Zo, de laatste veilingen zonder aanbiedings kosten zijn verlopen. Mijn winkeltje is weg en het aanbod leeg. Ik heb de overmij pagina aangepast, en er gelijk een aantal hoesjes op gezet van verzamel cds die ik net heb ingescand. Staat wel zo kleurig allemaal. Vanaf vandaag moet ik weer stempelen in het openbaarvervoer. Ik had een ov jaar kaart van de zaak, maar de NS ( "klantvriendelijk" ) had me geen verleng formulier gezonden. Na enig bellen, kreeg ik er als nog een, maar dus te laat om de kaarten op elkaar te laten opvolgen. Ik moet nu 7 werkdagen kaartjes kopen en stempelen. Nu maar hopen dat mijn werkgever de door mij door gezonden accept op tijd betaald aan de NS anders kom ik straks nog op de lijst van wanbetalers.
Maar goed, als je dan na jaren in eens weer kaartjes moet kopen en na denken over het aantal zones dan valt dat niet mee.
Wat kost nou een ritje met de bus van Oud IJsselmonde naar Kralingse Zoom? Wel geteld 3 haltes!, Een ritje van 5 minuten over de Briennenoord brug.... Nou dat zijn dus 3 zones ( 4 strippen ). En wat kost dat nou? ff rekenen ik heb een grote stippen kaart, 45 strippen voor 18.30 ehhu 40.6 cent er strip, het ritje kost dus 1.62 Euro.
is wel drie gulden zestig !!! O.K. daar heb je geen taxi voor toch, maar voor zo'n kort ritje, toch wel veel geld. Nou dan nog met de treiin naar den haag. Ook al schrikken, 5 kaartjes, tweedeklas, retour, zonder datum, rotterdam-denhaag. 30 euro 40 cent. ZOOOOO T-(ziekte) meer dan 66 gulden voor 5 retourjes. Nou nou nou. en dan in den haag ook weer met de tram ( twee strippen) . wat kost me dat per dag, ik hou er over op. De baas betaald het terug dus ik zie wel.
Maar goed mensen, hebben jullie enig idee wat een ov jaarkaart ( 1e klas ) tegen woordig kost? MEER DAN 4400 EURO. Pffff. Daar moet ik heel wat verzamel cds voor verkopen als ik dat zelf zou moeten verdienen. Verzamel cds? Jawel, ik heb een doos vol verzamel cds gekregen. Veel nederlands, maar ook jaren 60 en 70. Ik scan me rot. En al die titels overtikken, maar goed er staan er nu ruim 60 van op Q en er wordt al op geboden ook. Gelukkig maar, want je moet er niet aan denken dat je al die moeite voor nixs doet. toch?
Prettige dag maar weer, ik ga straks een lekker broodje halen.