- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 03-11-2013 14:31
Het begint erop te lijken, dat Ebay niet de kopers niet duidelijk genoeg maakt, hoe de kosten, die men vooraf betaald zijn opgebouwd; m.a.w. welke kosten / rechten / belasting inbegrepen zijn en welke niet. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn, omdat alle tarieven m.i. vast moeten liggen en het niet een kwestie van natte-vinger-werk kan zijn.
Als Pitney Bowes de inklaring en uitklaring doet, is zijn de goederen na de uitklaring vrijgegeven voor verder vervoer binnen Nederland. Het kan dan volgens mij niet meer zo zijn, dat Post.nl, die het verdere vervoer ( bijv. Schiphol-koper) doet in opdracht van deze Pitney Bowes nog eens kosten in rekening brengt.
Daarom lijkt het mij goed eens duidelijke te krijgen, waarvoor men vooraf betaald en niet naderhand nog extra kosten te moeten betalen.
Ik begrijp wel, dat Ebay in dit gat gesprongen is, want eerder hadden we de problemen met kopers, die verrast werden met kosten als BTW, Inklaringskosten, afhandelingskosten, waarvan ze niet op de hoogte gesteld hadden.