Is het mogelijk om bepaalde verkopers te filteren bij toekomstige zoekresultaten? Bijvoorbeeld door ze op een lijst te zetten dat je van die verkoper niks meer wilt? Nu gebeurd het me nog wel eens dat ik bied op een item van een verkoper waarmee ik in het verleden slechte ervaringen heb gehad. Iemand tips?
Als een verkoper zijn object voortijdig beeindigd zonder geldige reden,waarschijnlijk heeft het object ,met een startprijs van een euro, niet het beoogde resultaat gehad.
de verkoper heeft hetzelfde object een week later weer te koop aan geboden voor een "nu kopen "prijs
Heeft iemand hier ervering mee?
Hoe moet ik dit oplossen
Geldige redenen om een aanbieding voortijdig te beëindigen zijn onder meer:
Het object is niet meer te koop.
Er stond een fout in de startprijs of de minimumverkoopprijs.
Er stond een fout in de aanbieding.
Het object is verloren gegaan of beschadigd.
Opmerking: Het annuleren van biedingen of het wijzigen van aanbiedingen met bieders maximaal 12 uur voor het aflopen van de veiling, leidt tot slechte koopervaringen en kan het vertrouwen in de handelsplaats schaden
Ja en daar maakt de verkoper dus een keus uit, en wie controleert of dat werkelijk zo is, juist! niemand want het is niet te controleren.
Dus wat is het probleem nu?
Het probleem is dat hij hetzelfde object weer te koop aanbied!!
het is dus niet verloren gegaan, er was geen minimum verkoopprijs,er stond geen fout in de aanbieding, er wordt dus doodleuk weer aangeboden!!!
Het probleem is dus dat dit geen EERLIJKE verkoper is!!
Trouwens waarom zou de verkoper niet eerlijk zijn of baalt u dat u een koopje bent misgelopen?
Misschien heeft de verkoper zich wel verkeken op de interesse in het product en daarom besloten het item te verwijderen.
Valt ook onder fout in de startprijs
2 minuten beeindigd voor afloop? Wist niet dat dat kon volgens mij mag/kan dat maar tot maximaal 12 uur voor afloop van een aanbieding.
Maar goed feit is dat de aanbieding is beeindigd, ik zou me er niet langer druk over maken, eerlijk is het misschien niet maar je veranderd er niets meer aan.
Als er minder dan 12 uur resteren en het object een uiteindelijke biedprijs heeft, inclusief een bod dat de minimumverkoopprijs heeft gehaald, mogen verkopers geen wijzigingen meer maken in de aanbieding. Het volgende is bijvoorbeeld niet toegestaan:
Het object voortijdig beëindigen. Verkopers mogen biedingen, maar niet het object annuleren.