Defect product terugsturen naar het buitenland
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 04-12-2014 11:48
Hallo,
Ik heb op 3 november een LED lamp gekocht uit het buitenland via Ebay.com.
Toen ik het product ontving, deed hij niets, hij is dus defect.
Nu heb ik op 28 november een 'return case' aangemaakt en daarin staat dat de verkoper de verzendkosten moet betalen en dat ik van hem een 'return label' moet ontvangen. Na veel berichten heen en weer wil de gebruiker mij nog steeds geen return label versturen en zegt hij dat ik de verzendkosten moet betalen.
Ik kan mijn return case niet in het 'resolution center' vinden, maar via Paypal staat wel dat er een geschil bezig is. Ik kan op geen manier ebay inschakelen om naar de case te laten kijken.
Nu heb ik een bericht ontvangen van ebay dat ik het product voor 8 december moet hebben opgestuurd, maar als ik dat doe, betaal ik toch alsnog de verzendkosten?
Wil iemand mij helpen of een tip geven?
Groeten Kelly (smakkelly)
Re: Defect product terugsturen naar het buitenland
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 04-12-2014 16:28
Re: Defect product terugsturen naar het buitenland
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 06-12-2014 11:58
Bedankt voor je informatie.
Het probleem is dat de verzendkosten drie keer zoveel geld bedragen dan het product wat ik heb aangekocht, dit is dus niet haalbaar voor mij. (meer dan 100 euro)
Kan ik, zonder het product terug te hoeven sturen, toch mijn geld terug krijgen? Want ik neem aan dat als je een compleet defect product ontvangt, dat je gewoon recht hebt op je geld terug?
Re: Defect product terugsturen naar het buitenland
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 15-01-2015 17:51
Re: Defect product terugsturen naar het buitenland
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 22-01-2015 12:31
Dat is niet juist beste Anja. In de wet staat dat indien men het gekochte binnen de termijn van 14 dagen
terugzend, om wat voor reden dan ook, de verzendkosten voor de verkoper zijn!!

