annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

De Belevenissen van:

Regen, Werk. Den Haag, Herfst.
Volkoren kaakje, banaan. Koffie.
Er is geboden op de poolse cd, door een engelsman. Die cd komt nog eens ergens. Trein vertraging deze ochtend, zeker bladeren op de rails. Tussen de middag naar de Blokker, er is een nieuwe video uit van bob de bouwer: Winter-editie. Ik zal wel weer voor niets gaan, de blokker heeft vaak dingen in de folder staan, die niet in de winkel blijken te liggen. Niet uitverkocht, maar gewoon niet geleverd aan de shop. Op ebay staat hij nog niet. en de kinders willen de hollandstalige verzie. Moet werken tot half vijf. Dan naar Rotterdam, eten onder weg en weer werken bij de omroep. Elf uur bus naar huis.
Morgen weer om 5 uur op. Gelukkig heb ik nog een extra pak volkoren kaakjes in de la. Biedingen op mijn veilingen zijn welkom.
Bericht 1 van 1.216
laatste antwoord
1.215 ANTWOORDEN 1.215

Re: De Belevenissen van:

Zo de aangepaste verzamelingen doen het, ik kon gisteravond weer zonder problemen uploaden en van ochtend activeren.
Zo juist een zakje reclame aanstekers ingescand. En te koop gezet op de q site. Ben benieuwd hoe dat loopt, al lange tijd weinig verkocht via q. Net een andere discussie zitten lezen hier op het board, dat ricardo en ebay plaatsings kosten gaan rekenen. ZUCHT daar wordt al zo lang over gepraat. Volgens mij kunnen we het er beter niet over hebben, want je zou mensen wel eens op ideen kunnen brengen.
Mijn winkeltje leverd in ieder geval te weinig op om aanbiedings kosten te kunnen op hoesten. Dan wordt het winkeltje erg leeg.
Bericht 41 van 1.216
laatste antwoord

Tja, de 'gemeenschap' is in rep en roer. Ebay gaat per 14 januari aanbiedings kosten in rekening brengen. Velen kondigen aan te vertrekken, andere juichen het juist toe. Als argument wordt steeds weer naar voren gebracht dat de kleine goedkope artikelen ( soms van een lage kwaliteit ) het aanbod vervuilen en het zoeken naar echte koopjes bemoeilijken. Ook in het Rotterdams Dagblad stond daar een artikel over http://img.ranchoweb.com/images/rboortman/ebaynieuws.jpg
Voor mij als aanbieder uit hobby , ( veilen is gewoon leuk ), zal het niet mogelijk zijn nog langer grote hoeveelheden kleine goedkope items aan te bieden. Natuurlijk blijf ik hier nog rond kijken, af en toe wat kopen. Maar om de 10 dagen ruim 1000 items er op zetten, dat zal niet meer gaan. Maar goed, ik ben natuurlijk ook actief op andere veiling sites en een ieder die een beetje de weg weet op internet kan die vinden. Toch zal ik het missen. Ik vindt het leuk om een advertentie er zo verzorgt mogelijk uit te laten zien, besteed veel tijd aan de html codes, afbeeldingen en informatie. Wat me wel op valt is dat mensen die er veel minder moeite in steken, meer verkopen.
Aanbieders die zich beperken tot titel van de aanbieding en alleen in de omschrijving "verzend kosten voor uw rekening" zetten.
Toch worden die items verkocht. Vreemde zaak , want ik wil altijd als koper graag wat meer weten. En daar hou ik bij het plaatsen van aanbiedingen rekening mee. Het moet er gewoon verzorgt uitzien. Maar goed ieder zijn smaak en styl. Tot de invoering van de aanbiedings kosten blijf ik op de oude voet door gaan. Daarna zie ik wel weer.
Bericht 42 van 1.216
laatste antwoord

