annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

diepte punt voor eBay

Helaas, een diepte punt voor eBay...

 

Een koper beschuldigde mij van oplichting. Ik zou 1 van de gekochte items voor een betere prijs hebben verkocht aan iemand anders. Ik gaf aan dat het slechts een foutje was aangezien ik de ring hier had gevonden. Ik heb direct het geld terugbetaald aangezien het mijn fout was.

De koper geeft mij een negatieve feedback met de mededeling: Dishonest seller. He refuses to send topaz ring you have purchased.

Helaas komt dit niet overeen met de werkelijkheid.

Ik heb geprobeerd tot een oplossing te komen. Mijn voorstel: Ik betaal ook de geleverde goederen terug (20 euro) en stuur de ring die miste gratis op. In ruil past koper de feedback aan. De feedback is mij uiteraard waardevoller als de 20 euro van het object.  Koper ging akkoord. Ik heb betaald en mijn feedback aangepast.

Na de betaling wenste de koper nog meer geld, eerst 35 euro, daarna nog eens 10 en daarna nog eens 45 euro, bij elkaar 90euro bovenop het reeds terugbetaalde en een lijst met objecten die momenteel online stonden die hij ook nog wilde hebben. De objecten wilde meneer per express toegestuurd krijgen (44 euro!) Hier ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan.

 

Het kan aan mij liggen maar dit is regelrechte chantage. Vol goede moed eBay verzoeken in te grijpen. Dit omdat feedback chantage verboden is. En wat zegt eBay: we kunnen niets doen! Wat een grap! Ze draven weer eens door met die mooie kopersbescherming. Het is beschamend hoe eBay deze koper de hand boven het hoofd blijft gehouden. Ik als verkoper ben dus vogelvrij en iedereen kan mij ongestraft chanteren met feedback. Kom op eBay! En dan hoog van de daken schreeuwen dat ze de site eerlijk en veilig willen houden...

Ik ben diep terleur gesteld in eBay. Een verkoper moet aan de meest idiote voorwaarden voldoen, krijgt voor elke **bleep** een draai om de oren en een koper kan en mag alles...

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

diepte punt voor eBay

U had het beter bij de negatieve feedback kunnen laten, die kan ook gebruikt worden ter promotie zoals u bij de desbetreffende ook hebt gedaan. Nu is het van kwaad tot erger. Een negatieve feedback gever laat zich het beste blokkeren en afschrijven.

en eBay, ja die doet alles voor eBay en dus niets voor U en de rest is marketing.

De natuurlijke volgorde van gelijk hebben: eBay, PayPal, koper en tenslotte de verkoper.

Maar niet getreurd, u als verkoper staat weer wel vooraan in de rij van betalers.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

diepte punt voor eBay

Ik snap wel dat dat makkelijker is etc. maar moet je alles maar pikken? Moet je je werkelijk maar laten afpersen omdat eBay er geen ruk aan doet? Dat zou de omgekeerde wereld zijn!

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

diepte punt voor eBay

Gezien het gegeven dat eBay u als verkoper niet zal helpen is het beter niet op een negatieve feedback te reageren.

In ieder geval geen verdere deals sluiten waarvan u de uitkomst niet weet. Alleen de eerste negatieve feedback is vervelend, daarna went het. Deze koper kreeg het idee dat er wel meer te halen viel daarom ging die door.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord