op 15-01-2011 17:44
Hallo,
Al maandenlang heb ik last van een verkooplimiet die ingesteld is door eBay. Ik plaats dan advertenties zowel op ebay.nl als op ebay.co.uk en bij beide heb ik last. Ik krijg het volgende bericht als ik meer dan 4/5 advertenties wil plaatsen:
"Hierbij delen we je mee dat je met je eBay-account op dit moment geen nieuwe aanbiedingen kunt maken. Soms stellen we verkooplimieten in voor bepaalde accounts. Daarmee willen we de integriteit en veiligheid van eBay waarborgen."
Ook ben ik al maandenlang bezig met de klantenservice van eBay, die natuurlijk elke keer minstens 1 week nodig heeft om mijn reactie te lezen. Uiteindelijk moest ik dus mijn gegevens doorgeven om te verifiëren en zou de limitering opgeheven worden. Daarvan heb ik ook bevestiging gekregen dat het opgeheven is, maar dat is dus NIET gebeurd.
Natuurlijk weer mailen met eBay, krijg ik als reactie terug dat ik een advertentie heb kunnen plaatsen en dat mijn probleem opgelost zou zijn. Nee eBay, mijn probleem bestaat nog. Ik kan wel advertenties plaatsen, zij het beperkt. Daarom heet het ook limiet...
Het lijkt in ieder geval op een gebed zonder eind.
Wat moet ik in hemelsnaam doen als je er met klantenservice niet uitkomt?? Moet ik dan maar brieven gaan schrijven naar de directie? Dit komt in ieder geval niet echt professioneel over van eBay.
Hoor graag ideeën. Bij voorbaat dank.
op 15-01-2011 20:34
ebay uk kan je bellen, doe dat eens, dam spreek je direct met een medewerker die je kan helpen.
op 24-09-2011 22:51
Ik heb sinds september met hezelfde probleem te maken. Een verkooplimiet tot maximaal 500 euro of 10 objecten eveneens tot 500 euro? Hemel en aarde bewogen om de verkooplimiet op te heffen via Ebay NL. Echter krijg ik geen of onduidelijke standaard emails terug die mij niet verder helpen. Wanneer ik inlog op mijn account kan ik een hogere verkoopliniet aanvragen door op een link te klikken. Ik moet dan weer inloggen waarna ik een melding krijg dat deze optei niet beschikbaar is voor Ebay NL. Ook heb ik Ebay USA gebeld maar daar kom ik ook niet verder mee omdat je iemand aan de lijn krijgt met een amerikaans spraakgebrek waardoor je de helft maar verstaat. Ebay Belgie ook gebeld maar daar zat iemand die totaal onwetend was en mij dus niet kon helpen omdat ik een Hollands Ebay lid ben. Verder een aantal keren online gechat met Ebay UK maar die verwijzen mij weer naar Ebay NL en kunnen niets voormij betekenen. Idem voor Ebay Duitsland die ik telefonisch benaderd heb en mij het advies gaf om het probleem via Email te melden met de juiste topic.
Gek word je er van! Ebay Nederland is ook niet telfonisch te bereiken. Wat kan ik nog meer doen. Mijn feedback score is 100% dus daar kan de opgelegde verkooplimiet niet aan liggen.
op 26-09-2011 22:39
op 27-09-2011 00:19
Voor de 4e keer een bericht gestuurd en weer de standaard antwoorden terug die helemaal niets met mijn vraag te maken heeft. Gek word je ervan!
op 28-09-2011 21:33
Eindelijk een persoonlijk antwoord terug waarin wordt bevestigd dat ze mijn verkooplimiet bij uitzondering handmatig zullen verhogen (heb ik helemaal niet om gevraagd, maar goed) maar pas nadat mijn gegevens worden geverifieerd. Ik moet ze dus mijn persoonlijke gegevens doormailen. Vervolgens krijg ik een bericht terug (ander persoon) dat ze me bedanken voor het doorgeven van de gegevens en dat ik nu weer via Ebay kan kopen en verkopen. WAT? Dat kon ik toch al, zij het met een limiet? Ik snap er nu echt niets meer van. Antwoord op mijn concrete vraag waarom mij deze limiet is opgelegd krijg ik niet en ook niet waarom ik na inloggen de bekende melding krijg dat "deze functie niet beschikbaar is voor Ebay NL' (verkooplimiet verhogen). Ben ik nu de enige die "getreiterd" wordt door NL Ebay en waarom?
-- Bewerkt door leslienelwan op 28 Sep 2011 21:35 CEST
op 30-09-2011 05:03
Heb je een creditcard aan je eBay-account hangen? Zo niet, dan ligt daar waarschijnlijk het probleem.
op 03-10-2011 22:38
Ik gebruik een CC via PayPal dus daar ligt het dus niet aan. Inmiddels weer een email gestuurd maar ze antwoorden gewoon dus niet meer. Wat kun je nog meer doen. Ebay.com benaderen?
Wel eens geprobeerd ze te bellen? Je verstaat er dus echt niets van. Ebay.com is alleen te benaderen via telefoon. Ebay.UK via telefoon, chat en email. Ebay.de ook via deze 3 methodes en Ebay.be ook via een telefoonnummer maar daar werden mij dingen toegezegd die ze niet waar kunnen maken. Hopeloos!
op 08-10-2011 21:28
Ik heb weer een poging gedaan om Ebay US telefonisch te benaderen en dit keer ging het goed! Ze begrijpen niets van de situatie en hebben mijn account nagekeken en me geclassificeerd als een goede Ebay verkoper/koper en ze en staan me dan ook in alles bij.
Ik dien ook een klacht (appeal) in richting Nederlandse Ebay customer support op de manier zoals ze hun klanten benaderen door of niet te reageren of je af te schepen met standaard antwoorden of antwoorden waar ik helemaal niet om gevraagd heb. De laatste berichtgeving die ik van hun heb gekregen is dat ik me ineens schuldig maak aan verkoopfraude en daarom de verkooplimiet heb opgekregen???? Enig uitleg hierbij wordt niet gegeven! Belachelijk. Ik begrijp er ook helemaal niets van. Of kan het zijn dat anderen me proberen een loer te draaien, zou dat ook nog mogelijk zijn?
op 21-11-2011 23:50
Inmiddels weer een maand verder en nog steeds geen actie.
Wel een bericht terug gekregen dat ze hun excuus aanbieden vanwege het feit dat ze gesuggereerd hadden dat "fraude" de oorzaak zou kunnen zijn. Mijn probleem wordt WEER voorgelegd maar dan hoor je weer niets. Nog steeds weet ik dus niet waarom mij een verkooplimiet is opgelegd. Het lijkt wel een treitercampagne van Ebay NL. Mijn feedback is 100%, ik snap het niet meer.... Kan moderator Martijn mij misschien helpen wat er aan de hand is. Ik heb mijn verkoopactiviteiten voorlopig maar stilgelegd, ben gelukkig niet afhankelijk van de verkoop via Ebay, da's dan weer een voordeel. Verdienen doen ze aan mij dus voorlopig niet meer.