annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Het blinde beleid van eBay

De situatie; Een koper geeft mij onterecht neg. feedback (zie ander draadje). Ebay direct verzocht dit te verwijderen. De koper heeft immers niets betaald en ik heb niets verzonden, de feedback is dus niet op de plaats. Frustratie feedback noem ik het maar. Wat doet eBay? Die verwijdert al mijn aanbiedingen van gelijksoortige  items met als reden, u raad het al, omdat deze lijken op een item waarover is geklaagd.... Hoe veel kan een mens hebben. Weer een prachtig voorbeeld van het beleid, de klant heeft altijd gelijk, zelfs als deze liegt (aantoonbaar) en bedriegt (aantoonbaar). Het lijkt wel of eBay oogkleppen op heeft.... In plaats van eerst goed kijken wat er aan de hand is lijken ze helemaal in paniek te raken. Wat een gasten zeg. Dat ik voor deze klant uitsluitend 100% feedback heb gekregen voor gelijke items is dus niet belangrijk. Even was ik van mening dat eBay zichzelf had verbeterd, dit bleek dus een misvatting te zijn. Volgens mij begrijpen ze niet dat ze zonder verkopers ook geen kopers hebben. Goed bezig eBay! Bedankt! Waar kan ik trouwens de schade verhalen? Reeds verkochte maar nog niet betaalde items krijgen een bericht dat ebay dit afraad alsnog te voldoen. Aanbiedingen waar al op geboden was zijn weg... U raad het al, niet bij eBay. Ik ben er even helemaal klaar mee....

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Het blinde beleid van eBay

stephanthecollector
Community-lid

Ebay kan dit doen en doet dit dus ook omdat niemand het aandurft ze voor de rechter te slepen! sommigen die dit lezen zullen denken wat bazelt hij nou maar ik meen het echt!



De reden waarom niemand dit aandurft is omdat de kosten voor rechtsgang te hoog zijn en de uitkomst te onzeker, ebay heeft ten aller tijden een legertje advocaten paraat staan en zie het daar als leek maar van te winnen, dan kan je gelijk hebben zoveel je wilt!



Dit is overigens niet alleen typisch iets voor ebay maar dat geldt voor alle logge instanties, bedrijven en noem maar op! als simpele burger kun je geen kant op, misschien een idee om dit eens voor te leggen aan de Ombudsman en/of een televisie programma zoals Tros Radar die hebben er in het verleden al vaker aandacht aan besteed en op hun forums kun je veel terug vinden over ebay en hun zusje PP.



Zoals ik al zo vaak heb geroepen ebay heeft lak aan verkopers om de reden die ik al heb genoemd, triest maar waar!

Bericht 2 van 16
laatste antwoord

Het blinde beleid van eBay

Het is begrijpelijk dat de klanten, kopers in dit geval, ten alle tijden tevreden gehouden moeten worden. Zo gaat het vrijwel in elke branche. Toch moet er een grens worden getrokken. Dit gaat duidelijk veel te ver. Verkopers met uitstekende reputaties worden zonder pardon neergezet als oplichters e.d. Je levert ze alles kant en klaar aan maar ze kijken er niet eens naar. En je hebt gelijk, de forums op internet puilen uit van klachten over eBay dan wel PP. Mensen werken keihard om een goede reputatie op te bouwen en eBay maakt dat met de grond gelijk.... En zal een programma als Radar wat uitmaken? Denk het niet. PP boeide het immers ook niets aangezien er niets is veranderd.... In de USA bereiken ze nog eens wat, dit zal ongetwijfeld te wijten zijn aan de enorme schade vergoedingen die eBay / PP heeft moeten betalen in het verleden. Ook denk ik dat veel verkopers het maar laten gaan omdat deze bang zijn verder geruïneerd te worden. Stel nou dat deze koper wel gelijk had gehad, dan had ik het beleid ernstig overtreden. Mensen zijn voor minder levenslang geroyeerd van eBay. Waarom is dat niet gebeurt, dat kunnen ze namelijk niet zeggen / hardmaken. Of breng ik ze nu op een idee????

