annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe verkopers op ebay pas op!

Als nieuwbakken verkoper dacht ik even een artikel te verkopen op ebay.com. Dit lukte prima, ik mocht wel 50 artikelen gratis inbrengen. Helaas werd ik na de verkoop ruw wakker geschud. 10% mocht ik even aftikken bovendien wilde de koper het produkt asap hebben dus spoedzending had me ook al bijna 10% gekost. Daarbij was ik op een voorstel van de koper ingegaan om 7% van de vraagprijs af te halen. Paypal had zoals gebruikelijk net even een andere koers van de dollar als mij en berekende bovendien kosten en dat was nog eens - 4 royale procenten. Een aantal zaken heb ik bewust geaccepteerd. Maar een aantal ook niet en daarvoor wil ik andere nieuwe verkopers waarschuwen. Neem eerst 1 of 2 dagen de tijd om alle voorwaarden van ebay en Paypal uit te pluizen anders loop je tegen vette teleurstellingen aan. 

Als klap op de vuurpijl kreeg ik op mijn vraag aan ebay over deze gang van zaken als “geautomatiseerdvertaalmachine” antwoord dat de kosten bestonden uit een 10% fee en 21% btw. Ja u leest het goed 21% btw over de verkoop van een gebruikt artikel. U zult begrijpen dat ik deze meteen teruggevraagd heb.

 

Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

Re: Nieuwe verkopers op ebay pas op!

Dit is heel normaal hoor. en staat ook netjes vermeld.

Bericht 2 van 2
laatste antwoord