annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Op 1 na hoogste bieder!!! Hoogste bieder annuleert. Wat nu?

Ik ben zojuist op 1 na hoogste bieder op een product.

nu heb ik vernomen van de verkoper dat de hoogst biedende en hij er niet uitkwamen. En wilde hij het product aan mij verkopen voor meer dan het hoogste bod. Die van mij zat er net een eurootje onder.

Ben ik nu hoogstbiedende of kan hij het gewoon opnieuw veilen/ verkopen.

Ik kan daar nl niks over vinden.

alvast bedankt, Pippo.

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Het object is nu van jou. Het bedrag wat je moet betalen is wat jij hebt geboden. Niet het bedrag van de winnaar en de verkoper mag het bedrag NIET verhogen. Let er alleen op dat je geen overdreven hoog portobedrag moet betalen. Het komt namelijk voor dat je anders te veel betaalt.

Ik weet niet of er nog 'herkansings aanbod' bestaat. Dat was een paar jaar terug nog wel. In dat geval haakt de hoogst bieder af en de een na hoogste bieder kreeg soms nog de kans om het te kopen. In dat geval ook het bedrag wat de een na hoogste bieder heeft uitgebracht.

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Beetje laat, maar het vorige antwoord is helemaal fout.

Alleen de hoogste bieder heeft recht op voltooiing van de transactie. Als die ervan afziet vervalt iedere verplichting voor de verkoper. Hij mag het object aan de onderliggende bieder aanbieden – en met een herkansingsaanbod is dat inderdaad tegen het hoogste bod – maar hoeft dat niet.

De verliezende bieder heeft op zijn beurt geen enkele aankoopverplichting, voor wat voor prijs dan ook.

Wie achterdochtig is zou kunnen vermoeden dat de verkoper met een ander account kunstmatig de prijs heeft proberen op te drijven (wat verboden is, maar niet door eBay gecontroleerd wordt). Het is altijd raadzaam om voorzichtig te zijn bij dit soort aanbiedingen buiten eBay om.

Bericht 3 van 3
laatste antwoord