelf verantwoordelijk voor het aangaan van die transactie, ebay heeft u daar niet toe gedwongen.

U kunt aangifte doen van oplichting maar helaas kunt u ebay niet verantwoordelijk stellen voor een geraffineerde oplichters truc

Bericht 3 van 11
laatste antwoord

Een optiefje dus.

Bericht 4 van 11
laatste antwoord

Jij hebt wel veel commentaar zeg! En ook nog eens om Ebay in bescherming te nemen, heb jij aandelen daar of zo?

Bij Ebay zitten ze gewoon op hun stoeltje te niksen. Ik heb daarentegen inmiddels al uitgevogeld dat deze oplichter al vaker op Ebay en zelfs marktplaats (appartementje huren in London) bezig is geweest. Ik heb zelfs de originele advertentie van een man uit Australie weten te traceren, die deze oplichter gewoon gekopieerd heeft, hier en daar wat aangepast, maar met exact de zelfde foto's en al. Terwijl de advertentie uit Australie alleen een "pick-up only" was. Tja, niemand gaat vanaf hier, daar een fiets halen om dan hier weer iemand op te lichten.

Al mijn bevindingen heb ik ook weer doorgestuurd naar Ebay.

En wat denk je... die gasten, waar jij zo'n grote fan van bent, reageren nog niet eens terug, helemaal niks.

Ik had al gezien dat je ook op andere discussies van mij hebt gereageerd en ik kan alleen maar zeggen,

Ik hoop dat jij dit binnenkort ook eens meemaakt. Laat mij als dit gebeurt wel even weten hoe jij je daarna voelt.

Bericht 5 van 11
laatste antwoord

Buyer Protection is alleen geldig op eBay en eBay kan alleen iets doen als de transactie op eBay is afgerond, dat u in een truc bent getrapt kan eBay niets aan doen, dus waarom zouden zij u compenseren?

u bent ook niet via hun site belazerd maar u bent belazerd door een oplichter.

Bericht 6 van 11
laatste antwoord

Dat Ebay niks doet heb ik ook wel gemerkt. Een item gekocht op Ebay waar ik met de verkoper een deal heb gesloten om het produkt nu te kopen in plaats van te bieden. Dit moest hij verifieren bij Ebay. Hierop kreeg ik van Ebay een mail met de bevestiging dat dit OK was en verder kon met de afhandeling. Ik nog in deze mail, de help live chat aangeklikt (deze werkte nog ook) en ook hier kreeg ik bevestigd dat deze verkoper al geruime tijd op Ebay was en als goed bekend stond. Dat was mij ook al opgevallen met 4802 feedbacks en een 99,8% positieve score.

Al met al bleek dus later dat al die mails van Ebay, zogenaamde spookberichten waren. Nu, een paar dagen verder, ben ik 1500 euro lichter en bij Ebay krijg ik te horen dat ik een deal ben aangegaan buiten hun om, dat ze het spijtig vinden, maar dat zij verder niets voor mij kunnen doen.

Ja ja, buyer protection, noemen ze dat ook nog.

Helemaal niks interesseert het hun als je via hun site belazerd wordt. Je krijgt reactie met een aantal van die "standaard" berichten waar iemand alleen nog zijn naam onder hoeft te zetten. En echt persoonlijk wordt je ook niet geholpen, want bij al die berichten staat er telkens een andere naam onder.

Nee, bij Ebay ben je helemaal niet beschermd en het is een regelrechte schande hoe zij omgaan met hun members

Bericht 7 van 11
laatste antwoord

Wat is een neagtiefje.

Is dat soms familie van een optiefje.

Bericht 8 van 11
laatste antwoord

En een feedback blijkt dus niet meer mogelijk (6 weken na aankoop)

Case is namelijk gesloten na een refund en daarmee is dan kennelijk ook de transactie afgesloten.

Anders had ik natuurlijk een fraai neagtiefje ingevuld.

Bericht 9 van 11
laatste antwoord

u heeft uw geld terug! dat is uw bescherming!!

rest alleen nog feedback geven (binnen 60 dagen na aankoop)

Bericht 10 van 11
laatste antwoord