annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mijn negatieve feedback is verwijderd: waarom?!

Ik heb negatieve feedback gegeven aan een verkoper die je probeert er in te luizen met onredelijke verzendkosten. Die negatieve feedback is verwijderd. Ik neem aan op initiatief van de verkoper. Daar heb ik twee vragen over:

1. Hoe kom ik achter de EXCATE reden dat mijn feedback is verwijderd? Dus niet die lijst met lagemende redenen van eBay zelf.

2. Hoe heeft de verkoper dit voor elkaar gekregen? Ik krijg het nl. maar niet voor elkaar om contact te krijgen met eBay (e-mail).

Groeten,

Michel

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Re: Mijn negatieve feedback is verwijderd: waarom?!

Wat was het exacte commentaar wat je geschreven had bij de negatieve feedback?

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 11 van 16
laatste antwoord

Iets in de trend van "Avoid. Seller uses classic trick of overcharging shipping costs".

Bericht 12 van 16
laatste antwoord

eBay willigt verzoeken tot feedback verwijdering in als er sprake is van een risico voor verminderde opbrengst.

Dat deze verkoper niet de gecombineerde verzending toepaste was al op voorhand duidelijk.

Uw waarschuwing om deze verkoper te mijden verlaagt de opbrengst voor eBay/Paypal. Dat is de ware zonde.

Meestal zijn verkopers de klos met de zogenaamde kopersbescherming bijvoorbeeld, nu bent u het (een beetje). Echte schade hebt u namelijk niet geleden.

eBay legt nooit verantwoording af van gedane acties, daar hoeft u dan ook niet om te vragen.

Wees liever wat aardiger, tenslotte wist u op voorhand wat de verzending zou zijn.

En die onzin van, er zit maar een postzegel van zoveel cent op.. Verzendkosten zijn alle kosten die gemaakt moeten worden om te verzenden. Weet u bijvoorbeeld wat PayPal kost?

Bericht 13 van 16
laatste antwoord

Beste Kopersbescherming,

Bedankt voor de verduidelijkingen. 🙂 Ik snap nu beter waarom mijn commentaar verwijderd is. Maar...

1. "eBay willigt verzoeken tot feedback verwijdering in als er sprake is van een risico voor verminderde opbrengst."

Dat is waarschijnlijk waarom de feedback is verwijderd. Echter, elke negatieve feedback leidt in principe toch tot vermindering van opbrengst?

2. "Dat deze verkoper niet de gecombineerde verzending toepaste was al op voorhand duidelijk."

NEEN. De hele zaak DRAAIT hier juist om. Er was via eBay mail beloofd de te veel betaalde verzendkosten voor het 2e item terug te storten. Echter, men stortte de kleine hoeveelheid kosten voor het eerste item terug. Voor de duidelijkheid: beide items waren exact gelijk. Voor de een werden echter redelijke verzendkosten gevraagd, voor de ander bespottelijk onredelijke kosten.

3. "tenslotte wist u op voorhand wat de verzending zou zijn"

Van te voren was een factor 4 minder afgesproken! En waar ik vandaan kom maakt belofte schuld: beloofd is beloofd en eerlijk is eerlijk. Ben je expres van te voren niet eerlijk dan ben je wat mij betreft een oplichter.

4. "Verzendkosten zijn alle kosten die gemaakt moeten worden om te verzenden. Weet u bijvoorbeeld wat PayPal kost?"

U snapt de essentie van het geschil niet. Voor item 1 werd  1,50 Pond gevraagd en voor exact zo'n zelfde item van dezelfde verkoper ineens 4,50 Pond. Hoe kan het nu de ene keer 1,50 en de andere keer 4,50 zijn? Dat kan dus gewoon niet en ik heb dan ook van te voren contact opgenomen met de verkoper om mij er van te vergewissen dat ook voor het 2e item de gebruikelijke verzendkosten zouden worden gerekend. Als een gecombineerde verzending mogelijk zou zijn vond ik dat helemaal mooi. Maar het ging om: gelijke items + gelijke verkoper = gelijke verz.k.

Asl de verkoper mij niet van te voren had beloofd dat de "rare vergissing" kosten teruggestort zouden worden dan had ik niet geboden iop item 2. Snapt u het nu eindelijk? Er is eerst iets beloofd, toen heb ik het item gekocht en daarna weigerde de verkoper zich aan zijn afspraak te houden met een raar argument. Ik noem dat misleiding en dus oplichterij.

En of het nu om 10.000 keer 1 Euro of één keer 10 Euro gaat doet er niet toe. Misleiding is misleiding. Vergeet niet dat de verkoper in kwestie honderden van dit soort items per maand verkoopt. En hij rekent NIET de (shipping en handling) kosten die gemaakt móeten worden: hij maakt gewoon geen winst op de items maar verdient drie-dubbel (i.vgl.m. zijn collega's op eBay) op de "verzend kosten" die hij rekent. Dat noem ik oneerlijk zaken doen en op deze manier verliezen eBay en Paypal juist veel meer dan die ene oplichter.

Ik heb het al eerder gezegd: ik ben absoluut niet de enige die helemaal klaar is met dat gemier van eBay-ers met verzendkosten. Idereen gaat naar Amazon toe omdat die nu ook voor NL nul Euro verz.k. rekenen. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Met die eBay verkopers nooit. 😞

En zo lijden de ter goeder trouw verkopers (waar er erg veel van zijn) onder de paar rotte eBay appels. Maar of je een goede verkoper of een  slachte hebt weet je dus pas NA betaling, want negatief commentaar wordt verwijderd. eBay schiet zichzelf op deze manier in de tenen. Zeer dom hoor.

Bericht 14 van 16
laatste antwoord

Het zit u wel hoog gezien alle moeite die u doet.

U begrijpt nu wellicht ook dat eBay het mij laat vertellen, ik ben ook goed in het aandragen van non-argumenten en niet ter zake doende feiten.

Volgens mijn inschatting maakt u zich te druk en bent u wellicht veel te eerlijk voor eBay/PayPal.

Het noemen van eBay's grootste concurrent, hooguit eufemistisch als "the river" aangeduid, is niet toegestaan.

Uw fout, als dat zo genoemd kan worden, is dat u bent uitgegaan van een mededeling van de verkoper en niet van de feiten zoals die op eBay/PayPal aanwezig waren, die gaan altijd voor, de rest doet er niet toe.

U valt verkopers ook veel te hard, deze groep leden hebben van eBay's willekeur zoveel te lijden dat ze soms werkelijk niet meer weten wat te doen.

Hebt u al eens bij een China verkoper op eBay een aankoop gedaan? Die weten pas wat verzendkosten zijn. Ebay is overigens voornemens om alles gratis te laten verzenden, dan worden hun verkoop en PayPal opbrengsten hoger. Tenslotte kunnen ze niet achterblijven op de rivier.

Succes met kopen op eBay, natuurlijk met graties PayPal kopersbescherming.

Bericht 15 van 16
laatste antwoord

Wederom bedankt voor uw goede en verhelderende reactie waar ik erg tevreden mee ben. 🙂

Bericht 16 van 16
laatste antwoord