annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay onderneemt geen aktie tegen dubieuze verkoper

Via veiling koop ik een artikel en betaal ommiddelijk via paypal. Binnen 15 minuten krijg ik de betaling retour. (De verkoper weigert de betaling te accepteren omdat de biedprijs als te laag wordt beschouwd)

Na enig onderzoek blijkt de verkoper hetzelfde artikel eerder op marktplaats heeft gezet. Er is een bod wat hoger is dan mijn uiteindelijke biedprijs)

Ik stel Ebay hier van op de hoogte en voeg de link bij naar de bewuste aanbieding op mp.

Ebay wil niets ondernemen zonder ontvangen berichten van de verkoper die er echter gewoonweg niet zijn....

Het enigste wat mij rest is negatieve feedback geven.

Het beleid van Ebay inzake bovengenoemde vind ik persoonlijk te vrijblijvend en biedt geen enkele garantie voor de koper dat een artikel geleverd wordt.

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Re: Ebay onderneemt geen aktie tegen dubieuze verkoper

Het enige wat rest is inderdaad negatieve feedback, ebay zal pas actie ondernemen tegen de verkoper als dit meerdere malen voorkomt.

Het is een nieuwe verkoper zie ik dus met -1 zal die niks meer verkopen neem ik aan, helaas is het niet moeilijk voor deze om een nieuw account te openen 😞

Wat misschien nog te doen valt om de verkoper te irriteren is om nogmaals te betalen en direct een geschil te openen en opwaarderen naar een claim zodat die zijn paypal kosten kwijt is.

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Dank voor uw reactie. Ik kreeg van Ebay een verzoek om een soort vragenlijstje in te vullen n.a.v. mijn klacht en reactie aangaande de kwestie.

Ik heb dit ingevuld en aangegeven dat Ebay gewoonweg te Amerikaans denkt en handelt. (Waarmee ik bedoel dat men zich blijkbaar in wil dekken tegen mogelijk juridische gevolgen volgens normen zoals in de USA vaak gebruikelijk zijn)

Ofwel: geef een vriendelijk niets zeggende reactie. 😞

Ik denk dat mijn feedback aan de verkoper voorlopig voldoende is.

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Verkoper is nieuw en denkt klaarblijkelijk dat hier dezelfde vrijblijvende regels gelden als op MP dat kun je ook halen uit zijn advertentie tekst hij vraagt tenminste 90,- voor het artikel.

Zeer naïef geef ik toe maar weet niet of er van kwaadwillendheid sprake is ik denk eerder onervarenheid en om dan meteen een negatief te krijgen(terecht of onterecht) dat werkt niet bevordelijk.

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Nieuw ? Verkoper staat ingeschreven vanaf november 2009 ! Dat hij/zij verder (nog) niets met het account heeft gedaan is niet relevant. Hij/zij heeft dus tijd genoeg gehad zich op de hoogte te stellen van de Ebay regels.........

Ik heb deze verkoper uitgelegd dat Ebay zo niet werkt en wat zijn verplichtingen zijn (leveren na betaling): Reactie: "nou en"

Daaruit, samen met de gelijke terugstorting van mijn betaling mag je opmaken dat zo'n gast e.e.a. beslist niet serieus wil nemen.

Ik weet best dat je een beginner een kans moet geven (ben het tenslotte ooit zelf ook geweest toen Ebay nog Ibazar was), maar er zijn natuurlijk wel grenzen.

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Ik heb een object niet gewonnen, omdat het voortijdig geannulleerd is. Ik denk dat er gewoon te weinig is geboden naar de zin van de verkoper. Ik heb 2x een e-mail gehad dat ik was overboden en dat het bod was geannulleerd, de 2e keer is een minuut daarna het object geannulleerd. Het object staat nu weer gewoon te koop.

Kan ik daar nog een melding over maken ergens bij ebay?

Ik vind het in ieder geval belachelijk dat kopers proberen achter je maximum bod te komen door zelf een fake bod te doen en dat daarna in te trekken.

-- Bewerkt door kromppjd op 29 Dec 2010 0:33 CET
Bericht 6 van 6
laatste antwoord