op 01-01-2012 09:39
Ik heb iets gekocht in buitenland, na 20 dagen niet ontvangen..
Ik bij paypal een terugvording gevraagt en verkoper boekt het geld terug.. Hij vraagt om aub geen negative fb te geven.
Maar ik heb zoiets als men geen goederen ontvangt na zoveel dagen het geen positieve koop is.
Dus ik geef hem negatieve FB en zeg daarbij wel dat ik geld terug heb gehad en na zoveel dagen niet ontvangen heb.
Vervolgens krijg ik van hem een berichtje dat ik hem schaad daarbij. en dat ik dat niet moest doen.
Nu komt het..
Hij gaat bij ebay een zaak openen dat ik niet betaald heb :S
Terwijl ik dat dus toen wel had gedaan. Moest het voor de 25e december betalen anders zou ik een aantekening krijgen...
Ik ga dus niet weer betalen voor een object wat ik eerst betaald heb, geld terug gekregen heb en FB is gegeven.
Bericht naar Ebay gestuurd en krijg van hun geen antwoordt..
Wat gebeurt er nu.. Het is de 25e december voorbij. zaak gesloten en ik heb 2 aantekeningen .
Ik heb dus nu 2 aantekeningen. De verkoper zijn negatieve FB is verwijderd.
Dus Verkoper levert de spullen niet, krijgt vervolgend geld terug. Ik geef hem FB.. vervolgens gaat hij weer een zaak openen en dat ik niet betaald heb.. en gaat zijn negietve FB en de koper krijgt 2 aantekeningen....
Dit is wel erg krom systeem zo. Dat uiteindelijk de koper alsnog de L*L is.........
op 06-01-2012 11:43
het is maar goed dat kopers die niet betalen geen feedback mogen geven!
de verkoper heeft meteen het geld teruggestort,en wat de uitleg betreft! misschien weet de verkoper wel niet waarom het item niet aangekomen is, er wordt voor het gemak altijd maar voorbij gegaan aan het feit dat zo gauw de verkoper het item is gepost hij of zij overgeleverd is aan tante post!
uiteraard is en blijft de verkoper verantwoordelijk vandaar dat het bedrag ook meteen is terug gegeven, dus waarom dan nog een negatief geven? als de verkoper nu moeilijk had gedaan kan ik het me nog voorstellen!
de actie die de verkoper daarna heeft ondernomen is een actie die ik nooit zou doen maar is wel voorstelbaar, want dat is blijkbaar de enige manier om van een onterechte feedback af te komen.
blijft dat de koper met een nare bijsmaak zit en ik kan me de teleurstelling ook zeker voorstellen.
op 06-01-2012 11:46
nog even over die aantekeningen! dat is natuurlijk absurd en die moeten ook onmiddelijk gewist worden, we hebben iemand op de PB die meeleest en af en toe wist dus wie weet kan hij dit ook wissen of in ieder geval de zaak voorleggen!
het is van de zotte dat als je ergens voor betaald hebt het vervolgens niet wordt geleverd om wat voor reden dan ook, je krijgt je geld terug en krijgt dan vervolgens twee aantekeningen wegens een niet betaald item! dit vind ik dus ook krom!
op 06-01-2012 12:26
Het is maar goed dat kopers die niet betalen
geen feedback mogen geven.
Nu deze koper had dus wel betaalt. maar ja met
een antwoord geef s.v.p. geen negatieve feedback
en het terugstorten op de paypalrekening van de
vragensteller
zijn dus de mogelijkheden aanwezig voor deze waardeloze
verkoper om van deze negatieve af te komen zoals
de praktijk hier bewijst.
en over de moderator, ik heb sterk de indruk
dat dit niet tot zijn werkgebied behoort en dat
je daar dus niets van te verwachten hebt.
