Beste mensen, wegens stijgende kosten en een dalend aantal donateurs, het opzeggen van sponsors en het afwijzen van subsidie, zullen de uitzendingen van RadioDVN per 1 juli 2005 stoppen. Daarmee komt ook een einde aan het radio programma Klinkende Klanken.
Radio heeft altijd een belangrijke rol in mijn leven ingenomen, al begin jaren 80 maakte ik met mijn zelf in elkaar gesoldeerde zender verbinding met andere amateurs. Niet veel later begon ik met mijn eerste voorzichtige programma’s. Disco, Rock, Classics, alles wat ik toevallig aan muziek in huis had, ( ook uit de collectie van mijn ouders ) werd gebruikt. Later bestede ik een groot deel van mijn geld aan muziek, zenders en studio spullen. Ik werd besmet door het radiovirus. Bij de start van lokale radio in Rotterdam, was ik een van de eersten die stond te trappelen om legaal van start te gaan. Via Tuinstad Radio en de Stichting Reactie maakte ik kennis met vele andere stations, ook buiten Rotterdam, waar ik radio programma’s voor ging maken.
Dankzij de Radio leerde ik mijn vrouw Miranda kennen, en daarmee ook de DVN. Inmiddels ben ik al meer dan 10 jaar lid van het DVN Radio Team. En dan nu, is het voorbij. Als ik terug kijk op de afgelopen jaren, dan komen zowel de hoogte als de diepte punten voorbij. Want niets menselijks is ons vreemd.
Hoogte punten voor mij persoonlijk waren toch de Country dag in het Feyenoord stadion. Maar ook dat we Luciele Star naar Nederland haalden. De vele gezellige bijeenkomsten, met carnaval en andere feestdagen, waar de kinderen ook zo van genoten, zijn dierbare herinnerings momenten.
Natuurlijk zijn er ook herinneringen die me verdrietig maken, zoals het plotselinge overlijden van Ome Henk Zuidwijk. Natuurlijk is het overlijden van welke donateur dan ook een verlies, maar van de een raakt het je toch meer dan van een ander. Tegelijk voel ik me weer trots dat ik heb mogen meemaken, hoe groot de opkomst was bij het afscheid van Maartje. Zo groot dat zelfs de medewerker van het rouwcentrum er zijn verbazing over uit sprak. Toen heeft de DVN club zich van haar beste kant laten zien.
De komende tijd zal in het teken van veranderingen staan, samen met Aad de studio ontmantelen en een selectie maken van apparatuur die blijft en van wat er weg moet. En nog wat administratieve afwikkeling. De lancering van de nieuwe web site en het archiveren van de oude. Op 22 juni is er nog een gewone aflevering van Klinkende Klanken te beluisteren, de aflevering van 29 juni zal de laatste zijn en een bijzonder karakter hebben. De dag er na, 30 juni zal het volledige DVN team aanwezig zijn voor een afscheids uitzending.
Een leven zonder Radio is voor mij altijd ondenkbaar geweest. Het is de rode draad in mijn leven. Hoe nu verder? Meer tijd besteden aan het gezin, mijn postzegel verzameling eindelijk gaan uitzoeken? Ik heb niet stil gezeten en plannen gemaakt voor na 1 juli. Op de plaats waar U nu dit leest, komt dan een nieuwe web site vol informatie over New Age, Ambient en Electronische Ontspannigs muziek. Een Nederlands talige site die zich volledig zal bezig houden met informeren en populariseren van deze heerlijke muziek soort. Een communicatie en informatie medium voor luisteraars, artiesten, radiomakers en uitgeverijen.