Wat een nacht. Ik werd steeds wakker, heb ik alles wel in huis voor de kerst dagen? Ben ik niemand vergeten een kaartje te sturen?
Ik weet het is in deze moderne tijd niet meer de gewoonte een kaart per post te zenden, men doet het per email. En natuurlijk gelijk het internet adres van het winkeltje er bij. Want je weet maar nooit.
Ik doe beiden. Via de post aan familie en vrienden. En per email aan iedereen in mij adresbook en aan iedereen die in het afgelopen jaar iets bij me gekocht heeft.
Via de voorbeeld site van de vernieuwde R site, heb ik de quickseller gedownload. Gewoon eens even kijken. Moet kunnen toch. Nou ziet er mooi uit. de help files zijn in het Pools. Dat is handig want in polen krijgen ze binnen kort ook euros en dan kunnen die massaal hun culturele spullen gaan verkopen aan de rijke westerling. Zucht.
Ach het zal wel veranderd worden, maar eerlijk is eerlijk het ziet er mooi uit. Tot zes afbeeldingen kun je toevoegen en via een soort "kladblok" kun je aanbieding maken kompleet met tabellen en gekleurde letters enzo, en die maakt daar zelf html van. Slim.
zelfs bestaande externe html paginas kun je importeren, dus ook templates die je ergens anders vandaan haalt leest hij zo in.
Ook de lijsten uit de oude offline assistent kon ik probleem loos openen. Nou het zal benieuwen of de Turbo Lister van Ebay dit ook allemaal gaat kunnen. Gossie mikke, je kan er zelfs een databaseje van klanten in bij houden. EN EXCEL FILES ook al importeren. Ze hebben daar echt na gedacht lijkt het wel. HMMMM maar dat pools, dat is toch wel gek, en ik kan in de advertentie tekst wel linkjes genereren maar geen afbeeldingen, misschien kan het wel maar heb ik het nog niet helemaal door hoe. Niet dat ik nou mijn ruim 1500 items ga aan bieden op R. Maar het is wel leuk om even mee te spelen. Dat ga ik straks met de Turbo Lister van E ook doen.
Virtute.nl is niet meer. Op die veiling site staat nu dat het concept verder over is gegaan in handen van Marktplaats. Zouden ze daar dan ook een veiling site van gaan maken? Spannende ontwikkelingen hoor.
En Q? ach vroeger was het viaveiling, ik heb er heel wat verkocht maar lang niet zo veel als via E. Sinds Q ook NuQoopen heeft loopt het weer wat op. Ik heb er nu ook een TS rekening ( een soort nederlandstalige paypal ) maar ik geloof niet dat dat veel gebruikt zal worden. Jammer dat je daar op Q niets offline kunt voorbereiden, op het belgiesche Y kan dat trouwens ook niet. Met de afschaffing van de extreem hoge bank kosten voor grens overscheidend geld verkeer, kan het voor nederlanders ook leuk worden om op Y te veilen. Vreemd vind ik wel dat Belgen in Nederland een raborekening kunnen openen en beheren via internet, om hun Nederlandse klanten kosten uit te sparen, maar dat ik als nederlander van de belgiesche wet geen belgische rekening mag openen. Een Nederlandse vriend van me heeft een rekening in duitsland dus daar kan het wel. Maar ja mijn duits ist nog verrukter dan meine hollandisch.
Elders op het prikbord las ik dat een aantal grote aanbieders van laag geprijsde kavels een idealistische ( golera hoe schrijf je dat ) veiling site willen beginnen. Nou daar wil ik best aan mee doen. Wat zou veiling software kosten ( in polen hahaha ). OK dat was flauw, de beste programmeurs komen juist uit die landen. De software moet niet zo'n probleem zijn, er zijn zoveel veiling sites, en die hebben het ook kunnen kopen. Internet toegang en van die server apparaten zullen wel het meeste kosten.
EUREKA, EEN IDEE HHHHHHHHHHMMMMMMMMMM een veiling cafe, in plaats van een internet cafe. Waar je onder het genot van een kopje koffie, je items kunt inscannen of fotograveren met digitale camera, waar je je afbeeldingen kunt bewerken met fotosoftware en dmv templates of software een mooie advertentie kunt maken. en die dan kunt publiceren op veilingcafe.nl In het hele land van die winkels onder de zelfde naam met de zelfde faciliteiten. Geen plaatsingskosten of verkoop percentage, maar het nor
Bericht 43 van 1.216
laatste antwoord

male tarief voor websurfen? Weet ik veel. zomaar een idee. Kijken jullie maar wat je er mee doet. Ik ga de kinderen maar weer eens een frosty in schenken. GEZEGENDE JE WEET WEL.
Bericht 44 van 1.216
laatste antwoord

