op 23-01-2015 01:30
Beste mensen,
Ik heb me al een beetje ingelezen en ik denk al wel dat ik er aan ben voor de moeite, maar ik stel toch nog even de vraag. Op maandag 19 januari heb ik het item per briefpost verzonden naar de koper. Zoals iedereen opteer ik voor de goedkoopste verzending aangezien ook de koper niet om aangetekend had gevraagd. Vandaag beweert hij dat hij het item nog altijd niet ontvangen heeft. Hij heeft betaalt via overschrijving. Wat zijn nu voor mij de gevolgen als hij dit blijft beweren? Hij heeft nog niet gereageerd op mijn bericht, maar ik kan al wel inschatten dat zijn volgende stap dreigen met negatieve feedback is. Wat doe ik in zo'n gevallen? Voet bij stuk houden omdat ik weet dat het verzonden is? De koper terugbetalen? Of klagen bij de post? Men kan daar wel een elektronisch formulier voor invullen, ook als de zending niet aangetekend is, maar heeft dat nut?
Ik zie het echt niet zitten om een negatieve feedback te krijgen. En de koper weet al dat ik voor zoiets bang ben. Ik had een fout in de beschrijving staan, en heb dit gemeld aan de koper met de vermelding dat hij van de aankoop mocht afzien als hij wou omdat ik negatieve feedback wilde vermijden. Dat deed hij niet. Ik vind het dus wel heel toevallig dat juist bij deze koper het item kwijt geraakt...
En mocht de negatieve feedback me niet deren, heeft hij juridisch dan een poot om op te staan? Ik veronderstel dat chanteren zowel op Ebay als volgens Belgische wet niet door de beugel kan?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
op 24-01-2015 14:49
als je het niet aangetekend hebt vezonden, kun je niets.
is het geen hoog bedrag, stort ik het altijd terug, maar dan nog, kun je een negatieve feedback krijgen.
maar onder een negatieve feedback, kun je commentaar invullen.
op 26-01-2015 02:33
Ben ik verplicht tot een terugbetaling? Alles lijkt er op dat ik hier opgelicht wordt. Hij was zo snel met klagen dat hij het pakje niet heeft gekregen. Hij was er direct bij om te dreigen met terug vorderen van het geld. Volgens mij kan dat ook helemaal niet aangezien hij via overschrijving betaald heeft. Het hangt dus allemaal af van mijn goodwill. En ik krijg liever een negatieve feedback dan dat ik een oplichter rijker maak.
Ik heb in ieder geval mijn les geleerd. Kopers die enkel een standaardverzending willen en niet extra wensen te betalen voor een aangetekende zending gaan ermee akkoord dat het aankomen van het pakket op eigen risico is dan.