annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

retour beleid prive verkoop

Hoi,

Ik heb vorige week een tweedehands lens verkocht. Alles is betaald en verstuurd en nu wil de persoon zijn geld terug omdat de lens volgens hem niet scherp is en niet goed is. Maar hij weet dat toch dat het geen NIEUWE lens is ....zijn voorstel is om de lens terug te sturen (op mijn kosten ;-( en ik moet het geld terug betalen.

Wat te doen?

Dit is voor mij allemaal nieuw.

Bedankt.

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (4)

Antwoorden (4)

Lijkt me hier meer de vraag of je zelf goed weet wat je hebt verkocht. Als de lens een mankement vertoont, dan zou ik zelf als koper ook beslist mijn geld terug willen + alle verzendkosten. Heb je de lens in het verleden zelf gebruikt? Het lijkt er op dat je niet precies weet wat je hebt verkocht, omdat je het argument gebruikt dat het geen NIEUWE lens is. En dat is natuurlijk geen argument, want een tweedehands lens moet gewoon goed zijn, tenzij je aangeeft wat er mis mee is. Het is voor de koper ook een flink bedrag.....

Alles staat of valt of er met PayPal betaald is.

Is dat zo wacht dan de claim van PayPal af.

Als die door de koper gedaan wordt bevriest PayPal de betaling of zet je account in de min.

De koper moet dan voor eigen kosten het item terugsturen.

Kan de koper een bewijs van ontvangst aan PayPal overhandigen of als PayPal daar niet goed naar kijkt danwel er door de koper een optie is gekozen dat er geen terugzending nodig is, dan ben je het geld kwijt danwel moet je je PayPal account aanvullen voor dat bedrag. Anders misschien niet.

Als er niet met PayPal betaald is zou ik persoonlijk het er bij laten. Reken dan op een negatief.

bedankt voor je antwoord maar het gaat om een bedrag van 290 euro en de verzendkosten zijn 30 dus ik denk dat hij niet accoord gaat met de helft 😉

IK vroeg me alleen af OF je het moet accepteren dat hij het geld terug krijgt?

of dat het is verkocht is verkocht?

Dank

De koper dient de verzendkosten voor het terugsturen zelf te betalen, maar ja tegenwoordig kan je dan een negatief verwachten, als er betaald is via PP dan zegt PP ook dat de koper de kosten zelf moet betalen en dan nog met handtekening voor ontvangst tja en dat wil een koper niet natuurlijk daarom probeert hij/zij het op deze manier.

Doe een tegenvoorstel! bied de helft van de aankoopkosten aan en de koper kan het item houden dan ben je van de rompslomp af van het terugsturen.

Een vraag stellen