Ziek. Het is toch om gek van te worden, nou zijn we weer ziek.
Vorig jaar met de kerst dagen waren we ziek, het jaar er voor zaten we in de renovatie en het jaar daar voor lag ik in het ziekenhuis.
En dit jaar zijn we dus weer ziek. De jongste zoon ligt met koorts op de bank, de oudste zoon kotst alles onder, mijn vrouw zit de wc te vullen met waterige bruine stinkende ( bespaar me de details ) troep en ik zit met een koorts lip. Dus nog maar wat fotos gemaakt van objecten die weg kunnen voor een leuke prijs en die als einde jaars aanbieding op mijn my page in het zonnetje gezet. Zou mooi zijn als dat mijn eerste verkopen in het nieuwe jaar werden. Ruimt lekker op.
De zij kamer waar de 'handel' staat op gestapeld moet nu echt leeg, de kinderen worden te groot om samen op een kamer te slapen en ik wil dus volgend jaar de zij kamer voor de jongste gaan inrichten. Maar dan moet dus alles er uit wat er in staat. Probeer nog zo veel mogelijk te verkopen voor de aanbiedings kosten van start gaan. Daar na gaat alles nog een keer op Q. En wat dan nog niet verkocht is, is jammer maar helaas, dan komen de kabouters het maar op halen voor hun braderie op koninginne dag. Is er nog iemand gelukkig mee.
Dus mensen deze weken LAATSTE KANS. Weg is Weg, Op is Op.
Van de opbrengst koop ik behang en verf om het kamertje kind klaar te maken. Bij besteding van meer dan 5 euro een cd met instrumentale muziek kado. Grote verrassing he. Kijk maar op mijn mypage. Wel even geduld met laden, want er staan wat extra fotos op.
Bericht 45 van 1.216
laatste antwoord

even de link naar de juiste mij page:
http://members.ebay.nl/aboutme/rboortman
Bericht 46 van 1.216
laatste antwoord

Voor de bijbehorende sfeer:

Bericht 47 van 1.216
laatste antwoord

Zo, het kerst eten zit er in. Even uitbuiken op ebay. Gelijk maar even kijken of iemand nog iets aanbied wat ik leuk vind. Eerst maar eens zoeken op "modern talking" dan op "bohlen", hmmm , weinig in holland, en de duitse staat weer vol, maar voornamelijk met items die ik al heb. Dus dat wordt geen bieden vandaag. Nog maar even voor de kinderen zoeken naar bob de bouwer panini plaatjes. Nu staat die goedkope rommel er nog op, en de kinderen zijn er gek op. Waar koop ik straks een bassie en adriaan puzzel voor 2 euro? Of een beer in het blauwe huis trui? Ook als koper zal ik straks dus niet meer voor laag geprijsde artikelen terecht kunnen hier. Maar goed we wachten het maar af. Vroeger konden we ook zonder ebay.
Bericht 48 van 1.216
laatste antwoord

