Dat Ebay niks doet heb ik ook wel gemerkt. Een item gekocht op Ebay waar ik met de verkoper een deal heb gesloten om het produkt nu te kopen in plaats van te bieden. Dit moest hij verifieren bij Ebay. Hierop kreeg ik van Ebay een mail met de bevestiging dat dit OK was en verder kon met de afhandeling. Ik nog in deze mail, de help live chat aangeklikt (deze werkte nog ook) en ook hier kreeg ik bevestigd dat deze verkoper al geruime tijd op Ebay was en als goed bekend stond. Dat was mij ook al opgevallen met 4802 feedbacks en een 99,8% positieve score.

Al met al bleek dus later dat al die mails van Ebay, zogenaamde spookberichten waren. Nu, een paar dagen verder, ben ik 1500 euro lichter en bij Ebay krijg ik te horen dat ik een deal ben aangegaan buiten hun om, dat ze het spijtig vinden, maar dat zij verder niets voor mij kunnen doen.

Ja ja, buyer protection, noemen ze dat ook nog.

Helemaal niks interesseert het hun als je via hun site belazerd wordt. Je krijgt reactie met een aantal van die "standaard" berichten waar iemand alleen nog zijn naam onder hoeft te zetten. En echt persoonlijk wordt je ook niet geholpen, want bij al die berichten staat er telkens een andere naam onder.

Nee, bij Ebay ben je helemaal niet beschermd en het is een regelrechte schande hoe zij omgaan met hun members