annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Quiz Thread

Een nieuwe thread die misschien de duizend kan halen.

Gebruiksaanwijzing: hieronder komt een quizvraag. Iedereen kan meedoen. De eerste die het juiste antwoord plaatst, mag als volgende een vraag stellen. Enzovoort.
Houd je van kwis, speel dan mee!
Bericht 1 van 9.964
laatste antwoord
9.963 ANTWOORDEN 9.963

Quiz Thread

niet gezien hoor, lijkt me vreselijke film :O

Photobucket
Bericht 5371 van 9.964
laatste antwoord

Quiz Thread

De beschrijving doet geen recht aan de film.
Bericht 5372 van 9.964
laatste antwoord

Quiz Thread

Wie zal ook nooit meer met een stuk zeep in bad gaan

Moet ik hier uit opmaken dat hij dood is dan Jolanda?
Bericht 5373 van 9.964
laatste antwoord

Quiz Thread

Als een pier.

Image Hosted by ImageShack.us

handtekening
Bericht 5374 van 9.964
laatste antwoord

Quiz Thread

Film ook gezien Wil?
Bericht 5375 van 9.964
laatste antwoord

Quiz Thread

EM , de desbetreffende heer van stand is al een tijdje dood .( al zo'n 50 jaar na het ongelukje )

Image hosted by Photobucket.com jolanda

Bericht 5376 van 9.964
laatste antwoord

Quiz Thread

Alice , het was een echt bestaande heer van stand

Bericht 5377 van 9.964
laatste antwoord

Quiz Thread

Nee EM,lijkt me niet echt een film voor mij.

Image Hosted by ImageShack.us

handtekening
Bericht 5378 van 9.964
laatste antwoord

Quiz Thread

Je maakt het ook niet gemakkelijk , maar ik heb hem.

Haakon VII van Noorwegen
Van Wikipedia
Ga naar: navigatie, zoek
Haakon VII 1872-1957

Koning van Noorwegen
Periode 1905-1957
Voorganger Oscar II
Opvolger Olaf V

Vader Frederik VIII van Denemarken
Moeder Louise van Zweden

Christiaan Frederik Karel George Waldemar Axel (Charlottenlund, 3 augustus 1872 - Oslo, 21 september 1957), roepnaam Karel, was als Haakon VII van 1905 tot 1957 de eerste koning van Noorwegen na het einde van de personele unie met Zweden. Hij was de tweede zoon van Frederik VIII van Denemarken, jongere broer van Christiaan X van Denemarken en een kleinzoon van Karel XV van Zweden, die tevens Karel IV van Noorwegen was.

Prins Karel trouwde in 1896 met prinses Maud, dochter van Edward VII van het Verenigd Koninkrijk. Op 2 juli 1903 kregen ze een zoon, Alexander.

Na enige jaren van politieke onrust koos het Noorse volk in 1905 ervoor zich van Zweden af te scheiden. Op 18 november van dat jaar koos het parlement, het Storting, Karel als koning van Noorwegen. Deze keuze werd in een referendum door het volk bevestigd. Karel werd op 22 juni 1906 gekroond in de Nidaros-kathedraal in Trondheim. Hij noemde zich nu Haakon, naar de gelijknamige middeleeuwse koningen van Noorwegen.

Toen de Duitsers Noorwegen in april 1940 bezetten leidde Haakon twee maanden lang het verzet en weigerde de nieuwe regering onder Vidkun Quisling te erkennen. Hierna week hij uit naar Engeland en leidde de regering in ballingschap in de Londense wijk Rotherhithe. Hij vormde een belangrijk symbool voor het Noorse verzet. In 1945 keerde hij weer naar zijn land terug.

Haakon stierf op 21 september 1957 in Oslo toen hij in bad uitgleed over een stuk zeep en met zijn hoofd tegen de rand kwam. Alexander volgde hem op als Olaf V. Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Bericht 5379 van 9.964
laatste antwoord

Quiz Thread

Helemaal goed IQ , (was toch niet de bedoeling dat de vraag makkelijk zou zijn ? ;-))

Bericht 5380 van 9.964
laatste antwoord