op 16-11-2011 21:31
Ik had een prachtige sony minidisc recorder-player wel tweede hands maar een enkele keer gebruikt te koop gezet.
Een bod uit duitsland ,ok hij wilde hem DOLGRAAG kopen.Transactie ging heel traag en ik had even mijn twijfels of hij hem nog wilde hebben , maar goed uiteindelijk betaalde hij.
N krijg ik een mail dat hij zijn geld terug wil daar de sony onder de krassen zit zowel bovenop als op het display!! Dit is totaal onwaar , onmogelijk zelfs. Of zijn geld terug of hij wil de helft van zijn geld terug 80 euro.Kan dit alles zomaar? Ik had de wel of geen retourbutton niet geactiveerd, helaas maar toch.Ik verkoop regelmatig op ebay en marktplaats maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. ik heb een melding gemaakt bij customer service.
Weet iemand hoe je hier verder mee om moet gaan , ik zeg verkocht is verkocht. Hij ziet er prima uit , hij werkt alsof hij zo uit de doos komt dus waarom weer terug nemen?
Ik wil jullie allen bedanken voor de snelle en nuttige reacties , ik heb net een mail terug gezonden dat het onmogelijk is dat er volgens zijn zeggen zoveel beschadigd kan zijn. Ik zou ook als eerste reactie juist foto s sturen..maar goed . Ik sta voor mijn produkt en geld terug..of de helft maar willen betalen...no way!
En het was zeer zorgvuldig verpakt , geen twijfel over mogelijk.
Wel erg dat er toch mensen zijn die truukjes willen uithalen op dit soort sites.
Ik zou het niet in mijn hoofd halen.
Nogmaals bedankt!!!
Claimen voor niet ontvangen is in bijna alle gevallen succesvol, zelfs als er een trackingnummer is.
En er hoeft slechts een trackingnummer te worden opgegeven naar het juiste adres om voor teruggave in aanmerking te komen wegens niet ontvangen.
Ook dit antwoord is weer helemaal niet nuttig.
@4, het is nog helemaal nietf gezegd dat de verkoper zijn geld kwijt is als de koper de 'pay-pal' spelregels goed kent. Er van uit gaand dat een minidisc speler groot is, dus met een track-trace verstuurd (jah jah, aannames) dan kan hij niet claimen als niet ontvangen. Wel als niet als omschreven maar dan moet hij het weer retour sturen. Is een foto-tje sturen een stuk eenvoudiger.
En waarom zijn de bijdragen van mij en pollywob door 2 mensen als niet nuttig omschreven? Ik zie maar 1 bijdrage daarna, dus blijkbaar is er iemand die het niet nuttig vind maar niet zelf een nuttigere bijdrage weet aan te dragen. Ben benieuwd
Het enige belang in deze is of er met PayPal is betaald.
Zo nee, dan hoeft u verder niets te doen.
Zo ja, dan bent u uw geld kwijt als de koper weet hoe en hoeft u ook niets te doen.
Uiteraard kunt u van alles gaan doen zoals reageren of verzoeken om foto's of wat dan ook. Maar dat heeft verder geen zin.
Met Abeldoorn eens.
Laat de koper maar foto`s sturen met daarop goed zichtbaar waar de beschadigingen zitten.
Ik ga ervan uit dat je het goed hebt verpakt en het dus goed moet zijn aangekomen.
Geen geld terug sturen voor je bewijs hebt.
Als je van ezelf overtuigd bent dat het prima in orde is dan kun je op zijn hoogst een negatief feed-back krijgen van de koper voor ontevreden, maar dan beantwoord je die gewoon met jouw mening eronder.
Is missschien niet leuk, maar we hebben de eerste negatief allemaal overleefd 😉
Succes
Goeie vraag, waarom zou de koper het weer terug willen sturen. Of...hij is echt beschadigt (bijv. door slecht in te pakken of door niet zo nauwkeurig te zijn in je omschrijving)... of de koper probeert op deze manier nog wat extra 'korting' te bedingen .. of hij heeft zelf een identiek apparaat en wil zijn kapotte versie voor die van jou omruilen.
Ik zou vragen of hij jouw foto's wilt sturen van het apparaat zodat je kan zien of er inderdaad schade is en of het inderdaad het zelfde apparaat is. En dan weer verder zien hoe die reageert.
Succes