annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

PostNL afgeleverd pakket met T&T niet aangekomen & CN23

28-02-2012 pakket van 5kg. verstuurd met PostNL naar USA. Op zo'n pakket zit Track&Trace + Aangetekend, is dus te volgen en het kan niet fout gaan...Koper is ongeduldig dus ik controleer T&T en nu blijkt pakket al op 14 Maart afgeleverd maar koper heeft niets zegt hij, terwijl er dus wel handtekening is gezet! Maar weer zo'n Postkoets PostNL formulier navraag formulier pakketzendingen > 3 maanden reactietijd in deze digitale tijd) ingevuld.

Probleem is echter dat ik alleen maar een verzendbewijs heb en geen kopie van de CN23 omdat dat niet meer mag volgens het PostNL agentschap. Op het verzendbewijs staat eigenlijk niets > geen postcode, geen adres, geen ontvanger maar alleen maar de Barcode / gewicht / Verzekerd tot / Bestemming (US!) / verzendkosten. Dit gevraagd aan PostNL;

Heb reed een case lopen, maar waar het me om gaat is dat het verzendbewijs wat ik van PostNl ontvangen geen enkele directe relatie met het adres heeft behalve het land. In het verleden ontving ik als verzender een kopie van de CN23 maar dit schijnt niet langer te mogen van PostNL. Waarom? en als er een goede reden is wordt het CN23 dan niet voorzien van een extra doorslag zodat de verzender ook weet welke details er aan een barcode hangen (zo als adres, inhoud, aantal etc) of vermeld op het verzendbewijs naar welke barcode dit wordt gestuurd. De medewerker van PostNL typt dit in bij het aanbieden van het pakket maar dit staat niet op het verzendbewijs. Als je dus meerdere pakketten per keer / week verstuurd is er geen overzicht meer. Gaarne uw reactie en actie. Dank, Willem

en kreeg volgende antwoord;

Geachte heer van der Kraats,
Hartelijk dank voor uw reactie. Er worden inderdaad geen kopieën meer verstrekt van de CN23 formulieren. De reden daarvoor is bij mij niet bekend. Misschien dat een postkantoor u hier meer informatie over kan geven.

Op het verzendbewijs staan de barcode, eventueel de waarde van het pakket en met welke aanvullende diensten het is verstuurd. Helaas kan ik de verzendbewijzen niet veranderen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van
ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,

Andrea Sijtsma
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten

Helaas geen solide antwoord daar;

- PostNL weet niet waarom er kopie van de CN23 meer afgegeven mag worden

- Postkantoren, die mensen wisten waar ze mee bezig waren!, zijn er niet meer > alleen agentschappen!

- Volgens het agentschap mag het niet meer van PostNL i.v.m. met douane

- Zo als eerder vermeld staat er eigenlijk niets op het verzendbewijs waar je echt wat aan hebt!

- PostNL kan als eigenaar het CN23 niet veranderen van 2 naar 3 doorslagen... klantvriendelijk?!

Was het nu maar de eerste maal dat ik met PostNL in de slag lig. Nee, dit gebeurt te vaak en als het de grens, tegen zeer hoge tarieven, over is intresseerd het ze geen bal meer en schuiven ze alles af naar de forwarder.

Maar in dit geval, pakket is afgeleverd maar koper zegt niets te hebben, zal ik waarschijnlijk wel weer de pisang zijn van Ebay / Paypal (kopersbescherming! 😞 ) en ga ik het afleggen tegen een koper met een feedback van 4 waarvan 2 van mij! Want alle kopers zijn eerlijk!

Hopelijk kan ik e.e.a,. na het 3maands onderzoek van PostNL, nog claimen, aangezien zo'n pakket verzekerd is tot 500 Euro. Of naaien me zelfs daar nog een oor aan?

-- Bewerkt door willemvdkraats op 25 Mar 2012 13:17 CEST
Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

Re: PostNL afgeleverd pakket met T&T niet aangekomen & CN23

Een paar jaar geleden in een soortgelijk geval heb ik geen schadevergoeding van de (toen nog kpn) post gekregen omdat nederland geen overeenkomst met de usa had gessloten mbt aangetekende pakketten en schadevergoeding daarvan (hetgeen er niet bij wordt verteld als je voor veel geld je pakket laat aantekenen). Ik hoop voor je dat sinds ze postnl zijn ze die overeenkomst wel hebben, dat zou je op zich zo bij een postagentschap moeten kunnen navragen. Toen hadden ze nog een dik boek waarin per land alle post-regels-overeenkomsten ed stonden. Geen idee of dat nu nog bestaat. Is bij zo'n cn23 niet de bovenste voor jou trouwens? In voorkomende gevallen bij mij krijg ik de bovenste mee naar huis en ging het duplicaat in zo'n plastic doorzichtig hoesje (maar dat was vorig jaar voor het laatst, dus ik weet niet of dat nu nog zo is).

sterke...

Bericht 2 van 2
laatste antwoord