Bericht 3 van 16
laatste antwoord

Het blinde beleid van eBay

stephanthecollector
Community-lid

ik heb er nog één woord voor over!



TRIEST!

Bericht 4 van 16
laatste antwoord

Het blinde beleid van eBay

abeldoorn
Community-lid

tenzij u nog een account heeft heeft u recent geen negatief gekregen (of deze is weer verwijderd),en biedt u zo'n 60 dingen te koop aan (als ik goed heb geteteld)

Bericht 5 van 16
laatste antwoord

Het blinde beleid van eBay

stephanthecollector
Community-lid

zie ander draadje negatief is verwijderd!

Bericht 6 van 16
laatste antwoord

Het blinde beleid van eBay

De negatieve feedback is inderdaad verwijderd. De ads zijn nog niet hersteld, andere die nu nog actief staan.... Moet nu ineens aan vreemd regeltjes voldoen zoals vermelden waar ik mijn handel vandaan heb en waarom ik het verkoop... Welke verkopen vermeld waar hij of zij inkopen doet? Moet ik er werkelijk bijzetten dat ik het verkoop om wat te verdienen? De afdeling veiligheid is kampioen in zoeken naar problemen en het ontlopen van hun fouten!

Bericht 7 van 16
laatste antwoord

Het blinde beleid van eBay

stephanthecollector
Community-lid

dat u ineens moet vermelden waar u het vandaan heeft en waarom u het verkoop daar heb ik nog nooit van gehoord! en zeker niet dat u het moet vermelden in de advertentie.



Ik heb er wel eens van gehoord dat verkopers moesten aantonen of bepaalde items echt waren! zoals b.v tassen van het duurdere soort, maar over antiek heb ik dat nog nooit gehoord.



voordat ik zou vermelden waarom ik het verkoop zal toch eerst de hel moeten dichtvriezen dat gaat ze geen moer aan!

Bericht 8 van 16
laatste antwoord

Het blinde beleid van eBay

Het gaat ook niet om de antiek, betreffende ads waren sieraden, kettinkjes e.d. Geen gekke dingen, soms wat exclusiefs... Had bijv. wat van tiffany&co. Vrijwel elke verkoper duit dat ook wel aan als T&Co. Nee dat was een probleem. Probleem, zelf tiffany zelf zet T&Co op hun sieraden!! Zegt meneer, mensen willen graag weten wat de staat is en in welke verpakking het zit, type etc. Staat aangegeven als nieuw, in de originele verpakking, tevens staat dat op de foto's. Dus ik zeg tegen hem dat hij een beetje raar doet aangezien dat er allemaal bij staat. Dan moet er ineens bij staan waar ik het vandaan heb en waarom ik het verkoop... Dat heb ik nog nooit gehoord! Staat trouwens ook niet in de beleid regels.... Zullen wel bang zijn voor claims ofzo van T&Co. Als ze gewoon vragen naar de aankoop facturen is er niets aan de hand. Ik bied ook een Omega zakhorloge aan uit 1923. Hier staat ook geen type bij omdat ik dat niet weet. Deze ad mag wel blijven. Hoe krom is je beleid dan? Maar als je zo gaat zoeken naar problemen om het echte maar niet te hoeven noemen is het einde zoek. En dan maar roepen dat ze het eerlijk willen houden, begin bij jezelf! Je krijgt ook het ene vreemde antwoord na het andere, telkens nieuwe problemen e.d. Niet tegen op te boksen, net zo lang van de domme houden totdat iemand het erbij laat zitten.

Bericht 9 van 16
laatste antwoord

Het blinde beleid van eBay

stephanthecollector
Community-lid

dat laatste is dus precies mijn punt! ze kunnen wat mij betreft de bout haggelen zoals ze dat bij ons zeggen! ( vrij vertaald het heen en weer krijgen)

Bericht 10 van 16
laatste antwoord