22% Invoerkosten VOORAF betalen vanwege eBay.nl Programma Wereldwijde Verzending
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 16-08-2013 23:51
- « Vorige
-
- 1
- 2
- Volgende »
Re: 22% Invoerkosten VOORAF betalen vanwege eBay.nl Programma Wereldwijde Verzending
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 10-05-2022 19:38
Koop voor meer dan 100.000 euro goederen in de UK en USA vraag al maanden via de eBay helpdesk om een specificatie van de deze invoerkosten vooral de BTW is voor mij van belang krijg geen antwoord.
Net wat u zegt je kunt het zelf uitrekenen, maar dat zal een mogelijk verhaal worden als je belastingcontrole krijgt.
Re: 22% Invoerkosten VOORAF betalen vanwege eBay.nl Programma Wereldwijde Verzending
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 25-04-2022 12:13
ben van plan iets te bestellen op ebay vanuit Maleisië . maar nu ik deze verhalen gelezen hebt, zakt de moed me in de schoenen om nog wat te bestellen op ebay .
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-07-2020 14:30
Juist dat een een probleem
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 01-07-2016 09:29
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 06-01-2015 18:09
Het is nog crimineler gesteld met Pitney Bowes.
Alle invoerrechten en BTW moet je idd vooraf betalen. Oké, geen probleem mooi geregeld.
Nu komt het, wat zegt de Douane hier in NL, de aangegeven waarde v/d goederen + Pitney Bowes betaalde kosten bij elkaar.
Daarover wordt nog eens fijntjes invoerrechten en BTW berekend, dus DUBBELOP !
Heel dit 'uitgevonden' gedoe van Ebay is echt pure oplichting, ze weten dondersgoed dat de Douane zich nergens iets van aantrekt.
Dus opletten dat je niet voor deze (oplichters)dienst kiest vsn Ebay anders afzien v/d koop!
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 10-12-2013 20:17
Onlangs iets gekocht voor $ 1,30 (wat in een envelop past) Door dit verdraaide "Global Shipping Program" moest ik $ 20,05 aan port betalen! Letterijk een Rip-off van $ 12,-
In overleg met de verkoper heb ik de koop ongedaan laten maken en misschien lukt het de verkoper om het item zonder dat GSP (Gemeen Stelende Postbedrijf) te relisten.
Ook zal ik mijn lijsten gaan opschonen en items wissen die met deze "service" worden verzonden.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 22-08-2013 15:12
Bij een goedkoop klein object,dat evengoed voor $25,95 priority werd verscheept,
staat bij de beschrijving,dat er geen extra douanekosten bij komen.
Je betaalt je nu al blauw.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 20-08-2013 19:53
Drie jaar geleden duurde het inklaren 4 weken. Tegenwoordig is het binnen een week gebeurd. Je kunt dit volgen als je een pakket met track-and-trace hebt. Wel ligt het pakket soms nog een extra weekje in het land van de afzender te wachten.
Ik heb zojuist ook een GSP-encounter gehad... Moet nu voor een item van 200 dollar 92 dollar verzending en 54 dollar inklaring gaan betalen... USPS doet het voor 55 dollar met verzekering en tracking en de inklaringskosten kan ik dan van de belasting aftrekken. Dit is dus 1x maar nooit weer. Daarnaast zijn de afgelopen jaren de verkoperskosten ook enorm gestegen. Het is wachten op een alternatief voor deze afzetterij. Ik ben 13 jaar ebayer maar het eind is in zicht.

- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 20-08-2013 14:23
Je noemt inderdaad nogal wat nadelen op, ik ontvang zeker de helft zonder BTW wat wel zou moeten. Die duren maar één week.
De rest is vaak foutief ingeklaard met 21% ipv 6% bijvoorbeeld en het duurt ook nog eens vier weken.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 19-08-2013 13:04
Het nadeel is,dat nu alle pakketten in de USA worden afgehandeld.
De pakjes blijven nu daar weken in een depot,voordat alles geklaard is.
Helaas glippen de pakjes er ook niet meer zonder extra kosten tussendoor.
Onduidelijk is,wie bezorgt de pakjes aan de deur.
De tijd zal het leren.

- « Vorige
-
- 1
- 2
- Volgende »
- « Vorige
-
- 1
- 2
- Volgende »