annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Koper zegt defect, verkeerd item deel refund en dan ineens full refund blabla

Hallo,
Ik ben sinds 2002 lid van ebay en sinds 2011 verkoop ik autospullen op ebay.
Ik heb een aanbieding erop staan van een lmm sensor die ik aanbied voor 23GBP en men kan een bod doen, De beste koper had een bod van 20GBP gedaan ex verzendkosten dus akkoord. Ik heb het netjes getest voor verzending , goed verpakt , tracking erop etc.
Alles goed zou je zeggen.

Nu claimt de koper dat het product op dag 1 na onvangst dat het product niet klopt: Kleur van printplaat is anders dan op de voorbeeld foto. Nou daarin had de koper gelijk gezien ik per 1-1-2016 een update van het product verkoop welke aangepast is en dus een andere kleur printplaat heeft, als het ingebouwd is zie je het geen eens. Oke heb ik gezegd mijn fout, weet je voor het ongemak wil ik je wel tegemoet komen voor een paar euro. Echter eiste de koper direct de helft van zijn geld terug, beweert allerlei dingen die niet kloppen.

Nu had ik netjes een voorstel gedaan vanuit mijn kant van deel refund , korting op volgende aankoop of een sticker gratis die ik ook lever. Voorstel wordt afgewezen en nu ineens zegt hij, Onderdeel is defect, past ineens niet meer op zijn wagen , apart want hoe weet je dan dat het defect is! En als je twijfels of het past dan eerst contact opnemen met verkoper, en eist hij full refund en het product houden!

Nu ben ik er een beetje klaar mee, en het lijkt erop alsof deze koper mij gewoon wil oplichten, ik dadelijk mijn geld, product, ebaykosten en verzendkosten kwijt ben!

Wat kan ik het beste doen? Mijn ervaring is dat ebay te weinig doet om zijn of haar verkopers te helpen hierin, ik breng iedere maand 100/150 euro in het kastje bij ebay maar de support is ver te zoeken 😞

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Re: Koper zegt defect, verkeerd item deel refund en dan ineens full refund blabla

Laat de klant het artikel retour zenden op eigen kosten en zeg dat je na ontvangst van het retour gezonden artikel het aankoopbedrag retour stort.

En anders geen geld retour.


 

 

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Re: Koper zegt defect, verkeerd item deel refund en dan ineens full refund blabla

Dat heb ik al vele keren aangeboden, echter weigert men dat, resultaat ze openen een case, en 9 van de 10 keer ben je dan je geld, product en goede naam kwijt doordat zo`n oplichtiger je probeert te naaien....
Wat opvalt is dat het nu 2x achter elkaar is binnen 2 weken van elkaar en ze hetzelfde reageren dus mogelijk onderling besproken...
Jammer dat je als verkoper op ebay weinig beschermt wordt hiet tegen.....

Spoiler
 
Bericht 3 van 3
laatste antwoord