annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

22% Invoerkosten VOORAF betalen vanwege eBay.nl Programma Wereldwijde Verzending

Ik heb voor het eerst te maken gekregen met de aankoop van wat computer hardware dat er ~22% aan "Invoerkosten" worden opgeteld bij het totaal bedrag (inclusief de verzendkosten) Dit heeft te maken met het "eBay.nl Programma Wereldwijde Verzending" - http://pages.ebay.nl/shipping/globalshipping/buyer-tnc.html wat per 24-7-13 is ingegaan Alleen kon ik voorheen de extra verschuldigde BTW terugvorderen bij de belastingdienst omdat ik altijd wel op de TNT/UPS/DHL factuur is vermeld. Alleen bij de vooraf betaalde "Invoerkosten" wordt het BTW deel dus NIET gespecificeerd... en kan je het dus alleen als kosten invoeren! Heef iemand hier al iets mee gedaan of ergens iets over gelezen omdat in de hele eBay.nl Programma Wereldwijde Verzending voorwaarden het woodt BTW 1x voorkomt... Op zich ben ik er niet op tegen omdat verzendingen hierdoor sneller door de douane kunnen (USPS duurt meestal 4-10 dagen extra bij de douane in NL ongeacht hoe het wordt verstuurd, normaal of Express). Dit moet ik nog ondervinden als de hardware binnenkomt SalesTarget
Bericht 18 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

22% Invoerkosten VOORAF betalen vanwege eBay.nl Programma Wereldwijde Verzending

Koop voor meer dan 100.000 euro goederen in de UK en USA vraag al maanden via de eBay helpdesk om een specificatie van de deze invoerkosten vooral de BTW is voor mij van belang krijg geen antwoord.

Net wat u zegt je kunt het zelf uitrekenen, maar dat zal een mogelijk verhaal worden als je belastingcontrole krijgt.

Bericht 1 van 18
laatste antwoord

22% Invoerkosten VOORAF betalen vanwege eBay.nl Programma Wereldwijde Verzending

ben van plan iets te bestellen op ebay vanuit Maleisië  . maar nu ik deze verhalen gelezen hebt, zakt de moed me in de schoenen om nog wat te bestellen op ebay .

Bericht 2 van 18
laatste antwoord

22% Invoerkosten VOORAF betalen vanwege eBay.nl Programma Wereldwijde Verzending

Juist dat een een probleem

Bericht 3 van 18
laatste antwoord

22% Invoerkosten VOORAF betalen vanwege eBay.nl Programma Wereldwijde Verzending

Ik heb onlangs contact met de douane gehad over hoe het zit met the GSP en de custom fees die vooruit betaald moeten worden De douane medewerker kende dit niet en vertelde mij dat douane kosten echt pas berekend en betaald dienen te worden bij aankomst . Zelfs zijn collega's kende dit niet. Dit zou dus kunnen verklaren waarom je de vooruit betaalde kosten niet kan terugvorderen . Omdat ze naar alle waarschijnlijkheid nooit bij de douane terecht komen. Wat er dan wel mee gebeurd....?? Extra inkomsten voor..?? Niemand kan mij tot nu toe uitleggen wat er met dat geld gebeurd. Douane adviseerde mij met dit bedrijf zelf dan contact op te nemen en omdat dit bedrijf dus in Amerika zit zij er verder ook niets mee kunnen Verder kun je vaak met de verkoper wel voor een andere verzendoptie gaan Mijn ervaring leert inmiddels dat de verkoper vaak geen idee heeft dat dit een hele dure optie is met allerlei haken en ogen. Zij gaan er vaak voor omdat dit de meest gemakkelijke optie Lijkt.... Vaak gehoorde reactie is dat zij denken dat ik dit naast andere als optie kan uitkiezen en dus niet dat dit eenmaal door hun aangeboden de enige optie is.
Bericht 4 van 18
laatste antwoord

22% Invoerkosten VOORAF betalen vanwege eBay.nl Programma Wereldwijde Verzending

Het is nog crimineler gesteld met Pitney Bowes.

Alle invoerrechten en BTW moet je idd vooraf betalen. Oké, geen probleem mooi geregeld.

Nu komt het, wat zegt de Douane hier in NL, de aangegeven waarde v/d goederen + Pitney Bowes betaalde kosten bij elkaar.

Daarover wordt nog eens fijntjes invoerrechten en BTW berekend, dus DUBBELOP !

Heel dit 'uitgevonden' gedoe van Ebay is echt pure oplichting, ze weten dondersgoed dat de Douane zich nergens iets van aantrekt.

Dus opletten dat je niet voor deze (oplichters)dienst kiest vsn Ebay anders afzien v/d koop!

Bericht 5 van 18
laatste antwoord

22% Invoerkosten VOORAF betalen vanwege eBay.nl Programma Wereldwijde Verzending


Onlangs iets gekocht voor $ 1,30 (wat in een envelop past) Door dit verdraaide "Global Shipping Program" moest ik $ 20,05 aan port betalen! Letterijk een Rip-off van $ 12,- Smiley Boos

 

In overleg met de verkoper heb ik de koop ongedaan laten maken en misschien lukt het de verkoper om het item zonder dat GSP (Gemeen Stelende Postbedrijf) te relisten. 

Ook zal ik mijn lijsten gaan opschonen en items wissen die met deze "service" worden verzonden.

Bericht 6 van 18
laatste antwoord

22% Invoerkosten VOORAF betalen vanwege eBay.nl Programma Wereldwijde Verzending

Bij een goedkoop klein object,dat evengoed voor $25,95 priority werd verscheept,

staat bij de beschrijving,dat er geen extra douanekosten bij komen.

Je betaalt je nu al blauw.

Bericht 7 van 18
laatste antwoord

22% Invoerkosten VOORAF betalen vanwege eBay.nl Programma Wereldwijde Verzending

Drie jaar geleden duurde het inklaren 4 weken. Tegenwoordig is het binnen een week gebeurd. Je kunt dit volgen als je een pakket met track-and-trace hebt.  Wel ligt het pakket soms nog een extra weekje in het land van de afzender te wachten.

 

Ik heb zojuist ook een GSP-encounter gehad... Moet nu voor een item van 200 dollar 92 dollar verzending en 54 dollar inklaring gaan betalen... USPS doet het voor 55 dollar met verzekering en tracking en de inklaringskosten kan ik dan van de belasting aftrekken. Dit is dus 1x maar nooit weer.  Daarnaast zijn de afgelopen jaren de verkoperskosten ook enorm gestegen. Het is wachten op een alternatief voor deze afzetterij.  Ik ben 13 jaar ebayer maar het eind is in zicht.

Bericht 8 van 18
laatste antwoord

22% Invoerkosten VOORAF betalen vanwege eBay.nl Programma Wereldwijde Verzending

Je noemt inderdaad nogal wat nadelen op, ik ontvang zeker de helft zonder BTW wat wel zou moeten. Die duren maar één week.

De rest is vaak foutief ingeklaard met 21% ipv 6% bijvoorbeeld en het duurt ook nog eens vier weken.

Bericht 9 van 18
laatste antwoord

22% Invoerkosten VOORAF betalen vanwege eBay.nl Programma Wereldwijde Verzending

Het nadeel is,dat nu alle pakketten in de USA worden afgehandeld.

De pakjes blijven nu daar weken in een depot,voordat alles geklaard is.

Helaas glippen de pakjes er ook niet meer zonder extra kosten tussendoor.

Onduidelijk is,wie bezorgt de pakjes aan de deur.

 

De tijd zal het leren.

Bericht 10 van 18
laatste antwoord