annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wanneer geeft E-Bay de verkoper een keer gelijk?

Koper claimt een niet ontvangen item De zoveelste keer. Heb een bewijs van verzending. En nog verlies ik de claim. Wat voor bescherming hebben wij als verkoper dan? En hoe vaak kan een koper hier mee door gaan. De kopers beloven altijd dat ze het bedrag teruggeven als het pakketje is aangekomen. Nog nooit gebeurt. Deze geintjes kosten me veel geld. Het zal wel eens gebeuren dat er iets niet aankomt maar ik geloof dat er heel veel mee gesjoemelt wordt. Denkt E-Bay daar wel eens aan? Ik heb toch een bewijs van verzending. Waarvoor zal ik het dan nog aangetekend versturen

 

Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

Re: Wanneer geeft E-Bay de verkoper een keer gelijk?

En wat staat er op dat verzend bewijs?

Geen naam, adres etc. Wat bewijst het dan? Helemaal niets.

 

Niet dat paypal de aangetekende service van PostNL erkend, deze staat namelijk niet op naam. Gelukkig weten de buitenlandse kopers dat niet...

Eigenlijk worden alleen de zendingen van Fedex, DHL, UPS  e.d. erkend. Deze staan op naam van de ontvanger. Deze zendingen zijn ook erg kostbaar, DHL daargelaten, die is bijzonder voordelig tegenover vrijwel alle vervoerders voor aangetekende verzendingen tot bepaalde afmetingen en gewicht.

Bericht 2 van 10
laatste antwoord

Re: Wanneer geeft E-Bay de verkoper een keer gelijk?

Aangetekende verzending is alleen voor het gevoel, niet voor de verkopersbescherming.

Zoals al gezegd hebt u daar de dure verzenders met echte tracking voor nodig.

Bericht 3 van 10
laatste antwoord

Re: Wanneer geeft E-Bay de verkoper een keer gelijk?

Aangetekend verzenden (via Post.nl) biedt tot 500 euro verzekering voor verlies, tenminste dat is de belofte. Werkt zo'n verzekering? Is hier iemand met "claim ervaring". 

Bericht 4 van 10
laatste antwoord

Re: Wanneer geeft E-Bay de verkoper een keer gelijk?

Het valt  mij wel op dat het altijd de wat duurdere items zijn die niet aankomen. Vandaag weer 1 Een Duitser terwijl ik het vanuit Duitsland verstuurt. Volgens mij wordt er op dit moment veel fraude gepleegd

Bericht 5 van 10
laatste antwoord

Re: Wanneer geeft E-Bay de verkoper een keer gelijk?

Verstuur je toevallig naar packstations?

Dat is een gebruikelijke bezigheid in duitsland (een soort postbushuisje op straat, pakket wordt daar afgeleverd en ontvanger kan het dan ophalen met een code) Deze packstations zijn echter van DHL en pakketten van PostNL worden in duitsland met Hermes vervoerd. Die kunnen geen pakketten afleveren bij packstations.

Resultaat is een op papier (en met handtekening voor ontvangst) bezorgd pakket. Waar het pakket bezorgd is is echter een raadsel.

 

Oh en verkopers zijn alleen cashcows voor ebay. Denk niet dat je veel kansen hebt om claims te winnen, hoe goed je ook in je schoenen staat. Kopers zijn nog altijd degene die geld in het ebay laatje brengen (want geen koop, geen commissie etc.) en zijn voor ebay dus heilig.

Bericht 6 van 10
laatste antwoord

Re: Wanneer geeft E-Bay de verkoper een keer gelijk?

Ja hoor, dat werkt maar je moet wel een zak engelengeduld en een doos doorzettingsvermogen hebben.

Voor een claim moet je eerst bellen (0900-0570) en dan krijg je een formulier thuisgestuurd. Niet bepaald meer iets van deze tijd!

Na retour zenden (met kopie verzendbewijs en betalingsbewijs) duurt het ongeveer 2 weken voordat je een ontvangstbevestiging met casenummer krijgt per email, het daadwerkelijke onderzoek moet dan nog beginnen. Een onderzoek kan gerust 1-3 maanden duren (langste die ik had was maar liefst 8 maanden!) Binnen 30 dagen behoor je in ieder geval een bericht te krijgen wat de stand van zaken is, heb ik nog nooit gehad 🙂

Bellen en emailen tot je een ons weegt en uiteindelijk krijg je dan je geld terug maar uiteraard alleen als het pakket daadwerkelijk verdwenen is. Vaak word het namelijk alsnog gevonden.

 

.

Bericht 7 van 10
laatste antwoord

Re: Wanneer geeft E-Bay de verkoper een keer gelijk?

Ikzelf heb meerdere malen meegemaakt als verkoper aan duitsland en uk, dat ze (ebay) gewoon de zaak sluiten, klaar!

 

Valt niks meer te halen dan!

 

En Ebay Nederland inschakelen is slechts serieuze antwoorden ontvangen van hun, dat ze een onderzoek instellen blablabla.

 

Ik verkoop gloednieuwe items rechtstreeks van fabriek in gesealde verpakking en nog krijgen kopers gelijk inzake retourneren en geld terugkrijgen.

 

Laatste retour uit duitsland, verzonden op 18 mei, het is nu 25 juli niks ontvangen, Ebay zegt gewoon rustig maar komt echt wel?

Ik verstuur in 2 dagen naat eindgebruiker in duitsland.

 

Geen geld en geen item, terwijl de koper op 1200 artikelen 100% feedback heeft, aan wie kan je nog wel eerlijk verkopen dan op Ebay? En wat blijkt die koper verkoopt zelfde ityems op Ebay Duitsland...............

 

 

Bericht 8 van 10
laatste antwoord

Re: Wanneer geeft E-Bay de verkoper een keer gelijk?

Directe oplossing: blokkeer alle corrupte landen. Heb ik vandaag gedaan. Het zal je wat omzet kosten, maar ik heb het zelfde probleem en ik ben het helemaal zat.

Grootste probleem landen: sowieso het hele Oostblok mijden als de pest. Rusland gaat in 75% van de gevallen wel goed. 

In Europa nog nooit echt een probleem gehad. Engeland, Amerika, Duitsland nooit problemen. Voor de rest blokkeren: afganistan en al die andere corrupte buurlanden en landen die echt ver weg liggen. Heb problemen gehad met Vietnam, HongKong, dat soort landen. Als je kijkt in het lijstje met landen dat je kunt blokkeren, kun je aan je onderbuik wel aanvoelen waar de problemen mogelijk liggen. Maar nogmaals, het oostblok is een drama, En ja, de koper krijgt altijd gelijk, wat je ook aan bewijs aanvoert. Het is frustrerend.

Bericht 9 van 10
laatste antwoord

Re: Wanneer geeft E-Bay de verkoper een keer gelijk?

Absoluut! Er is een groeiende groep mensen die in de gaten krijgen dat kopers bij een claim (met name op dure items) toch wel gelijk krijgen. Pakket gewoon ontvangen en dan een claim indienen. Dit kun je voorkomen diir vooraf aan zending een foto van het pakket te maken en direct op te sturen. Dit bewijst niet dat het is opgestuurd, maar kan corrupte kopers zich er van weerhouden een ontrechte claim te maken.

Doe er voor de vorm een ingewikkeld uitziend (niets zeggende) foto bij met een track n trace code. Kost niets maar werkt psychologisch prima. 

Ebay komt niet op voor de verkoper, dan doen wij het zelf wel.

Bericht 10 van 10
laatste antwoord