annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Auction annuleren, bieder boos!

Beste mensen,

Ik ben vooral actief op Ebay als koper, maar af en toe bied ik zelf een product aan als verkoper. Ik zou jullie advies op prijs stellen:

Ik had een aanbieding gemaakt, en iemand uit de UK had hierop geboden. Toen mijn man erachter kwam dat ik een oude blouse van mijzelf ging verkopen, vond hij dat heel jammer, de blouse had sentimentele waarde voor hem en vroeg me hem niet te verkopen. Ik was erg verbaasd, maar hij meende het en om een lang verhaal kort te maken: ik heb de aanbieding geannuleerd. Nadat ik de reden heb opgegeven op Ebay heb ik de bieder een email gestuurd met een korte uitleg en 'my apologies for the inconvenience'. Deze bieder had mij eerder een mailtje gestuurd met een vraag over de maat. Nu krijg ik een reactie dat het 'absolute nonsense and bullshit' is en ze een complaint gaat indienen bij Ebay. Ik mag haar ook vergoeden voor de tijd en moeite die ze heeft gedaan en dan ziet ze af van de klacht.

Wat vinden jullie hiervan? Is dit terecht? Ik vind het echt vervelend voor de bieder, had dit zelf ook niet zien aankomen en heb een eerlijk mailtje gestuurd ter informatie. Zij heeft mij eenmalig een kort mailtje met een vraag over de lengte van de blouse gestuurd, en that's it. Is haar reactie redelijk? Heb ik me inderdaad schuldig gemaakt aan "bad ebay conduct" zoals zij stelt?

Dank voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,

Christiane

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Een veiling houdt dus in:

om het objekt onvoorwaardelijk ongeacht de uitkomst

van de veiling aan de hoogste bieder toe te kennen.

en natuurlijk is bieder hier terecht boos.

die heeft dus hier voor Jan met de korte achternaam

zitten bieden.

Ja en de bieder op je veiling die nu met ebay kontakt kan volgens

mij ook zijn of haar tijd beter besteden, de kans dat ebay

daadwerkelijk iets doet is te verwaarlozen, het is mij

ook wel overkomen dat een verkoper het objekt

annuleeert, en die verkoper was dus mij als bieder kwijt.

groetjes en een prettige dag,

Niek

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

De reactie van de bieder is overdreven, u heeft zelfs nog het fatsoen gehad om een mail te sturen en dat was u niet eens verplicht!

U heeft conform de regels van eBay gehandeld en de aanbieding met opgaaf van reden geannuleerd.

Dat de bieder boos is kan best wezen maar u bent geenzins verplicht de bieder op wat voor wijze dan ook te compenseren! dat de bieder zegt dat zij tijd en energie hierin heeft gestoken is flauwekul want zeg nou zelf hoe lang duurt het om een mail te schrijven/lezen en om ergens op te bieden.

Over een klacht hoeft u zich verder ook geen zorgen te maken want u heeft immers volgens de regels van ebay gehandeld!

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Beste Niek,

Dank voor je reactie!

Ik snap dat de bieder niet blij is, en daarom heb ik ook nog een persoonlijke mail gestuurd. Ik heb ter goeder trouw gehandeld en mijn best gedaan eea fatsoenlijk te regelen. Als echter blijkt dat mijn gedrag 'againt ebay conduct rules' is, zoals zij zegt, dan maak ik mijn vergissing uiteraard graag ongedaan.

Jij ook een fijne dag!

Hartelijke groet,

Christiane

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Beste enschede39,

Hartelijk dank voor uw reactie!

Fijn om te horen dat ik volgens Ebay regels heb gehandeld, dat was ook mijn intentie. Ik heb, voor ik de aanbieding geannuleerd heb, wel eerst op de site gekeken of dit ook volgens de regels was, en die indruk kreeg ik toen wel, anders had ik het niet gedaan.

Ik schrok eerlijk gezegd wel wat van de toon van de reactie die ik kreeg, hoewel ik haar teleurstelling wel begrijp. Ik zou daarnaast ook niet goed weten wat ik zou moeten aanbieden ter compensatie, want ik denk ook dat ze gezien haar eenregelige vraag vooraf aan mij niet meer dan 5-10 minuten aan mijn aanbieding kan hebben besteed.

Als onervaren verkoper is het fijn dat jullie zo meedenken, dank daarvoor!

Hartelijke groet,

Christiane

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Uw bieder probeert naar mijn bescheiden mening een slaatje te slaan uit uw onervarenheid als verkoopster! eBay zelf biedt de mogelijkheid om een aanbieding vroegtijdig te beeïndigen met bv de reden dat het artikel niet langer te koop is dus ik zou me er verder niet meer druk om maken, u heeft volgens de regels gehandeld en zelfs nog een mailtje verstuurd!

Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Nogmaals dank voor jullie bijdragen. Ik heb inmiddels nog een mailtje gekregen van de bieder, en daarin herhaalt ze nog even dat ze mijn uitleg 'utter nonsense' vind, dat ik een 'total disgrace' voor Ebay ben en dat als ik die blouse aan heb (die zij nu misloopt) niemand aan de buitenkant kan zien dat ik een -volslagen verdorven karakter- heb...

Fijne feestdagen allemaal!

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

ik zou zeggen tegen die gefrustreerde bieder "get a life" en maak je er verder niet druk om er zijn nu eenmaal mensen die een beetje doorschieten!

Bericht 8 van 8
laatste antwoord