annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Het blinde beleid van eBay

De situatie; Een koper geeft mij onterecht neg. feedback (zie ander draadje). Ebay direct verzocht dit te verwijderen. De koper heeft immers niets betaald en ik heb niets verzonden, de feedback is dus niet op de plaats. Frustratie feedback noem ik het maar. Wat doet eBay? Die verwijdert al mijn aanbiedingen van gelijksoortige  items met als reden, u raad het al, omdat deze lijken op een item waarover is geklaagd.... Hoe veel kan een mens hebben. Weer een prachtig voorbeeld van het beleid, de klant heeft altijd gelijk, zelfs als deze liegt (aantoonbaar) en bedriegt (aantoonbaar). Het lijkt wel of eBay oogkleppen op heeft.... In plaats van eerst goed kijken wat er aan de hand is lijken ze helemaal in paniek te raken. Wat een gasten zeg. Dat ik voor deze klant uitsluitend 100% feedback heb gekregen voor gelijke items is dus niet belangrijk. Even was ik van mening dat eBay zichzelf had verbeterd, dit bleek dus een misvatting te zijn. Volgens mij begrijpen ze niet dat ze zonder verkopers ook geen kopers hebben. Goed bezig eBay! Bedankt! Waar kan ik trouwens de schade verhalen? Reeds verkochte maar nog niet betaalde items krijgen een bericht dat ebay dit afraad alsnog te voldoen. Aanbiedingen waar al op geboden was zijn weg... U raad het al, niet bij eBay. Ik ben er even helemaal klaar mee....

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Re: Het blinde beleid van eBay

Bepaalde merken zoals tiffunie en bijvoorbeeld luisfuton krijgen speciale aandacht van eBay vanwege de Vero, vandaar dus.

Ook met aipots is het uitkijken, men is zeer strikt vanwege het afbreukrisico.

Bericht 11 van 16
laatste antwoord

Ik begrijp dat ze alert zijn vanwege namaak e.d. maar wees dan duidelijk en eerlijk over het beleid. Laat aanbieders die wel echt verkopen dit aantonen, probleem opgelost! Juist als je nieuwe items aanbied is dat geen probleem behalve als het is verworven middels duistere activiteiten maar dan mag het sowieso niet aangeboden worden. Waarom mag een powerseller exact dezelfde kettingen wel aanbieden en ik niet? Ik denk dat ik het wel weet.... Volgens mij hebben verkopers met de powerseller status wat andere voorwaarden als de ''hobbyist''. Daarnaast heb ik sterk het vermoeden dat ''concurrenten'' om het maar even zo te noemen, de site afstruinen en aanbiedingen meld als zijnde niet gepast of in strijd met de regels... Dit is uiteraard slechts een vermoeden!

Bericht 12 van 16
laatste antwoord

Met duidelijkheid heeft eBay altijd een wat moeizame relatie gehad. En betreffende eerlijkheid zou je kunnen zeggen dat het best eerlijk genoemd kan worden dat een powerseller die eBay aan veel geld helpt wat meer privileges krijgt. Maar vergis u niet, ook deze groep gebruikers krijgt te maken met onbegrepen acties en voorwaarden.

U kunt het beste precies doen wat eBay aan u vraagt, dan houdt u het langer vol. Bedenk dat het meestal computer programma's waar u mee moet dealen. Die hebben geen besef van de normen en waarden die u als de juiste ziet. Het valt alles niet mee. Een advies kan luiden: follow the money. Dan is meestal wel duidelijk hoe het zal werken.

Bericht 13 van 16
laatste antwoord

Ebay is niet alleen blind, ze laten hun members ook nog eens in de kou staan als er zich een probleem voordoet. Ik ben via Ebay opgelicht voor 1500 euro en het enige dat ik te horen krijg is dat zij het erg spijtig vinden dat ik zoiets heb mee moeten maken op hun site, maar dat zij mij verder niet kunnen helpen.

Ik dacht dat Ebay de veiligste site was die er is, maar dat blijkt een regelrecht lachertje.

EBAY BUYER PROTECTION

Het enige wat zij beveiligen is hun eigen hachie en portemonnee, verder interesseert het hun geen ene moer.

Het is een schande hoe Ebay met hun members omgaat.

Bericht 14 van 16
laatste antwoord

u heeft het niet meegemaakt op 'hun' site maar op die van een oplichter!

u bent in een zeer goed voorbereide truc getrapt maar uiteraard is ebay niet verantwoordelijk voor deze vorm van oplichting en kan u derhalve ook niet compenseren, wat wel kan is als u betaald heeft met PP meteen een claim indienen en via die weg uw geld terughalen!

Bericht 15 van 16
laatste antwoord

Ben er inmiddels ook al achter gekomen hoe men met 100% positieve feedback leden omgaat, ben geen Ebay fan meer. Wat een laks zootje.

Bericht 16 van 16
laatste antwoord