op 07-09-2013 19:42
voor mij was het nieuw vooraf inklarings kosten betalen maar ok objeckt gekocht en via paypal alles betaald 2 betalingen het voorwerp 1 verzending en inklarings kosten 2 via Pitney Bowes nu krij g ik het thuis aangeboden moet ik van postnl weer de inklaringskosten betalen ????????
bij paypal word ik dus niet verder geholpen want dat valt niet onder de kopers bescherming hoe nu verder
op 08-11-2013 11:10
Gisteravond ben ik gebeld door een helpdesk-medewerker van Ebay over het probleem, dat ik aan de orde heb gesteld over Global Shipping Program.
Samenvatting van ons gesprek:
Als een koper via het Global Shipping Program (GSP) aan aankoop in Amerika doet en naast de aankoopprijs en de verzendkosten betaald voor GSP, zou het gekochte artikel zonder verdere kosten afgeleverd moeten worden.
De betaalde kosten voor GSP omvatten dus alle kosten voor uitklaring, inklaring, afhandeling, BTW en invoerechten. M.a.w. na de afhandeling worden de goederen "vrijgegeven" en kunnen zonder problemen binnen Nederland verzonden worden.
In dit forum wordt gesproken over extra kosten en deze zouden veroorzaakt kunnen worden, als de verkoper het artikel niet volgens de GSP regels verzonden heeft, bijv. via de "normale" verzending. Ik neem aan, dat alle goederen, waarvoor GSP-kosten betaald zijn, naar een speciaal adres in Amerika gezonden moeten worden en dat deze goederen van daaruit naar de diverse landen verspreid worden.
Mocht een koper na het betalen van de GSP-kosten toch verdere kosten moeten betalen, dan kunt U deze terugvragen bij Ebay, zo is mij verzekerd.
Tot zover de medewerker van EBAY.
Mocht U dus na betaling van GSP-kosten toch nog aan bijv. Post.nl moeten betalen, wendt U dan tot EBAY.
op 04-11-2013 13:29
Zoals je gezien heb is mijn vraag aan Ebay duidelijk. Ik wil een exacte specificatie hebben van het bedrag, dat in rekening wordt gebracht bij Global Shipping.
Overigens heb ik er zelf geen enkel belang bij, omdat ik eigenlijk nooit in de USA koop. Wel heb ik enige / jarenlange ervaring met importen van buiten de EU.
Mogelijk worden de pakjes door de expediteur, die de inklaring doet, bij de verkeerde afdeling van POST.nl bezorgd en klaart deze de zendingen nogmaal in, met de daarbij behorende kosten. Ik doe maar een gok, want zolang we geen sluitend antwoord van Ebay hebben is alles nog mogelijk.
op 03-11-2013 21:26
Ik kwam pas geleden iets leuks tegen, dat ik wilde kopen en heb ondanks dat ik hoorde van de problemen dit item gekocht.
Ik zal mijn ervaringen delen zodra het binnen is.
Ondertussen heb ik ook met een Amerikaanse verkoper gesproken en die zijn ook niet blij.
Het blijkt dat als ze een product aanmaken voor verkoop global shipping automatisch is aangevinkt en veel mensen vergeten dit dus uit te vinken. Ik heb nu al bij erschillende verkopers nagevraagd en sommige wisten niet eens dat ze het aan hadden staan en andere die het wel wisten kon ik kiezen of ik er gebruik van wilde maken of niet.
Heb ik ondertussen ook de volgende theorie: Zou het kunnen dat de verkoper van de eerste vraagsteller niet wist dat hij global shipping had aangevinkt en het pakketje op de normale manier heeft verzonden en dat de vraagsteller daarom alsnog moest betalen aan TPG bij aankomst?
gr Rene
op 03-11-2013 18:01
Ik heb Ebay aangaande dit onderwerp de volgende vraag gesteld.
Ik heb een concrete vraag, dus aub ook een concreet antwoord.
Als ik op Ebay.com iets koop met de volgende gegevens:
Prijs artikel: US$ 179,98
Verz. Kosten US$ 45,29
Importduties US$ 54,39**
**This amount includes applicable customs duties, taxes, brokerage and other fees. This amount is subject to change until you make payment. For additional information, see the Global Shipping Program terms and conditions.
