op 21-02-2013 23:14
Beste Allen,
Een verkoper heeft een geschil bij mij geopend. Ik vroeg mij af hoe sterk ik hierin sta. Ik kreeg dus de hele tijd de melding (zie screenshot) dat de verkoper de verzendkosten niet had ingesteld, waardoor ik in Ebay niet kon betalen. Hierop adivseerde Ebay mij om contact op te nemen met de verkoper. Ik heb de verkoper verscheidende keren hier over gecontacteerd. Zij verstuurde mij hierbij steeds een rekeningnummer en het totale bedrag. Ik vond dit een beetje eng, omdat dit dan niet meer via Ebay ging, maar direct. Dit heb ik hun gemeld, maar weer kreeg ik alleen een rekeningnummer en het totale bedrag. Nu hebben zij een aantal dagen geleden een geschil geopend, omdat ik nog niet zou hebben betaald. In mijn ogen is dit logisch, omdat zij dus nooit een verzendkosten hebben ingesteld. Ik heb verder alles netjes op Ebay betaald en heb een beejtje rond gekeken naar wat er allemaal kan gebeuren (niet meer mag bieden etc). Maar omdat het contact met de verkoper steeds weer over hetzelfde ging, heb ik maar het object (baby bedje) bij een andere verkoper gekocht (die dit wel goed instelde) en heb deze eigenlijk ook niet meer nodig. (Me neefje komt heel vaak langs en die moest ergens in liggen)
Nu heb ik ook terug gereageerd op het geschil bij Ebay, maar ik snap het eigenlijk nog steeds niet wat ik zou moeten doen.
Groeten,
Akikoo
op 22-02-2013 13:10
ach, wat er uiteindelijk gebeurt is dat je een aantakening krijgt wegens niet betalen. Deze wordt verder alleen door de computer gezien, dus niemand kan zien dat op jouw account zo'n aantekening staat. pas bij 3 van die aantekeningen binnen een jaar kan ebay je voor een bepaalde periode schorsen. Na een jaar is de aantekening ook weer verdwenen.
De verkoper krijgt hierdoor van ebay zijn commisie kosten terug. Feedback kunnen beide partijen dan niet meer geven (maar verkopers kunnen zowiezo al geen negatieven geven)
op 22-02-2013 14:40
Wat u zou moeten doen is betalen natuurlijk, wat anders.
op 26-02-2013 09:09
maar als de verkoper je niet verteld hoeveel porto je moet betalen dan weet je ook niet hoeveel je dus moet betalen he.