Maar nogmaals als ebaycustomersupport antwoord
geeft dat vragensteller hier dat antwoord plaatst.
wie weet moeten ze wel eerst informeren bij hun
US collega's wat voor antwoord ze mogen geven.
groetjes Niek
op 06-01-2012 12:33
deze "waardeloze" vekoper zoals jij dat zegt heeft geen andere mogelijkheden om van een onterechte feedback af te komen!
maar goed dit wordt een welles nietes discussie en dat heeft geen enkele zin, laten we het er maar op houden dat we allbei een andere mening hebben! (zover dat nog niet duidelijk was :^O )
op 06-01-2012 13:57
Nu Stephan,
net zoals de vragensteller ga ik na zo een 20
dagen na de aankoopdatum, als ik het niet geleverd
gekregen heb informeren bij een verkoper met
de vraag of die mijn geld wel heeft ontvangen.
De laatste keer dat dat gebeurd is al jaren geleden
en de Duitse verkoper meldde mij dat hij de
onveerzekerde brief al aan mij verstuurd had.
Nu dan krijgt verkoper van mij positieve feedback
want verkoper kan er ook allemaal niets aan doen
dat de zending kwijtraakt bij de post.
een maand later ontvang ik de brief alleen zonder
inhoud. sometimes you win sometimes you loose.
Ja en ik blijf er natuurlijk bij dat vragensteller
een waardeloze verkoper heeft getroffen.en
onterecht zoals jij dat noemt? als ik zo
een verkoper tegenkwam krijgt die van
mij ook negatief en bij mij is dat heel wat
moeilijker terug te draaien want dan zal
zo een verkoper toch eerst mijn IBAN & BIC
te weten moeten komen.:^O
en negatieve feedbacks trek ik niet in.
groetjes Niek
op 06-01-2012 14:51
ben wel benieuwd waar jij het op baseerd dat de verkoper waardeloos is? als de koper pas na 20 dagen aan de bel trekt kan de verkoper ook niets aan doen!
de verkoper heeft zonder morren het geld terug gegeven tja en de uitleg! mij gaat het erom dat ik het geld terug heb! en daardoor zou ik nooit negatief geven omdat het immers zonder gemor is gegaan.
maar ja het is altijd de schuld van de verkoper!
overigens is het wel zo dat de verkoper verantwoordelijk is en blijft voor de levering! dus daar hoeven we niet over te discusieren.
fijne dag nog
ps koper start zelf een geschil zonder eerst de verkoper te mailen! de verkoper reageert met het geld meteen terug te storten!
-- Bewerkt door enschede39 op 6 Jan 2012 14:52 CETop 06-01-2012 15:13
tja geschillen daar heb ik dus een hekel aan,
zou trouwens ook niet meer weten hoe dat
nu zou moeten.
Maar na 20 dagen niet geleverd en dan de
vraag natuurlijk waar vragensteller zijn produkt blijft
Laat ik dit hierover opmerken, de laatste
7 jaar ontvang ik eigenlijk alles binnen
14 dagen en dan ook met alle uithoeken uit
het vasteland van Europa inbegrepen. met
de UK heb ik niks Stephan:^O
Verder wil ik ook nog opmerken, wat de verkoper
ervoor beurt hoeft helemaal niet het bedrag te
zijn wat het voor de koper waard is.
en ik blijf erbij dat verkoper weliswaar het geld
terugstort geen enkele verdere uitleg geeft
aan de vragensteller, en dat is wat mij betreft
onvoldoende en de negatieve feedback die
vragensteller gaf vind ik dus zeer te rechtvaardigen.
Volgens mij heeft verkoper nooit iets afgeleverd
aan de vragensteller, en dat is not done.
m.a.w. vragensteller heeft hier voor Jan met
de korte achternaam zitten bieden.
groetjes Niek
op 06-01-2012 15:18
20 dagen is veel te kort voor een reclame bij een aankoop van goederen buiten de euro-zone.
En als je het geld terugkrijgt geef je geen negatieve feedback.
Deze simpele regels worden door eBay niet gecommuniceerd.
Het is dan ook niet raar dat veel transacties de mist in gaan.
Ook de totale discrepantie van de betekenis van een sterren waardering voor een koper en een verkoper die door eBay met opzet is gecreeerd draagt niet bij tot een goed handels klimaat.
op 06-01-2012 15:31
goedenmiddag KB
hoe weet jij dat dit een transactie is buiten de
eurozone, mijn commentaar gaat dus over
binnen de eurozone
groetjes Niek
op 06-01-2012 15:42
Al is het antwoord nog zo snel, de leugen achterhaalt het wel.