Mijn vraag ik wil precies weten wat ik voor die US$54,39 krijg. Het bedrag wordt tot op de cent nauwkeurig gegeven en ik wil een even nauwkeurig antwoord. Denk aan %invoerrechten, wel of geen BTW ingesloten, afhandelinskosten, enz. enz. Het betreft hier een microscoop, dat is belangrijk vanwege het percentage invoerrechten.
Er is veel onduidelijkheid over deze materie, zie het forum. Uw antwoord zal ik op het forum plaatsen om veel mensen duidelijkheid te verschaffen. Als ik de afrekeningen van mijn reguliere expediteur zie, staan daar de verschillende posten duidelijk gespecificeerd en zo'n specificatie verwacht ik van Ebay ook.
op 03-11-2013 14:31
Het begint erop te lijken, dat Ebay niet de kopers niet duidelijk genoeg maakt, hoe de kosten, die men vooraf betaald zijn opgebouwd; m.a.w. welke kosten / rechten / belasting inbegrepen zijn en welke niet. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn, omdat alle tarieven m.i. vast moeten liggen en het niet een kwestie van natte-vinger-werk kan zijn.
Als Pitney Bowes de inklaring en uitklaring doet, is zijn de goederen na de uitklaring vrijgegeven voor verder vervoer binnen Nederland. Het kan dan volgens mij niet meer zo zijn, dat Post.nl, die het verdere vervoer ( bijv. Schiphol-koper) doet in opdracht van deze Pitney Bowes nog eens kosten in rekening brengt.
Daarom lijkt het mij goed eens duidelijke te krijgen, waarvoor men vooraf betaald en niet naderhand nog extra kosten te moeten betalen.
Ik begrijp wel, dat Ebay in dit gat gesprongen is, want eerder hadden we de problemen met kopers, die verrast werden met kosten als BTW, Inklaringskosten, afhandelingskosten, waarvan ze niet op de hoogte gesteld hadden.
op 03-11-2013 12:58
Ben er achtergekomen dat deze inklaring vanaf $23(€17) ingaat terwijl het invoervrije bedrag €22 bedraagt.
Denk dat Ebay er flink aan wil verdienen en een deal met USPS heeft, de aandeelhouders willen alleen maar meer geld zien.
Denk dat ze zich zelf in de vingers snijden, ik koop niet meer zo snel iets in de V.S..
Trouwens vind ik dat het aan onze eigen douane is om de inklaring te bepalen, aantasting van onze soeverijnitijd!!!
op 15-10-2013 02:20
Ik snap die "import charges" ook niet. Tot nu toe ben ik ze vooral tegengekomen bij 2dehands artikelen en vind het geen logica maken om nog extra bij te betalen voor een zichtbaar gebruikt artikel om wat voor reden dan ook. Ik bied ook niet op items die andere kosten dan verzending erbij hebben. Sinds wanneer betaal je extra voor tweedehandse spullen?
Ik heb een keer onverwachts 100,- mogen bijbetalen bij het postkantoor voor 3 poppetjes uit US, achteraf nog namaak ook, was even slikken, maar weet zeker dat er geen schuld bij de verkoper lag. Stel je voor dat je dan ook nog vooraf zulke kosten hebt betaald. Asociaal hoor.
op 12-10-2013 01:16
Ik heb nu ok op deze manier iets gekocht als test. Zal binnenkort mijn ervaringen melden.
op 20-09-2013 07:58
U kunt PitneyBowes in Nederland bellen!
op 16-09-2013 19:38
nou vandaag bericht van paypal
(Het onderzoek naar deze kwestie is afgerond. Helaas is deze claim niet in uw voordeel beslist.)
geen uitleg of wat dan ook het systeem met vooraf inklaren werkt gewoon niet post nl kent het niet (is onmogelijk volgens hun en ben ik dus door paypal opgelicht ??? )
je word dus gewoon na al die trouwe betalende jaren door paypal gewoon geript het is geen wereld bedrag maar het gaat om princiepe denk dat iedereen maar eens gewoon iban moet gaan gebruiken nog goedkoper ook nog ,maar het ergst is dat je niet fatsoenlijk geholpen word zowel paypal als ebay geven niet thuis
nee internationaal kopen waar bij staat vooraf inklarings kosten betalen begin er niet aan zou ik willen zeggen