Snot. Hoeveel liter zou je daar per dag van kunnen produceren?
OK een onsmakelijke opening van deze belevenis, maar verkoudheid hoort bij het leven. Mijn jongste zoontje was al een paar dagen een snot jong, ( haha ) maar eergisteren had hij in eens 40 graden, koorts dus. Gelijk het dokterscentrum gebeld, en we mochten met het kleine kippie langs komen ( huisartsen doen geen huis bezoek meer, wist U dat? Noem ze voorttaan maar centrumartsen, dat is modern. )
Maar goed, het ventje heeft dus een daverende oor ontsteking, kregen een recept voor een P-kuur. Natuurlijk was onze eigen apotheek gesloten, dus dat had nog wat gezoek in een voor ons onbekend deel van Rotterdam tot gevolg. Maar goed, hij doet nu zijn kuur. En met paracetamol zetpillen gaat de koorts flink om laag. Inmiddels ben ik zelf ook verkouden. Hoesten, snotteren niet normaal. Mijn vrouw is nu citroenen halen. Die ga ik staks eens lekker uitpersen, heet water er op, suiker er bij. En zo heet mogelijk op drinken. Paracetamol er vlak voor in nemen dan krijgen die virussen een flinke optater.
We kijken nu voor de derde keer vandaag naar de video Bob de Bouwer winterspecial , nieuw gekocht voor 10 euro in de winkel, hij kwam maar niet op ebay en de kinderen wilden echt niet langer wachten.
Ons oudste ventje is al een weekje uit logeren, en in die tijd heeft hij geen enkele keer overgegeven. Volgens mijn schoonouders moet je juist MEER eten als je misselijk bent. Ach zo hebben we allemaal zo onze ideen over gezondheid en behandeling.
Oh NEEEEEE he, ik heb kelly net een eieren koek gegeven, die dingen kruimelen en wij hebben een donker blauw bankstel..........
En de kruimeldief ligt nog in de kofferbak van de auto, en die heeft mijn vrouw nu mee naar het winkel centrum. Van daag bij v&D 4 artikelen halen, 3 betalen ( de goedkoopste gratis ), Nou maar hopen dat ze geen 4 dvd's van De Ontdekking van de Hemel mee brengt. Die zal binnen kort wel op de airmails komen, toch?
Vorige maand hadden ze bij de C1000 een spaar actie, je kreeg dan bonnen en die moest je sparen, dan kon je met korting "boerderij voertuigen" kopen. Dus mijn vrouw gespaart, en we hadden genoeg bonnen voor twee van die tractors. Betaal je nog 4 euro per stuk, bij inlevering van de bonnen. Direct na sinterklaas kwamen we weer bij de zelfde c1000 en daar stonden de tractors, NU ZONDER BON VOOR 1.99 euro. Kijk dat motiveerd ons om volgende keer weer mee te doen aan zo'n fijne spaar actie. ( maar niet heus ). Ja ik maak me druk om twee euro. is toch bijna 5 piek.
Ik moet nog even Ger En Kouros bedanken die in america zijn geweest en daar voor onze kinderen twee Bob the Builder 2003 calenders met 75 stickers hebben mee gebracht. Fantastisch! Ze zijn er zo blij mee.
Nou mensen dat moet het weer zijn voor vandaag, ik moet nog 3 mensen mailen dat hun betaling binnen is en hun pakjes gepost worden.
Een meneer heeft wel betaald, maar ik heb geen adres ontvangen ( dat is nu een maal zo met girotel ) dus die moet mij nog even mailen.
Ik ga ook nog even 2 mensen een mail zenden dat ik al langer dan 5 weken op hun bijschrijving wacht en dat dat natuurlijk wel erg lang is. NBB meldingen doe ik pas weer in het nieuwe jaar. Het zijn immers gekke dagen bij de post, en er zijn nog steeds mensen die een papieren overschrijving gebruiken.
Gister nog even 30 prepaid telefoon kaarten in gescand en op ebay gezet. ( 0.50 cent per stuk ) Nu kan het nog......
Bericht 49 van 1.216
laatste antwoord

Jaaaa, er is geboden op de doos balpennen. Die had ik als test maar eens op R, Q en E gezet. En ja hoor bij Q is er geboden. In middels de aanbieding bji R en E weg gehaald. Nu afwachten hoe het verder op Q gaat. En dan nu tijd voor een positief bericht, ondanks de griep epidepie ( woord speling van Bassie ) in ons huis, konden we vandaag toch naar de BASSIE EN ADRIAAN show in de Fakkel te Ridderkerk. En mensen wat hebben we genoten. Wat zijn dit toch een ervaren en goed op elkaar in gespeelde artiesten. Al zo veel jaren samen en nog steeds grappen en grollen die de kinderen ( en menig volwassene ) laten gieren van het lachen. Ik had de grap met de trechter en het water al heel wat keren op de video gezien, en nu zag ik het voor het eerst live, ik kon er niets aan doen, ik moest er echt om lachen.
Top. Ik let van wege mijn werk veel op stemmen, wat zeggen mensen en hoe.
Adriaan heeft echt een wereld stem, goede beheersing, verstaanbaar, pauze op de juiste momenten. En dat Bassie zo goed Mondharmonica kon spelen wist ik al, maar met een harmonica met slechts 4 gaatjes..... Mijn vader blaast af en toe ook nog wel eens op zo'n mondijzer, maar dat is maar hobby. De kinderen hebben voor sinterklaas ook allebei van hem een mondharmonica gehad en ze oefenen flink. Nu ze bassie hebben horen spelen, weten ze het zeker, ze willen het allebei echt heel goed leren.
En waar om vertel ik dit op ebay? Ach mensen vragen wel eens, wat er gebeurd met het geld dat je verdiend aan zo'n winkeltje, nou verdien je niet veel, ( ik tenminste niet, zei de gek ) maar zo'n middagje BASSIE EN ADRIAAN kan je er wel af en toe mee betalen.
NOG MAALS BEDANKT BASSIE EN ADRIAAN, JULLIE HEBBEN ONZE SNERT KERST WEER HELEMAAL GOED GEMAAKT.
=== zo, op naar mister Lister want ik moet nog een stuk of 30 donald duckjes te koop zetten, losse nummers van dat vrolijke weekblad. ===
Weltrusten alvast, want daarna ga ik de hond uitlaten en dan naar bed.
Bericht 50 van 1.216
laatste antwoord