op 03-01-2011 12:05
Nou de nieuwe tarieven voor 2011 zijn bekend het is er niet goedkoper op geworden laat staan beter.
verzond ik voorheen nog een pakket tot 500 gram naar de UK voor 6,16.
TNT heeft de 500 gram eraf gehaald en veranderd in een pakket tot 2 kg voor een prijs van 8,69 op zich is dit leuk als je pakketten hebt die boven de 500 gram uitkomen anders is het als je verzend naar b.v de USA voorheen kon dat ook tot 500 gram voor een bedrag van 10,45 maar dat is er ook af en kan het alleen nog van 0 tot 2000 gram voor een bedrag van 17,10
Ik heb gezocht maar kan geen pakketservice meer vinden tot een gewicht van 500 gram.
op 07-01-2011 10:11
Nou ik vind het allemaal wel welletjes ik heb net de winkel gesloten, ik moest het vooral hebben van verkoop buiten de EU en dat is gewoonweg niet meer te doen, pakketten vanaf 17,10 en dat is dan nog niet eens aangetekend want dat begint vanaf een bedrag van 25,60 voor een pakket van 2 kg, vorig jaar was het nog mogelijk om een pakket te versturen tot 500 gram maar dat is er helemaal vanaf.
Bedankt TNT!!! Sure we can NOT
op 08-01-2011 20:38
citaat metrijst: "Ik heb gezocht maar kan geen pakketservice meer vinden tot een gewicht van 500 gram."
Juist!
Hier heeft TNT natuurlijk naar de huidige concurrentie gekeken en geconstateerd dat geen andere verzender de tariefopbouw heeft zoals TNT die had in 2010.
De tariefverhogingen zijn natuurlijk te bizar voor woorden.
Het afschaffen van de pakketen tot 500 gram lijkt op de truuk die de mobiele belbedrijven doen met de belminuten (61 seconden bellen = 120 seconden afrekenen) en de parkeergarages (61 minunten parkeren = 120 minuten betalen).
Ik heb hiervan melding gedaan bij de NMa en raad iedereen aan ook melding te doen bij de NMa. De Nederlandse Mededingingsautoriteit bestrijdt misbruik van economische machtsposities.
Hiervan is duidelijk sprake!
Een prijsverhoging voor een aangetekend pakketje van 400 gram naar Duitsland was eerst € 7,70 en nu € 14,30 > een prijsverhoging van 86%. Buiten alle normale proporties!
Ik heb nog geen reactie van de NMa maar ik houd jullie op de hoogte.
Daarnaast helpt het ook om zoveel mogelijk op forums en bijvoorbeeld socialmedia sites als Facebook en Hyves je ongenoegen kenbaar te maken.
Zelf zit ik eraan te denken om vanuit Duitsland te versturen, hoewel dit een uur enkele reis is.... Maar ja, tientallen tot honderden procenten goedkoper!
op 10-01-2011 22:22
De OPTA heeft de nieuwe tarieven voor 2011 akkoord bevonden. Ik weet alleen niet of de OPTA alleen naar briefposttarieven kijkt of ook naar pakkettariven.
NMA is een goed idee. Ik zal daar ook eens naar toe mailen.
Je kan werkelijk nergens terecht voor pakjes buiten Europa anders dan bij TNT Post.
Het meest bizarre prijsverschil is een pakje naar bestemmingen buiten Europa tot 500 gram. Kost nu €17,10. In Duitsland: €3,45 Beiden priority luchtpost.
Bovengenoemd pakje aangetekend: TNT Post €25,60. Deutsche Post: €5,50 met tracktrace.
400% duurder dus. Maar let op: wij willen dit! TNT Post heeft onderzoek gedaan. Hieruit blijkt dat wij dit willen. Zie:
http://twinklemagazine.nl/nieuws/2011/01/pakkettarieven-tnt-post-onderwerp-van-discussie/index.xml
Met dank aan die domme oliebol van de Telegraaf die niet een paar minuutjes van zijn kostbare tijd kon missen om het verhaal te controleren. De genoemde 16,15 kloppen niet en zijn in werkelijkheid dus 25,60.
op 11-01-2011 00:14
TNT kan de binnenlandse tarieven nog steeds niet ongereguleerd verhogen maar de buitenlandse dus wel.
Kennelijk heeft men extra geld nodig om het verminderde aantal ontslagen te financieren.
Het blijft een grof schandaal, deze absurde prijsverhoging.
op 11-01-2011 12:51
het zal mij benieuwen hoevel verkopers het nu voor gezien houden ( althans wat verzenden buiten de EU betreft) ik verzend alleen nog maar binnen de EU
op 11-01-2011 17:18
Ik verzend naar betrouwbare landen met gewone post.
Die kan ook nog bijgeplakt worden.
Maar PayPal is dan geen keuze.
Ik laat de koper kiezen.
op 15-01-2011 06:17
intresant ik doe dat ook
op 24-01-2011 16:18
Ik doe het nu vanuit Duitsland is voor mij maar 15 min rijden. Ik betaal nu 7 Euro tot 1 Kilo voor wereld wijd.
Ik snap het niet dat daar wel betaalbaar is en hier niet
Binnen Duitsland is het 4,60 Euro tot heel veel kilo
op 21-02-2011 00:11
Ik zoek eigenlijk naar alternatieven binnen Europa die goedkoper zijn dan TPG.
Ik moet zeggen dat ik er wel lol in heb om pakketjes van 125 gram in verhuisdozen te stoppen, ze zullen dan ook wrken ook voor die 8,69, maar ik merk wel dat ik lagere biedingen krijg dan voorheen. Het is dan ook flink duurder geworden. Als ik dan de DHL prijzen in Duitsland zie word ik enigzins bedroefd, kijk ik hier bij dezelfde dhl dan is het extreem duur, of kijk ik verkeerd?
mvg
Eric